[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

LukaszPiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 10, 2008 00:26
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: LukaszPiec » sob kwie 12, 2008 23:50

Jak w temacie, ile to może kosztować?
I co trzeba zmieniać/wymieniać, aby coś takiego mogło "żyć"?
Chodzi o VW GOLF`a 4 :-)
Ostatnio zmieniony sob kwie 12, 2008 23:52 przez LukaszPiec, łącznie zmieniany 2 razy.


Łukasz Piec
http://piecyk.org

Awatar użytkownika
1986bartek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 20:34
Lokalizacja: Kalisz/Poznań
Kontakt:

Post autor: 1986bartek » ndz kwie 13, 2008 09:48

Temat był już poruszany wiele razy. Wniosek był zawsze taki, że jest z tym dużo roboty i lepiej dać sobie spokój :bigok:



Awatar użytkownika
szkaliniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob lut 02, 2008 12:19
Lokalizacja: MlaVWa

klima

Post autor: szkaliniak » wt kwie 15, 2008 18:23

u mnie kolega nie miał w ogóle klimy i za założenie climatronik kosztowało go to 2000


Audi XXL & VW Standard
..... .:R ........
.... R135 ......
.... ╚╬╬╣ ......
...... 246 ......
.... 4ᴍᴏᴛɪᴏɴ ...

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » wt kwie 15, 2008 19:35




Awatar użytkownika
saduwa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 826
Rejestracja: wt sie 08, 2006 19:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: saduwa » śr kwie 16, 2008 13:39

kurde to chyba sie nieoplaca zmieniac :green_fuck:



l_home
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 22:49
Lokalizacja: WPR

Post autor: l_home » śr kwie 16, 2008 22:52

Nie opłaca się ponieważ zwykła klima działa na linkach a climatronic sam reguluje nawiewy. Jest to naprawde bardzo dużo pracy i częsci i bez komputera sie nie obejdzie. Pozatym climatroniców jest chyba 5 rodzaji i każdy wygląda tak samo a założysz inny to nie działa więc też loteria.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: jackyz » wt gru 28, 2010 20:42

A jeżeli mam wszystko do klimatronika to co potrzeba zamienić?Czy da się wykorzystać instalacje elektryczną z klimy manualnej.?


Jacek

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: Noxi » pt lut 27, 2015 12:41

Cóż, zostanę wzięty za górnika, ale ten temat udało mi się znaleźć jako jedyny temat o climatronicu, który nie został zamknięty.
Mam konkretne pytanie i mam nadzieję, że uzyskam odpowiedź od elity tego forum.
Pytanie 1. W manualnej klimatyzacji sygnał o włączeniu klimatyzacji z panelu sterującego do sterownika silnika i do sterownika wentylatorów jest zmostkowany. (niebieska i czerwona linia). W wersjii z climatronikiem są to oddzielne piny 2 i 3 wtyczki T12 z modułu sterującego w kabinie J255. Pytanie, jak to rozwiązać aby nie było kłopotu? Czy ciąć przewody i robić tak, jak powinno być w climatronicu jeden do sterownika silnika, drugi do sterownika wentylatorów? Czy zmostkować oba pin 2 i pin 3 i dalej zostawić razem jak w klimie manualnej?
Pytanie 2. (linie zielone) W manualnej klimatyzacji sterownik silnika był podłączony do sterownika wentylatorów pod pin 3 wtyczki T14. W climatronic pin ten jest wolny, a sterownik silnika połączony jest w zbliżony sposób z modułem sterującym climatronic J255. Czy odłączając dany pin od sterownika wentylatorów i dając sygnał z panelu climatronica mój sterownik ma szanse to ogarnąć? Czy zostawić jak jest, czyli sygnał ze sterownika wentylatorów, a w module climatronika pin T16b/12 i dalej T17a/12 pozostawić pusty?
Pytanie 3. Jaki kolor ma wtyczka T10 w podszybiu?, która przewija się przez schematy climatronica?

Schematy:
Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: Qto » pt lut 27, 2015 13:26

1. Pół auta i tak masz rozprute...ja bym rozdzielił te przewody aby było jak fabryka
Noxi pisze:Czy odłączając dany pin od sterownika wentylatorów i dając sygnał z panelu climatronica mój sterownik ma szanse to ogarnąć?
na schemacie dokładnie tak to wygląda...że należy przepiąć ten kabel pod panel, czyli w tym przypadku pod T17a/12. Dlaczego sterownik miałby nie ogarnąć skoro tak jest w schematach ? Sterowniki są takie same w klimie ręcznej i w Climatronicu
3. Pomarańczowa. Masz opisane na schemacie ;)



Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: Noxi » pt mar 06, 2015 17:40

Qto, a co o tej różnicy myślisz?
Wywalać koniecznie ten termowyłącznik klimatyzacji w zależności od temp otoczenia?
Domyślam się, że w climatroniku odpowiada za to panel wewnątrz auta, ale czy będą sobie wzajemnie przeszkadzać?

Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: Qto » sob mar 07, 2015 00:59

Noxi, klima ręczna ma termowyłącznik - załącza/rozłącza w zależności od temperatury. W Climatronicu odpowiada za to sterownik (panel) na podstawie odczytu z czujnika temperatury (właściwie dwóch czujników)... poza tym na panelu jest wyświetlana aktualna temperatura zewnętrzna z czujnika (w zderzaku) - z termowylącznikiem to nie zadziała



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: grg474 » pt mar 13, 2015 22:09

Noxi pisze:Domyślam się, że w climatroniku odpowiada za to panel wewnątrz auta, ale czy będą sobie wzajemnie przeszkadzać?
możesz nie wywalać - wiem bo tak zrobiłem w siostry samochodzie - natomiast jeśli chcesz wywalić to musisz zewrzeć ze sobą przewody z obu pinów kostki


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: Noxi » sob mar 14, 2015 09:09

Zwarłem przy okazji prowadząc z tego miejsca przewód do sterownika klimatyzacji, ponieważ takowy trzeba było poprowadzić z czujnika ciśnienia, a stąd było bliżej:)
Rozwiązuje kolejne dylematy i być może jutro włożę i spróbuję uruchomić całość.
Pozdrawiam.

grg474, a może poratujesz w kwestiach kolejnych?
Co oznacza podłączenie T12a/4 - ma zmierzać do 58a, a o tym nie słyszałem. Wiem, że 58b to podświetlenie, ale z 58a mam problem;/ Podświetlenie bez regulacji, czy jak?
Druga sprawa, moja wiązka climatronika (kupiona) ma wtyczki 17 i 12 pinowa. Przy takiej instalacji z panelu climatronik w pinie T16a/7 jest coś podłączone, a w schemacie dla ALH z wiązka na 12 i 10 pinów pin ten jest zmostkowany z pinem T16a/6. Mostkować tak?
Obrazek



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[MK4] Zmiana manualnej klimatyzacji na automatyczną

Post autor: grg474 » sob mar 14, 2015 18:26

Noxi, zawile piszesz - masz instalację 12 i 17 pin czy 10 i 12.
Noxi pisze:ma zmierzać do 58a, a o tym nie słyszałem.
+ po bezpieczniku 3 (5A) - jest to napięcie pojawiające się po włączeniu świateł - z włacznika świateł idzie do bezpiecznika a z bezpiecznika zasila regulator jasności podświetlenia włączników i licznika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości