Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: OsteR9019 » sob sty 31, 2015 10:48

Śruby mogły być od różnych producentów i jak to bywa z zamiennikami są różnej jakosci. W aso jest jedna śruba do wszystkich i chyba najkorzystniej wychodzi.
Jeśli chodzi o twardość walu to trzeba wykonać pomiar żeby to stwierdzić.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

mercbenzw201
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn gru 22, 2014 21:33

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: mercbenzw201 » sob sty 31, 2015 17:21

Miałem to samo. Przy ruszaniu z parkingu silnik zazgrzytał i zgasł. Urwał sie jeden zawór, pękł tłok i wygiął sie korbowód. Po za tym wszystko było w porządku. Lecz niestety lepiej opłaca sie kupić drugi silnik. Ja za cały silnik z osprzętem z Vento zapłaciłem 600 zł a stary silnik puściłem na części i wyszedłem 50 zł na plusie:D Pozdrawiam



Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: el Kozako » ndz lut 01, 2015 00:52

Śruba nowa już leży, kółko SWAG muszę zamówić, w środę będę miał frez czołowy do wału i zmontuję wsio na klej - tylko mam pytanko żeby się upewnić dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 01, 2015 11:40

KamilP pisze:może chodzi że wał korbowy jest w TD słabszy niż w TDi, bo to chyba akurat prawda, jeszcze pamiętam post Michała na temat frezowania wałów :)
To najprawdziwsza prawda :-)
Nawet niedawno bo 3 tygodnie temu zmieniałem nierząd w 1Z i frezowałem,to frez skrobał wał,natomiast tydzień temu rozebrałem nierząd w moim 1Y bo koło latało jak żyd po pustym sklepie i podczas frezowania,frez wchodził jak w rzepę :bajer:
el Kozako pisze:dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??
Wersja nr.1,ale jak uda Ci się dokręcić nieco więcej,to też będzie dobrze i pewniej.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: el Kozako » ndz lut 01, 2015 11:45

Michał_1977 dziękuję :pub: :pub: :pub:

a koło pasowe duże oglądałem i guma jest w takim stanie, że nawet nie widać że to guma - zero pęknięć, na wale leciutkie próżki przy wycięciu na klin - chyba miałem farta z silnikiem że w takim stanie :smoke: kółko i śruba ori vw, więc może nawet od nowości nie ruszane :smirk:


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: OsteR9019 » ndz lut 01, 2015 21:04

el Kozako pisze:zmontuję wsio na klej - tylko mam pytanko żeby się upewnić dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??
Gwint i kołnierz śruby powinno na olej, klej ewentualnie na czoło wału, jednak ja bym nie ryzykował bo to może spowodować bicie, ale zrobisz jak chcesz. Ja jak dokręcałem to bardzo ciężko było uzyskać + 90° więc klejenie moim zdaniem jest zbędne.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: el Kozako » pn lut 02, 2015 13:39

Cały czas piszemy o klejeniu gwintu - smaruje się czubek śruby, tak np. mają nówki śruby do zamachu, może "wsio" niepotrzebnie użyłem :helm:


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Michał_1977 » pn lut 02, 2015 14:30

el Kozako pisze:tak np. mają nówki śruby do zamachu
I tutaj moja teoria jest nieco inna,tzn. nie tyle on tam ma zabezpieczyć przed odkręcaniem tych śrub,co uszczelnić. Zauważ że za kołnierzem wału jest skrzynia korbowa silnika i tymi otworami po gwincie mógłby się przeciskać olej,który siłą odśrodkową dostałby się na powierzchnię trącą tarczy sprzęgłowej,dalej to już chyba wiadomo co by nastąpiło :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: el Kozako » pn lut 02, 2015 15:07

Michał_1977 pisze:
el Kozako pisze:tak np. mają nówki śruby do zamachu
I tutaj moja teoria jest nieco inna,tzn. nie tyle on tam ma zabezpieczyć przed odkręcaniem tych śrub,co uszczelnić. Zauważ że za kołnierzem wału jest skrzynia korbowa silnika i tymi otworami po gwincie mógłby się przeciskać olej,który siło odśrodkową dostałby się na powierzchnię trącą tarczy sprzęgłowej,dalej to już chyba wiadomo co by nastąpiło :bajer:
Bardzo prawdopodobne


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: OsteR9019 » pn lut 02, 2015 18:59

el Kozako pisze:Cały czas piszemy o klejeniu gwintu - smaruje się czubek śruby, tak np. mają nówki śruby do zamachu, może "wsio" niepotrzebnie użyłem
Mi chodzi cały czas o gwint, i fabrycznie na tej śrubie nie ma kleju. Co gorsza jeden mechanik z aso poradził mi ze tam trzeba kleju :panna:
Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta. Z resztą podałem link do manualna jedną albo dwie strony temu. Ale jak już wspomniałem zrobisz jak uważasz.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: jhosef » pn lut 02, 2015 19:16

OsteR9019 pisze:Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta.
No nie wiem, moja śruba z ASO do 1P była sucha jak pieprz. Wkręciłem ją z niebieskim klejem.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Michał_1977 » pn lut 02, 2015 20:14

OsteR9019 pisze:Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta.
To tak jak śruby sprzedawane na kiligramy- tłuste,żeby nie rdzewiały w magazynach :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: el Kozako » sob mar 21, 2015 23:48

Czolo zrobine, sruba febi, zebatka swag - tylko jest jeden szkopul: dokrecilem 90NM + ok 60/70 stopni bo dalej nie szlo, klucz ustawiony na 150NM i wybijal - czy tyle starczy, czy jeszcze przedlucha dolozyc?

Pozdro


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: arka10 » ndz mar 22, 2015 00:26

90 Nm + 90° i jeśli trzeba to 2 m rura. To 90 + 90 to jest nic. Sprubój raz t4 2,5 TDI. Tam jest 160Nm + 180°i czasem 2 m rura to za mało.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 108 gości