Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SebastiCo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lip 02, 2014 21:17
Lokalizacja: Szczecinek/Okolice

Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Post autor: SebastiCo » wt mar 24, 2015 22:47

Cześć i Czołem ;)
Mam zerwane 2 gwinty w panewkach wałka rozrządu, 1 i 3. Środkowa trzyma. Mam aluminiową pokrywę, i te śmieszne śrubko-grzybki z gumową podkładką.Gwint na śrubach jest ok.
Zaczyna mi już zaczynać podciekać.
Wymieniać panewki na wałku? Czy jest jakiś sposób? Rozwiercać na większy gwint,jakiś klej? Ale jakie śruby wtedy dać? Czy rzeźbić coś z tymi grzybkami.
Przyznam że meczy mnie ta świadomość że tam mi coś podcieka, i poci na rozrząd. :grrr:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Post autor: Haki » śr mar 25, 2015 23:33

Piszesz o pokrywie zaworów - a chcesz wymieniać panewki .... hmm
Chcesz uszczelnić ? pojedź powierzchnię pastą REINZ-a ... skręć pokrywę i zobacz


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Post autor: Michał_1977 » czw mar 26, 2015 06:38

Haki pisze:Piszesz o pokrywie zaworów - a chcesz wymieniać panewki .... hmm
Tak,bo tam są 3 szpilki wystające z górnych panewek wałka i jak ma gwinty pozrywane,to nic dziwnego,że chce uszczelniać :bajer:
Gdzie masz zerwane gwinty,w panewkach,czy na wysokości pokrywy?
Możesz mi przypomnieć jak wyglądają te śruby od ameliniowej pokrywy,bo te od stalowej to już nawet po nocach mi się śnią,a te jakoś mi uleciały...dawno nie robiłem tego :? Pamiętam tylko,że na imbus,ale czy cała śruba wychodzi z pokrywy,czy tylko nakrętka,nie pamiętam...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

SebastiCo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lip 02, 2014 21:17
Lokalizacja: Szczecinek/Okolice

Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Post autor: SebastiCo » ndz mar 29, 2015 12:38

Nie ma szpilek wystających z panewek. Ale są normalne śruby. Takowe Obrazek
I właśnie o to chodzi że gwinty w panewkach są zerwane przez jakiś czas był spokój. Rozwiercić na gwint 8 i dać inne śrubki, czy jest jakiś magiczny klej do gwintów? coś na bazie aluminium i wtedy poprawić gwint taki jak jest?
Nie mogę się zdecydować, nigdy takich rzeczy nie robiłem. W kwietniu robię generalkę to i zrobiłbym to przy okazji ;)



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Post autor: waski1 » ndz mar 29, 2015 14:50

Takie coś Ci polecam.Ten sam problem miałem i pomogło.
http://allegro.pl/regeneracja-naprawa-g ... 39215.html" onclick="window.open(this.href);return false;



SebastiCo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lip 02, 2014 21:17
Lokalizacja: Szczecinek/Okolice

Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Post autor: SebastiCo » ndz mar 29, 2015 20:40

No ok, a jak się tego uzywa? ;p



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Post autor: Haki » ndz mar 29, 2015 23:02

SebastiCo pisze:No ok, a jak się tego uzywa? ;p
wkładasz w zerwany - zniszczony otwór z gwintem i wkręcasz ori śrubę


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zerwane gwinty od pokrywy zaworów 1.6 AEE

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 12, 2015 08:06

SebastiCo,skoro wiesz,że istnieje takie coś jak dodanie pochwały,to rozdawaj sprawiedliwie.
Czy nie sądzisz,że pomysł z metodą helicoil podsunął waski1 i jemu także się należy? :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 156 gości