Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » ndz mar 29, 2015 13:57

Ma ktoś działające sterowniki do kabla, żeby obsłużyć Vaga? Potrzebuję dla Windowsa 7 64 bit.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Stanley777 » ndz mar 29, 2015 14:27

Widzę że temat o hamulcach :chytry: a że mnie też niedłuuugo czeka wymiana to już powoli rozmyślam co i jak :jezor: pod uwagę biorę tylko ATE, teraz jedynie pytanie czy powerdisc czy zwykłe ATE? Ma ktoś jakieś porównanie w tej kwestii? U nie przód 288 a tył 230.
PS: W grę wchodził też swap na przód póki co na 312, bo podmianka w moim przypadku to sprawa prosta, jednak krzyczeć sobie krzyczą za to wciąż nie mało :jezor: to sobie chyba dam z tym spokój a wiem że mogę żałować bo jednak klocki i tarcze nie wymienia się przecież co rok :kac: ale to jeszcze wszystko do przemyślenia.

Więc orientacyjnie jak wygląda kwestia tego ATE w porównaniu do ATE powerdisc, jakaś różnica jest w użytkowaniu i efektowności osprzętu?
Jeśli ktoś ma porównanie to opinia mile widziana :pub:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: on6222 » ndz mar 29, 2015 14:49

Witam
Ja wybralem jednak zwykle ate sprzedający odradzali pawerdisc ze wzgledu na nacięcia przez co szybciej móga się pokrzywic, a jak jest z tymi tarczami 312 bo tez zastanawiałem się na swapem ale klocki ponoć są te same ...wiec czy hamowanie będzie dużo lepsze, u mnie swap to nie tylko zaciski ale jeszcze kola zimowe bym musiał zmienić wiec kwota robi się juz wieksza



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Stanley777 » ndz mar 29, 2015 15:10

on6222, jeśli na zimę masz 15" to bankowo czekałaby Cię zmiana. Ja w zimie turlam się na seryjnych 16" a jeszcze się mieści w takowych wiec luzik.

Koszt tez się zwiększa w przypadku gdy tarcze z przodu masz 280, wtedy do zmiany lecą także jarzma, w przypadku 288 interesuje Cię tylko zacisk z 312 no i wiadomo gumki smarowanie to sprawy powiedzmy groszowe.

W kwestii 312 owszem klocki podchodzą te same, jednak tarcza jest większa przez co jest lepsze odprowadzenie ciepła i generalnie to też wpływa na efektowność hamowanie, zważywszy na większą średnice tarczy, bo im dalej od osi koła tym mniej zacisk musi się "namęczyć" żeby wyhamować nasze skorupy :jezor:

Powerdisci się krzywią? no to dałeś mi do myślenia teraz kolego, bo hamulce ATE PD przód, tył do mojego to koszt prawie 1k a za "wydaje mi się" spokojnie można wyskubać przedni swap na zwykłych ATE :chytry: No ale czas pokaże :pub:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: yogi_ziom » ndz mar 29, 2015 15:27

Stanley777, nie słyszałem jeszcze, że PD się krzywią. Znajomy ma w A3 komplet i jest zadowolony. Co do swap'a, to wystarczy dobrze poszukać :) ja dorwałem full na 312/256 za mniej niż 1k. Co prawda od 4motion, ale wrzucić podkładki i jest bajka.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
bjoern
Forum Master
Forum Master
Posty: 1228
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 12:37
Lokalizacja: Poznań

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: bjoern » ndz mar 29, 2015 15:32

Stanley777, jak masz 288 to wystarczą jarzma z 312 a nie zaciski :) o ile masz ate a nie FSIII. Z tym krzywieniem się tarcz to raczej mit, jak nie będziesz lał wody na gorącą jak cholera tarczę to nic się nie pognie :)


AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł

Awatar użytkownika
joseph82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 1477
Rejestracja: pn sty 09, 2012 21:09
Lokalizacja: CTU

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: joseph82 » ndz mar 29, 2015 16:10

a co jest potrzebne,żeby założyć 288 gdzie fabrycznie siedzą 280tki?


meine Golf LW5Z 3D AJM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=442730" onclick="window.open(this.href);return false;

piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » ndz mar 29, 2015 16:16

Zaciski, jarzma, zwrotnice. Klocki i tarcze ale to oczywiste.



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Stanley777 » ndz mar 29, 2015 17:09

Faktycznie pomieszałem mój błąd. :jezor: Jak mam 288 a chce 312 to wystarcza jarzma, myślałem dobrze napisałem odwrotnie, reszta się zgadza :bigok:

Więc w moim przypadku z 288 to tylko jarzma i cyc malina :jezor:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: on6222 » ndz mar 29, 2015 17:09

Jednak wolalem nie ryzykować i wziąłem zwykle ate oraz klocki zwykle bo na poczatku chciałem te powerdisc i ceramiczne klocki ale sprzedawca mnie przekonał ze nie warto i ze jest większe ryzyko skrzywionych tarcz , jeszcze w opcje wchodziły tarcze Zimmermanna i klocki ferodo bo cenowo taniej a jakość porównywalna ale jest zwykle ate na przodzie i na tyle i jest wszystko cacy nic nie piszczy



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz mar 29, 2015 17:45

ciekawe o tych tarczach... zawsze myślałem, że jak jest lepsze odprowadzanie ciepła to mniejsze jest prawdopodobieństwo wykrzywienia tarczy



Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: on6222 » ndz mar 29, 2015 18:04

Ja tez tak myślałem a sprzedawca twierdził inaczej w praktyce nie miałem także nie wiem i ponoć przez nacięcia mogą być głośniejsze ale to chyba mit



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz mar 29, 2015 18:27

dopiero co wczoraj gadałem z gościem co amatorsko lata w rajdach...mówił że jeden sezon latał na nacinanych/nawiercanych tarczach i było git, na kolejny sezon spróbował zwykłych tarcz i mówi że szybko się pogięły...i efektywność hamowania spada zdecydowanie po kilku ostrzejszych hamowaniach...sezon wcześniej nie miał takich problemów, efektywność hamowania praktycznie cały czas taka sama.
Mity czy nie mity...ja osobiście na wentylowanych tarczach miałem przygodę typu kupa dymu i hamowania zero. Na nacinanych/nawiercanych nie miałem okazji dynamicznie hamować kilka razy, tak aby przetestować heble, ale podejrzewam że taka sytuacja nie miałaby miejsca...ewentualnie wystąpiłaby dużo później.
Kolejne tarcze na pewno kupię PD...i odpowiednie klocki do tego.



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: KoJ@K » ndz mar 29, 2015 19:01

Pany nie ma ktos jakis dobrych oponek 205/40R18 do sprzedania ??


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości