Pytanie o silnik 1,4 16V

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 17, 2015 15:57

Pytanie o silnik 1,4 16V

Post autor: golonski » wt mar 17, 2015 16:28

Witam,od niedawna jestem posiadaczem VW Golfa 1.4 16v -1999r.
Mam kilka pytań i prosiłbym o odpowiedzi.
Otóż kupiłem go ,wymieniony został rozrząd ,wszystkie oleje. Autko sprawuje się bez zarzutu. Ale ostatnio posypał się katalizator ,co słychać na wolnych obrotach. Odkąd posypał się katalizator silnik nierówno pracuje na każdym biegu przy zakresie obrotów 2000-2500(lekko szarpie czasami). Na wyższych jest ok. Mam już zamówiony katalizator i jestem umówiony na wymianę.
1. Czy te wariujace obroty to wina walniętego katalizatora?
2.Czy mogę jeździć z walnietym katalizatorem do czasu wymiany?
I pytanie ostatnie ,czy to norma ,że łyka niecały litr oleju na średnio 1000-1200 km. Zrobiłem nim już 1400km i musiałem uzupełnić olej.
Pozdrawiam.



golonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 17, 2015 15:57

Kilka pytań od świeżaka.

Post autor: golonski » wt mar 17, 2015 17:02

Osiągów nie potrzebuje ,nie chleje aż tak strasznie ,dojeżdżam codziennie 30km w jedna stronę autostradą - 7.0-7.5 to jeszcze znośne spalanie. Bardziej martwi mnie sprawa tych wariujacych obrotów.



ozzy1979

Kilka pytań od świeżaka.

Post autor: ozzy1979 » wt mar 17, 2015 17:15

golonski pisze:7.0-7.5 to jeszcze znośne spalanie.
Przy jakiej prędkości?



golonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 17, 2015 15:57

Kilka pytań od świeżaka.

Post autor: golonski » wt mar 17, 2015 17:24

ozzy zakres 120-140km/h ,zależy. Rozpędzam autko na wysokich obrotach,fakt nie jest zrywne ,ale jak do dojazdu do pracy ok.



Awatar użytkownika
firstborne
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 02, 2014 20:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań od świeżaka.

Post autor: firstborne » śr mar 18, 2015 19:13

golonski pisze:ozzy zakres 120-140km/h
:rotfl:

Ten silnik, to jak już kolega wyżej napisał totalna kupa do tej budy. Masa za duża, silnik za słaby, więc męczarnia by to jechało i NAPRAWDĘ wątpię byś miał takie spalanie :D.

Co do katalizatora to owszem, może on sprawić, że auto będzie jeszcze bardziej mulaste (w Twoim przypadku to już będzie jechać do tyłu), przy czym mogą być właśnie dławienia, przez co silnik będzie przerywał a na jałowych to już w ogóle chodził, jak radziecki ciągnik. A to, że na wysokich obrotach auto chodzi dobrze no to cóż...zazwyczaj tak jest :)



golonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 17, 2015 15:57

Kilka pytań od świeżaka.

Post autor: golonski » śr mar 18, 2015 21:02

firstborne ,dzięki za odpowiedź. A jeśli chodzi o spalanie ,przejechałem 500km na średnim spalaniu 7.2. Codziennie robie 120km . Ale jeszcze naszczęście do tyłu nie jedzie. Maniakiem prędkości nie jestem ,buda mi się podoba bardzo ,ale silnik słaby to fakt,trzeba troszkę dać po gazie ,żeby co kolwiek ruszyło. Mieszkam w Niemczech i potrzebowałem benzyne z małym litrażem ,do dojazdów do pracy. Mając wybór między Ibizą z tym samym silnikiem a Golfem ,wybrałem VW i jak narazie mimo większości negatywnych opinii jestem zadowolony.



Awatar użytkownika
firstborne
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 02, 2014 20:32
Lokalizacja: Poznań

Kilka pytań od świeżaka.

Post autor: firstborne » śr mar 18, 2015 21:36

Ja 1.4 16V to miałem ale w Polo 6N2 i tam jako tako dawało to radę, by się sprawnie przemieszczać to po mieście to po za nim , nie wymagając od auta jakichś olbrzymich prędkości. Sam takowym maniakiem nie jestem, cenię sobie spokojną i komfortową jadę, ale nie popadając w skrajność emeryta lubię, też kiedy można pocisnąć trochę szybciej. Buda golfa podsumowując jest jednak trochę za ciężka na ten motor, dlatego to przekłada się na moc a koniec końców na spalanie. Ale jeśli Ty jesteś zadowolony to najważniejsze, także szerokości i bezawaryjności.



golonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 17, 2015 15:57

Kilka pytań od świeżaka.

Post autor: golonski » śr mar 18, 2015 21:47

Właśnie - bezawaryjności, to chyba priorytet. Dzięki i wzajemnie.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Pytanie o silnik 1,4 16V

Post autor: grg474 » czw mar 19, 2015 18:38

golonski pisze:I pytanie ostatnie ,czy to norma ,że łyka niecały litr oleju na średnio 1000-1200 km.
może nie norma ale częsta usterka, uszczelniacze zaworów a najczęściej pierścienie i zużyte tłoki


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

golonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 17, 2015 15:57

Re: Pytanie o silnik 1,4 16V

Post autor: golonski » czw mar 19, 2015 23:28

Jeszcze z innej beczki. Nie mogę się doszukać na forum. Jak wymontować fabrycznego kaseciaka? I czy są jakieś problemy przy zmianie radia? Ktoś wymieniał?



golonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 17, 2015 15:57

Re: Pytanie o silnik 1,4 16V

Post autor: golonski » czw mar 19, 2015 23:32

grg474 pisze:
golonski pisze:I pytanie ostatnie ,czy to norma ,że łyka niecały litr oleju na średnio 1000-1200 km.
może nie norma ale częsta usterka, uszczelniacze zaworów a najczęściej pierścienie i zużyte tłoki
Naprawa wymienionych przez Ciebie usterek o ile ogranicza zużycie oleju? I ile mniej więcej kosztuje? Prosiłbym o odpowiedź.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości