Pytanie o silnik 1,4 16V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie o silnik 1,4 16V
Witam,od niedawna jestem posiadaczem VW Golfa 1.4 16v -1999r.
Mam kilka pytań i prosiłbym o odpowiedzi.
Otóż kupiłem go ,wymieniony został rozrząd ,wszystkie oleje. Autko sprawuje się bez zarzutu. Ale ostatnio posypał się katalizator ,co słychać na wolnych obrotach. Odkąd posypał się katalizator silnik nierówno pracuje na każdym biegu przy zakresie obrotów 2000-2500(lekko szarpie czasami). Na wyższych jest ok. Mam już zamówiony katalizator i jestem umówiony na wymianę.
1. Czy te wariujace obroty to wina walniętego katalizatora?
2.Czy mogę jeździć z walnietym katalizatorem do czasu wymiany?
I pytanie ostatnie ,czy to norma ,że łyka niecały litr oleju na średnio 1000-1200 km. Zrobiłem nim już 1400km i musiałem uzupełnić olej.
Pozdrawiam.
Mam kilka pytań i prosiłbym o odpowiedzi.
Otóż kupiłem go ,wymieniony został rozrząd ,wszystkie oleje. Autko sprawuje się bez zarzutu. Ale ostatnio posypał się katalizator ,co słychać na wolnych obrotach. Odkąd posypał się katalizator silnik nierówno pracuje na każdym biegu przy zakresie obrotów 2000-2500(lekko szarpie czasami). Na wyższych jest ok. Mam już zamówiony katalizator i jestem umówiony na wymianę.
1. Czy te wariujace obroty to wina walniętego katalizatora?
2.Czy mogę jeździć z walnietym katalizatorem do czasu wymiany?
I pytanie ostatnie ,czy to norma ,że łyka niecały litr oleju na średnio 1000-1200 km. Zrobiłem nim już 1400km i musiałem uzupełnić olej.
Pozdrawiam.
Kilka pytań od świeżaka.
Osiągów nie potrzebuje ,nie chleje aż tak strasznie ,dojeżdżam codziennie 30km w jedna stronę autostradą - 7.0-7.5 to jeszcze znośne spalanie. Bardziej martwi mnie sprawa tych wariujacych obrotów.
Kilka pytań od świeżaka.
ozzy zakres 120-140km/h ,zależy. Rozpędzam autko na wysokich obrotach,fakt nie jest zrywne ,ale jak do dojazdu do pracy ok.
- firstborne
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw paź 02, 2014 20:32
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kilka pytań od świeżaka.
golonski pisze:ozzy zakres 120-140km/h
Ten silnik, to jak już kolega wyżej napisał totalna kupa do tej budy. Masa za duża, silnik za słaby, więc męczarnia by to jechało i NAPRAWDĘ wątpię byś miał takie spalanie .
Co do katalizatora to owszem, może on sprawić, że auto będzie jeszcze bardziej mulaste (w Twoim przypadku to już będzie jechać do tyłu), przy czym mogą być właśnie dławienia, przez co silnik będzie przerywał a na jałowych to już w ogóle chodził, jak radziecki ciągnik. A to, że na wysokich obrotach auto chodzi dobrze no to cóż...zazwyczaj tak jest
Kilka pytań od świeżaka.
firstborne ,dzięki za odpowiedź. A jeśli chodzi o spalanie ,przejechałem 500km na średnim spalaniu 7.2. Codziennie robie 120km . Ale jeszcze naszczęście do tyłu nie jedzie. Maniakiem prędkości nie jestem ,buda mi się podoba bardzo ,ale silnik słaby to fakt,trzeba troszkę dać po gazie ,żeby co kolwiek ruszyło. Mieszkam w Niemczech i potrzebowałem benzyne z małym litrażem ,do dojazdów do pracy. Mając wybór między Ibizą z tym samym silnikiem a Golfem ,wybrałem VW i jak narazie mimo większości negatywnych opinii jestem zadowolony.
- firstborne
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw paź 02, 2014 20:32
- Lokalizacja: Poznań
Kilka pytań od świeżaka.
Ja 1.4 16V to miałem ale w Polo 6N2 i tam jako tako dawało to radę, by się sprawnie przemieszczać to po mieście to po za nim , nie wymagając od auta jakichś olbrzymich prędkości. Sam takowym maniakiem nie jestem, cenię sobie spokojną i komfortową jadę, ale nie popadając w skrajność emeryta lubię, też kiedy można pocisnąć trochę szybciej. Buda golfa podsumowując jest jednak trochę za ciężka na ten motor, dlatego to przekłada się na moc a koniec końców na spalanie. Ale jeśli Ty jesteś zadowolony to najważniejsze, także szerokości i bezawaryjności.
Pytanie o silnik 1,4 16V
może nie norma ale częsta usterka, uszczelniacze zaworów a najczęściej pierścienie i zużyte tłokigolonski pisze:I pytanie ostatnie ,czy to norma ,że łyka niecały litr oleju na średnio 1000-1200 km.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Pytanie o silnik 1,4 16V
Jeszcze z innej beczki. Nie mogę się doszukać na forum. Jak wymontować fabrycznego kaseciaka? I czy są jakieś problemy przy zmianie radia? Ktoś wymieniał?
Re: Pytanie o silnik 1,4 16V
Naprawa wymienionych przez Ciebie usterek o ile ogranicza zużycie oleju? I ile mniej więcej kosztuje? Prosiłbym o odpowiedź.grg474 pisze:może nie norma ale częsta usterka, uszczelniacze zaworów a najczęściej pierścienie i zużyte tłokigolonski pisze:I pytanie ostatnie ,czy to norma ,że łyka niecały litr oleju na średnio 1000-1200 km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości