turbina zaciagnela olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

turbina zaciagnela olej

Post autor: needved » czw mar 12, 2015 19:04

Mi kiedyś jak puszczało turbo olej w wydech to miałem identyczne objawy jak Ty. Uszkodzony jest uszczelniacz olejowy strony gorącej, i jeżeli turbo nie ma obrotów puszcza olej w wydech. Jak trzymasz silnik na obrotach np. jadąc w trasie turbo ma obroty i wtedy nie puszcza oleju, bo działają prawidłowo odrzutniki olejowe.
Co do tych rdzeni, ja bym tego nie kupił, zapewne jeżeli sam to zamontujesz i okaże się uszkodzony lub nie wytrzyma gwarancją można sobie :ass:
Brak info na jakich obrotach to doważone...
Nie szukaj używanej tylko oddaj do regeneracji, szukaj osoby/zakładu która wymieni w turbo uszczelnienia łącznie z kompresorami i doważy na obrotach wyższych niż przewidział producent. Koniecznie musisz też otrzymać raport z doważania.



krzyu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt maja 23, 2014 17:48

turbina zaciagnela olej

Post autor: krzyu » czw mar 12, 2015 23:34

needved a pamietasz może czy silnik kopcił na zimno też czy tylko na ciepło?

A jak to jest z gwarancją po regeneracji turbo: w przypadku gdy turbina regenerowana np. puści olej ponownie to da się to naprawić w ramach gwarancji czy jednak zakłady stwarzaja problemy z tym?



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

turbina zaciagnela olej

Post autor: needved » pt mar 13, 2015 18:22

krzyu pisze:pamietasz może czy silnik kopcił na zimno też czy tylko na ciepło?
Odpalony na zimno nie kopcił, dopiero jak pochodził trochę na jałowych obrotach a później się dało buta to puszczał niebieskiego bąka.
Im dłużej chodził na jałowych tym większego bąka puszczał. Jak się olej w wydechu wypalił dymić przestawał.
Z ciekawości sam rozebrałem turbo i był pęknięty pierścień uszczelniający po stronie gorącej.
krzyu pisze:A jak to jest z gwarancją po regeneracji turbo: w przypadku gdy turbina regenerowana np. puści olej ponownie to da się to naprawić w ramach gwarancji czy jednak zakłady stwarzaja problemy z tym?
Wszystkie zakłady dają około roku gwarancji, a taki okres turbo regenerowane przeważnie wytrzymuje, oczywiście zależy ile kto przebiegu zrobi.
Jeżeli turbo padnie zakłady żądają dowodów, że było wymieniane w warsztacie itp.
Szukaj zakładów które dają jak najdłużej gwarancję, Przed zakupem warto podzwonić i pytać czy jak sam wymienisz nie stracisz gwarancji.



krzyu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt maja 23, 2014 17:48

Re: turbina zaciagnela olej

Post autor: krzyu » pt mar 13, 2015 18:32

needved pisze:Odpalony na zimno nie kopcił, dopiero jak pochodził trochę na jałowych obrotach a później się dało buta to puszczał niebieskiego bąka.
Im dłużej chodził na jałowych tym większego bąka puszczał. Jak się olej w wydechu wypalił dymić przestawał.
Z ciekawości sam rozebrałem turbo i był pęknięty pierścień uszczelniający po stronie gorącej.
To bardzo podobna sytuacja jest u mnie. Rano jak odpalę i silnik jest zimny to nie kopci nic. Dopiero jak pochodzi z kilka minut na wolnych obrotach i dam mu w gaz to idzie bąk. Potem jak dobrze przegonię auto to jest spokój przez chwilę aż do momentu jak turbo znów napluje do wydechu i sytuacja się powtarza. A to że turbo pluje praktycznie tylko na wolnych obrotach tłumaczy małe ubytki oleju.
needved pisze:Wszystkie zakłady dają około roku gwarancji, a taki okres turbo regenerowane przeważnie wytrzymuje, oczywiście zależy ile kto przebiegu zrobi. Jeżeli turbo padnie zakłady żądają dowodów, że było wymieniane w warsztacie itp. Szukaj zakładów które dają jak najdłużej gwarancję, Przed zakupem warto podzwonić i pytać czy jak sam wymienisz nie stracisz gwarancji.
Dzięki za cenne wskazówki i udzielone rady. Teraz trzeba poszukać jakiejś polecanej firmy i podzwonić popytać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości