Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Cześć. Niecałe 2k km temu wymieniłem pierścienie i splanowałem głowice (bo w mechanika gładź cylindrowa była OK). Przed wymianą jeździłem na oleju Castrol 10w40 i brał ok 1l/1000km oleju. Po wymianie pierścieni zalany 5w30 również castrola, przejechane ok 1700km a pobór oleju jest większy (może przez rzadszy olej) ale nie ustaje... Przez pierwsze 1200 +/- km jeździłem nie przekraczając 3k obrotów. Teraz co 300k ubywa około 400g w/w oleju. Ile może trwać docieranie pierścieni? Bo chyba coś dzieje się nie tak..
Auto bora 2.0 azj +lpg (przez pierwsze 500km jeździłem tylko na PB)
Auto bora 2.0 azj +lpg (przez pierwsze 500km jeździłem tylko na PB)
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Pierścienie założone odwrotnie!
Pierścienie tłokowe uszczelniają komorę spalania, przekazują ciepło z tłoka do cylindra i kontrolują zużycie oleju. Aby pierścień spełniał swoje zadanie musi mieć możliwość sprężystego układania się pod wpływem wysokiej temperatury.
W tym celu pierścień włożony do cylindra musi posiadać na zamku szczelinę (tz. luz zamka). Wielkość szczeliny zamka zależna od średnicy pierścienia oraz materiału z jakiego pierścień został wykonany.
Pierścień ma dokładnie określony kształt, aby dokładnie przylegać do ścianek cylindra, co zapewni wymaganą szczelność. Odpowiedni kształt pierścienia uzyskuje się w procesie owalizacji.
Kolejnym istotnym czynnikiem jest siła nacisku pierścienia na ściany cylindra. Siła ta jest zwykle zależna od elastyczności materiału z jakiego wykonany jest pierścień. Większość pierścieni wykonana jest z żeliwa szarego. Żeliwo łatwo dostosowuje się do ściany cylindra, a dodatkowo łatwo je pokryć innymi materiałami aby zwiększyć ich trwałość.
Pierścień kompresyjny. Pierścienie tłokowe kompresyjne
Pierścień kompresyjny znajduje się najbliżej komory spalania i narażony jest na największą ilość substancji powodujących korozje, jak i najwyższą temperaturę pracy. Przez pierścień kompresyjny przekazywane jest do 70% ciepła z tłoka do cylindra. Zazwyczaj pierścień ten ma kształt prostokątny lub baryłkowy.
Pierścień z baryłką ma zakrzywioną powierzchnię roboczą by umożliwić smarowanie pierścienia i ściany cylindra (piercień ten nie zgarnia oleju, przez co jest lepiej zmarowany). W dodatku, zakrzywiona powierzchnia zmniejszyła możliwość zaniku warstwy oleju spowodowanego nadmiernym naciskiem pierścienia na cylinder.
pierścień kompresyjno-zgarniający Pierścienie tłokowe zgarniające
Pierścień kompresyjno-zgarniający jest kolejnym pierścieniem od denka tłoka. Jego zadaniem jest tworzenie warstwy oleju o stałej grubości, co umożliwia smarowanie pierścienia kompresyjnego. Niektóre pierścienie mają tz. nosek, czyli nacięcie dzięki któremu lepiej zgarniają olej.
Niepoprawne zamontowanie pierścienia kompresyjno-zgarniający powoduje większe zużycie oleju, gdyż pierścień zamiast zgarniać olej ku wałowi korbowemu, wciska go do komory spalania.
pierścień zgarniający (olejowy)Pierścienie tłokowe olejowe
Pierścień zgarniający posiada dwie wąskie powierzchnie robocze, pomiędzy którymi znajdują się owalne lub okrągłe otwory, którymi zgarnięty nadmiar oleju spływa do bloku silnika. Pierścienie olejowy wykonane są zazwyczaj z odpowiednio ukształtowanego odlewu. W wielu pierścieniach olejowych zastosowano sprężynę rozpierającą, by zwiększyć siłę nacisk na ścianki cylindra .
Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie kszałty pierścieni przyciśnij
Kształty pierścieni
Instrukcja montażu pierścieni tłokowych na tłok
Istotnym warunkiem prawidłowej i długotrwałej pracy pierścieni tłokowych, jest ich prawidłowy montaż. Zakupione przez Państwa pierścienie tłokowe są dostosowane wymiarowo do oryginalnych tłoków poszczególnych silników. Wielkość szczeliny na zamku pierścienia po włożeniu do cylindra nie jest stała i zależy od materiału z jakiego jest wykonany pierścień. Należy przestrzegać zasady, że pierścienie o wymiarze nominalnym powinny być montowane do tłoków nominalnych, zaś pierścienie nadwymiarowe do nadwymiarowych tłoków o tym samym nadwymiarze, co pierścienie tłokowe.
Pierścienie powinny być montowane do nowych tłoków, które gwarantują prawidłową pracę zestawu tłokowego w silniku, przy montaży na tłoki używane należy zwrócić uwagę na dokładne oczyszczenie rowków w tłoku przed założeniem pierścieni. Przy montażu pierścieni na tłok należy posługiwać się specjalnymi kleszczami, przy dużym doświadczeniu można pokusić się o montaż bez narzędzi (nie polecamy dla amatorów) Należy zwrócić uwagę na to, aby nie rozwierać montowanych pierścieni zbyt szeroko, lecz tylko na tyle ile jest to niezbędne do nasunięcia pierścienia na tłok. Nadmierne rozwarcie może spowodować pęknięcie lub trwałe odkształcenie pierścienia. Odkształcony pierścień nie zapewnia należytej szczelności w cylindrze.
Szczególną uwagę należy zwrócić na pierścienie oznakowane znakiem montażowym "TOP" lub "G" (rys.) i wkładać je w rowki tłoka tak, aby powierzchnia boczna pierścienia oznaczona "TOP" lub "G" skierowana była do góry w kierunku denka tłoka.
Przy pierścieniach nieposiadających znaku sposób montażu na tłok jest dowolny.
polozenie znaków na pierścieniach tłokowych
Pierścienie tłokowe należy montować kolejno w rowki tłoka zaczynając od pierścienia najniżej położonego na tłoku tj. pierścienia olejowego. Jeśli montowany pierścień olejowy wyposażony jest w sprężynę, to należy wyjąć ją z pierścienia i włożyć w rowek tłoka. Następnie rozewrzeć pierścień i nałożyć na sprężynę w rowku tłoka. Należy zwrócić uwagę, aby miejsce łączenia sprężyny znalazło zamka pierścienia.
Jeżeli na tłoku jest pierścień położony poniżej sworznia tłokowego, to montaż pierścieni należy rozpocząć od tego pierścienia. Po zamontowaniu wszystkich pierścieni należy obrócić je w rowkach tłoka tak, aby zamki sąsiednich pierścieni były względem siebie przestawione.
tekst źródłowy http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Pierścienie tłokowe uszczelniają komorę spalania, przekazują ciepło z tłoka do cylindra i kontrolują zużycie oleju. Aby pierścień spełniał swoje zadanie musi mieć możliwość sprężystego układania się pod wpływem wysokiej temperatury.
W tym celu pierścień włożony do cylindra musi posiadać na zamku szczelinę (tz. luz zamka). Wielkość szczeliny zamka zależna od średnicy pierścienia oraz materiału z jakiego pierścień został wykonany.
Pierścień ma dokładnie określony kształt, aby dokładnie przylegać do ścianek cylindra, co zapewni wymaganą szczelność. Odpowiedni kształt pierścienia uzyskuje się w procesie owalizacji.
Kolejnym istotnym czynnikiem jest siła nacisku pierścienia na ściany cylindra. Siła ta jest zwykle zależna od elastyczności materiału z jakiego wykonany jest pierścień. Większość pierścieni wykonana jest z żeliwa szarego. Żeliwo łatwo dostosowuje się do ściany cylindra, a dodatkowo łatwo je pokryć innymi materiałami aby zwiększyć ich trwałość.
Pierścień kompresyjny. Pierścienie tłokowe kompresyjne
Pierścień kompresyjny znajduje się najbliżej komory spalania i narażony jest na największą ilość substancji powodujących korozje, jak i najwyższą temperaturę pracy. Przez pierścień kompresyjny przekazywane jest do 70% ciepła z tłoka do cylindra. Zazwyczaj pierścień ten ma kształt prostokątny lub baryłkowy.
Pierścień z baryłką ma zakrzywioną powierzchnię roboczą by umożliwić smarowanie pierścienia i ściany cylindra (piercień ten nie zgarnia oleju, przez co jest lepiej zmarowany). W dodatku, zakrzywiona powierzchnia zmniejszyła możliwość zaniku warstwy oleju spowodowanego nadmiernym naciskiem pierścienia na cylinder.
pierścień kompresyjno-zgarniający Pierścienie tłokowe zgarniające
Pierścień kompresyjno-zgarniający jest kolejnym pierścieniem od denka tłoka. Jego zadaniem jest tworzenie warstwy oleju o stałej grubości, co umożliwia smarowanie pierścienia kompresyjnego. Niektóre pierścienie mają tz. nosek, czyli nacięcie dzięki któremu lepiej zgarniają olej.
Niepoprawne zamontowanie pierścienia kompresyjno-zgarniający powoduje większe zużycie oleju, gdyż pierścień zamiast zgarniać olej ku wałowi korbowemu, wciska go do komory spalania.
pierścień zgarniający (olejowy)Pierścienie tłokowe olejowe
Pierścień zgarniający posiada dwie wąskie powierzchnie robocze, pomiędzy którymi znajdują się owalne lub okrągłe otwory, którymi zgarnięty nadmiar oleju spływa do bloku silnika. Pierścienie olejowy wykonane są zazwyczaj z odpowiednio ukształtowanego odlewu. W wielu pierścieniach olejowych zastosowano sprężynę rozpierającą, by zwiększyć siłę nacisk na ścianki cylindra .
Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie kszałty pierścieni przyciśnij
Kształty pierścieni
Instrukcja montażu pierścieni tłokowych na tłok
Istotnym warunkiem prawidłowej i długotrwałej pracy pierścieni tłokowych, jest ich prawidłowy montaż. Zakupione przez Państwa pierścienie tłokowe są dostosowane wymiarowo do oryginalnych tłoków poszczególnych silników. Wielkość szczeliny na zamku pierścienia po włożeniu do cylindra nie jest stała i zależy od materiału z jakiego jest wykonany pierścień. Należy przestrzegać zasady, że pierścienie o wymiarze nominalnym powinny być montowane do tłoków nominalnych, zaś pierścienie nadwymiarowe do nadwymiarowych tłoków o tym samym nadwymiarze, co pierścienie tłokowe.
Pierścienie powinny być montowane do nowych tłoków, które gwarantują prawidłową pracę zestawu tłokowego w silniku, przy montaży na tłoki używane należy zwrócić uwagę na dokładne oczyszczenie rowków w tłoku przed założeniem pierścieni. Przy montażu pierścieni na tłok należy posługiwać się specjalnymi kleszczami, przy dużym doświadczeniu można pokusić się o montaż bez narzędzi (nie polecamy dla amatorów) Należy zwrócić uwagę na to, aby nie rozwierać montowanych pierścieni zbyt szeroko, lecz tylko na tyle ile jest to niezbędne do nasunięcia pierścienia na tłok. Nadmierne rozwarcie może spowodować pęknięcie lub trwałe odkształcenie pierścienia. Odkształcony pierścień nie zapewnia należytej szczelności w cylindrze.
Szczególną uwagę należy zwrócić na pierścienie oznakowane znakiem montażowym "TOP" lub "G" (rys.) i wkładać je w rowki tłoka tak, aby powierzchnia boczna pierścienia oznaczona "TOP" lub "G" skierowana była do góry w kierunku denka tłoka.
Przy pierścieniach nieposiadających znaku sposób montażu na tłok jest dowolny.
polozenie znaków na pierścieniach tłokowych
Pierścienie tłokowe należy montować kolejno w rowki tłoka zaczynając od pierścienia najniżej położonego na tłoku tj. pierścienia olejowego. Jeśli montowany pierścień olejowy wyposażony jest w sprężynę, to należy wyjąć ją z pierścienia i włożyć w rowek tłoka. Następnie rozewrzeć pierścień i nałożyć na sprężynę w rowku tłoka. Należy zwrócić uwagę, aby miejsce łączenia sprężyny znalazło zamka pierścienia.
Jeżeli na tłoku jest pierścień położony poniżej sworznia tłokowego, to montaż pierścieni należy rozpocząć od tego pierścienia. Po zamontowaniu wszystkich pierścieni należy obrócić je w rowkach tłoka tak, aby zamki sąsiednich pierścieni były względem siebie przestawione.
tekst źródłowy http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php" onclick="window.open(this.href);return false;
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Tak jak kolega wyżej sugeruje. Błąd w sztuce i zapewne założył oryginalne pierścienie. Nie powinien brać ani grama odrazu po wymianie
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
a czemu nie zrobiłeś głowicy?
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Bo wg mechaniora wszystko wyglądało OK oprócz pierścieni które straciły swoje właściwości.. A teraz może trochę zboczę z tematu ale:
Czy ktoś używał kiedykolwiek preparatu o nazwie Ceramizer? Do tej pory spotkałem się z różnymi opiniami od różnych ludzi, Ci którzy go używali chwalą a Ci którzy nigdy go nie zalewali odradzają.. Macie jakieś doświadczenia? Nie wiem czy nie sprzedam za jakiś czas swojego auta, nie chcę już więcej w niego pakować bo nie tylko samochód w życiu trzeba utrzymywać Ale spróbowałbym takiego specyfiku, chociażby dla doświadczenia.
edit:
Przeszukiwałem allegro to w sumie te używane silniki nie są takie drogie jeśli już bym się zdecydował.
I tak jeszcze z ciekawości, mam silnik 2.0AZJ. Jak kupować to taki sam, czy np mógłbym kupić 2.3 150KM czy moja skrzynia by z tym nie współgrała?
Czy ktoś używał kiedykolwiek preparatu o nazwie Ceramizer? Do tej pory spotkałem się z różnymi opiniami od różnych ludzi, Ci którzy go używali chwalą a Ci którzy nigdy go nie zalewali odradzają.. Macie jakieś doświadczenia? Nie wiem czy nie sprzedam za jakiś czas swojego auta, nie chcę już więcej w niego pakować bo nie tylko samochód w życiu trzeba utrzymywać Ale spróbowałbym takiego specyfiku, chociażby dla doświadczenia.
edit:
Przeszukiwałem allegro to w sumie te używane silniki nie są takie drogie jeśli już bym się zdecydował.
I tak jeszcze z ciekawości, mam silnik 2.0AZJ. Jak kupować to taki sam, czy np mógłbym kupić 2.3 150KM czy moja skrzynia by z tym nie współgrała?
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
5w30 to oleju trochę rzadki do ciebie. Przy wyższej temperaturze może zerwać film olejowy. Co do wyżej wymienionego środka tak używałem go, nie naprawiło bo panewki prawie nie było ale poprawiło się. Przy tym zużyciu oleju co masz szkoda wydawać na ten środek. Myslę że dobrym pomyslem jest jeszcze raz pierścienie wrzucić ze sprawdzeniem bloku oraz głowicą
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
sprawdzenie tego wszystkiego u mechanika będzie kosztowało tyle, albo i więcej co nowy silnik
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
po czym stwierdził że uszczelniacze zaworów ok ?,przy oleju 5W 30 podejrzewam,że oporowo idzie olej po zaworach,dodatkowo nie wydaję mi sie by mecher źle pierścienie założył,chyba że robił to pierwszy raz i nie ma pojęcia,dodatkowo kolega hak64, nie dołożył,chyba że nie doczytałem,że zamki pierścieni mają sie mijać co 90°,a to ponieważ w przypadku tuleji wytartej w jajo...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Szkoda słów, naprawę wykonał warsztat/mechanik/kowal, wiec wracasz tam z reklamacja.
*a jak już wymienisz motor to napisz na pw skąd jesteś może go odkupie
*a jak już wymienisz motor to napisz na pw skąd jesteś może go odkupie
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Jezeli zostaly załozone pierscienie 3-częsciowe to bardzo zle, a czy zle załozone jak sugeruja koledzy, nie wiadomo.
Co do oleju który zalałeś to jest nieodpowiedni, szczegolnie do gazu.
Olej do lpg musi mieć wysoki TBN żeby neutralizował siarkę z gazu i większą lepkość w wys temp.
Proponuję ci zalać full sysntetyk Comma Syner-G 5W-40: http://www.pl.commaoil.com/products/results/91007219" onclick="window.open(this.href);return false; sprzedaje to intercars jest to olej angielskiej formy o ponad 40 leteniej tradycji.
Fenomenalny olej naprawdę polecam koszt 5 l ok 130 zł może się z nim równać jedynie ten: http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil ... h-5W-40/52" onclick="window.open(this.href);return false;
który cenę ma kosmiczną.
Co do oleju który zalałeś to jest nieodpowiedni, szczegolnie do gazu.
Olej do lpg musi mieć wysoki TBN żeby neutralizował siarkę z gazu i większą lepkość w wys temp.
Proponuję ci zalać full sysntetyk Comma Syner-G 5W-40: http://www.pl.commaoil.com/products/results/91007219" onclick="window.open(this.href);return false; sprzedaje to intercars jest to olej angielskiej formy o ponad 40 leteniej tradycji.
Fenomenalny olej naprawdę polecam koszt 5 l ok 130 zł może się z nim równać jedynie ten: http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil ... h-5W-40/52" onclick="window.open(this.href);return false;
który cenę ma kosmiczną.
Re: Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Tym, że uszczelniacze też wymienił 2 tyg wcześniej. Na początek tylko uszczelniacze bo udało mu się bez zdejmowania czapy. Jest to stary dobry mechanior i nie raz mi pomógł więc nie sądze, że źle założył pierścienie.bioly05011 pisze:po czym stwierdził że uszczelniacze zaworów ok ?,przy oleju 5W 30 podejrzewam,że oporowo idzie olej po zaworach,dodatkowo nie wydaję mi sie by mecher źle pierścienie założył,chyba że robił to pierwszy raz i nie ma pojęcia,dodatkowo kolega hak64, nie dołożył,chyba że nie doczytałem,że zamki pierścieni mają sie mijać co 90°,a to ponieważ w przypadku tuleji wytartej w jajo...
Jest to mój dobry znajomy więc wątpię żeby mi odj***ł lipe.. Mieszkam na mazurach, jeśli najbliższym czasie nie ustanie spalanie oleju motor będę sprzedawał.JonnyQuest pisze:Szkoda słów, naprawę wykonał warsztat/mechanik/kowal, wiec wracasz tam z reklamacja.
*a jak już wymienisz motor to napisz na pw skąd jesteś może go odkupie
Ok, mogę spróbować ale czy to może zmniejszyć zużycie oleju? Zalałem taki, bo mam go za darmo Z chęcią zalałbym i 10w40 tylko jaki?jameess pisze:Jezeli zostaly załozone pierscienie 3-częsciowe to bardzo zle, a czy zle załozone jak sugeruja koledzy, nie wiadomo.
Co do oleju który zalałeś to jest nieodpowiedni, szczegolnie do gazu.
Olej do lpg musi mieć wysoki TBN żeby neutralizował siarkę z gazu i większą lepkość w wys temp.
Proponuję ci zalać full sysntetyk Comma Syner-G 5W-40: http://www.pl.commaoil.com/products/results/91007219" onclick="window.open(this.href);return false; sprzedaje to intercars jest to olej angielskiej formy o ponad 40 leteniej tradycji.
Fenomenalny olej naprawdę polecam koszt 5 l ok 130 zł może się z nim równać jedynie ten: http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil ... h-5W-40/52" onclick="window.open(this.href);return false;
który cenę ma kosmiczną.
Poczytałem trochę o olejach, znalazłem dwa godne mojej uwagi
1. Motul Synergie+ 6100 10w40 (norma VW 502.00)
2. Motul 4100 POWER 15w50 (półsyntetyk)
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Podałem ci olej który jest super, a ty podajesz jakąs lipe, ech szkoda pisac b o i tak ludziska zalewają gów...o
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Re: Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Na castrolu z polskiej rozlewni nawet za darmo nie pojadesobeeek pisze:Zalałem taki, bo mam go za darmo
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
Duży pobór oleju po wymianie pierścieni.
Olej mam z serwisu, spokojnie Ale nie wiem czy ten 5w40 nie będzie za rzadki i czy jego też nie będzie palił jak smok
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości