Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
Witam.
Chciałbym rozpocząć tutaj temat gdyż brakuje polskojęzycznej instrukcji montażu kierownicy wielofunkcyjnej w miejsce standardowej, a zdjęcia na forach anglojęzycznych wygasły i temat nie jest jasny przynajmniej dla mnie.
Otóż póki co zebrałem trochę informacji na temat wymagań dotyczących kierownicy multifunkcyjnej:
- potrzebujemy:
1. kierownicę multi (moja 1J0 419 091 CHE 74 jest kiera z Golfa IV)
2. poduszkę do tej kierownicy (moja 1J0 880 201C 4EC)
3. przekaźnik
tutaj są 2 typy:
451 OEM: 1J0 907 487 C, który obsługuje Delta6 i GPS MFD1 G połączenie TMC
452 OEM: 1j0 907 487 B, określany jest jako non-CAN obsługuje Beta, Gamma i GPS MFD1 A, B, C i D.
Radia Alfa nic nie obsługuje bo jest zbyt stare.
Piny przekaźników:
TEGO NIE ROZGRYZŁEM
Kodowanie ich w Vag-Com:
00008 Audio i CC (1J0 907 487 i 1J0 907 487 B)
00118 Audio i CC (1J0 907 487 A)
00119 Audio, CC i telefon (tylko 1J0 907 487 A
4. W przypadku podgrzewanej kierownicy potrzebna jest zmiana taśmy ESP, gdy grzania nie ma- nie trzeba,
Wyczytałem, że da się podłączyć kierownicę wtedy gdy ma się w taśmie ESP 5-pinów. Ma ich większość MKIV/Bora za wyjątkiem początku produkcji.
5. Wtyczki:
1 pin ma być wolny.
3 pin ma być + dla klaksonu.]
Tej informacji nie jestem pewny gdyż miałem problem z tłumaczeniem z języka holenderskiego
6. Tempomat:
Tempomat powinien zostać zastąpiony właściwym dla multi kiery, w przypadku jak moim czyli osobny tempomat w lewej manetce może wraz z kierą multi powodować błędy w ECU.
Właściwy to typ 2:
To póki co wszystko co w dzisiejszy wieczór udało mi się wytargać z holenderskiego forum.
Proszę o poprawki i rozbudowanie tematu ludzi z wiedzą. Gdy uzbieram wszystkie informacje zrobię fotoporadę krok po kroku dla potomnych.
Chciałbym rozpocząć tutaj temat gdyż brakuje polskojęzycznej instrukcji montażu kierownicy wielofunkcyjnej w miejsce standardowej, a zdjęcia na forach anglojęzycznych wygasły i temat nie jest jasny przynajmniej dla mnie.
Otóż póki co zebrałem trochę informacji na temat wymagań dotyczących kierownicy multifunkcyjnej:
- potrzebujemy:
1. kierownicę multi (moja 1J0 419 091 CHE 74 jest kiera z Golfa IV)
2. poduszkę do tej kierownicy (moja 1J0 880 201C 4EC)
3. przekaźnik
tutaj są 2 typy:
451 OEM: 1J0 907 487 C, który obsługuje Delta6 i GPS MFD1 G połączenie TMC
452 OEM: 1j0 907 487 B, określany jest jako non-CAN obsługuje Beta, Gamma i GPS MFD1 A, B, C i D.
Radia Alfa nic nie obsługuje bo jest zbyt stare.
Piny przekaźników:
TEGO NIE ROZGRYZŁEM
Kodowanie ich w Vag-Com:
00008 Audio i CC (1J0 907 487 i 1J0 907 487 B)
00118 Audio i CC (1J0 907 487 A)
00119 Audio, CC i telefon (tylko 1J0 907 487 A
4. W przypadku podgrzewanej kierownicy potrzebna jest zmiana taśmy ESP, gdy grzania nie ma- nie trzeba,
Wyczytałem, że da się podłączyć kierownicę wtedy gdy ma się w taśmie ESP 5-pinów. Ma ich większość MKIV/Bora za wyjątkiem początku produkcji.
5. Wtyczki:
1 pin ma być wolny.
3 pin ma być + dla klaksonu.]
Tej informacji nie jestem pewny gdyż miałem problem z tłumaczeniem z języka holenderskiego
6. Tempomat:
Tempomat powinien zostać zastąpiony właściwym dla multi kiery, w przypadku jak moim czyli osobny tempomat w lewej manetce może wraz z kierą multi powodować błędy w ECU.
Właściwy to typ 2:
To póki co wszystko co w dzisiejszy wieczór udało mi się wytargać z holenderskiego forum.
Proszę o poprawki i rozbudowanie tematu ludzi z wiedzą. Gdy uzbieram wszystkie informacje zrobię fotoporadę krok po kroku dla potomnych.
kupię:
tylną wycieraczkę MKV
tylną wycieraczkę MKV
Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
dokładnie - potrzebna jest taśma z dodatkową wtyczką (nie wolno używać wolnych pinów na taśmie zwykłej - ulegają przepaleniu)awaria91 pisze:4. W przypadku podgrzewanej kierownicy potrzebna jest zmiana taśmy ESP,
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
druga manetka z powyższego zdjęcia jest nieosiągalna, jest jakaś alternatywa?
Docelowo chciałbym tempomat z kierownicy multifunkcyjnej
Docelowo chciałbym tempomat z kierownicy multifunkcyjnej
http://www.humanitarni.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
Infinity007 pisze:druga manetka z powyższego zdjęcia jest nieosiągalna, jest jakaś alternatywa?
Docelowo chciałbym tempomat z kierownicy multifunkcyjnej
Słabo kolega szuka:
http://allegro.pl/golf-iv-manetka-swiat ... 85374.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/manetka-tempomat-pass ... 60636.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przelacznik-multifunk ... 14526.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/manetka-przelacznik-t ... ml#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
przyrzekam, ze szukałem, dzięki za pomocpawel.GTI pisze:Infinity007 pisze:druga manetka z powyższego zdjęcia jest nieosiągalna, jest jakaś alternatywa?
Docelowo chciałbym tempomat z kierownicy multifunkcyjnej
Słabo kolega szuka:
http://allegro.pl/golf-iv-manetka-swiat ... 85374.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/manetka-tempomat-pass ... 60636.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przelacznik-multifunk ... 14526.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/manetka-przelacznik-t ... ml#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.humanitarni.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: czw lut 12, 2015 17:51
- Lokalizacja: Sypniewo
- Auto: Golf 4
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
mam przekaźnik 452 wiec za dużo nie poszaleje ? lepiej szukać 451 ?
co do manetek typu 3 załączonego na zdjęciu powyżej to inni jakoś podłączają czy wgl dać sobie spokój z tym ?
co do manetek typu 3 załączonego na zdjęciu powyżej to inni jakoś podłączają czy wgl dać sobie spokój z tym ?
- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
Kierownica multi z golfa 6 podejdzie frezami do golfa 4. A jak wygląda sprawa z air bag i multi? Da radę to ożywić w golfie 4?
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
Re: Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
airbag da radę, multi - masz problem - za multi odpowiada w golfie 6 moduł pod kierownicą, którego w golfie 4 nie ma. Moduł wysyła info w golfie 6 po lin 2. Ja montując kierownicę golfa 7 do eosa który miał lin1 musiałem zamontować inny moduł pod kierownicę , który dało się zakodować pod lin 2 a następnie moduł zrobiony specjalnie dla mnie zmieniający lin 3 na lin 2. Przemyśl czy jest sens walczyć. Jak stwierdzisz, że jest sens to trzeba kombinować
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości