9A Czujnik spalania stukowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

9A Czujnik spalania stukowego

Post autor: piotrek1313 » wt wrz 19, 2006 14:18

Witam!

Mam pytanko odnosnie czujnika spalania stukowego w 2.0 16V 9A.
Po zalozeniu nowych przewodow zaplonowych zdemontowalem owy czujnik, gdyz wydaje mi sie ze nowe przewody zaplonowe sa nie rozpinane, tzn w miejscu fajka-przewod. Czy to prawda??? Stare, fabryczne to wiem ze sie rozpinaly bo byly zwykle miedziane styki, a w tych nowych jest jakies wlokno bla bla bla i w sumie to boje sie cos rozerwac. Jak tak sobie mysle to taki przewod powinien byc rozpinany, bo producent przeciez robi przewody (BERU) do danego auta i chyba przewidzial montaz czujnika?

Druga sprawa jest taka, ze czuniczek wyglada tak jak na ponizszym zdjeciu. Jak widac gumowa obudowa jest calkiem sporo naderwana, ale tam NIE MA zadnych elementow laczacych przewody z wtyczki z tym nazwijmy to rdzeniem!!! Czy to mozliwe ze w rozerwanym miejscu jest jakis czujnik ktory zczytuje wartosci z "rdzenia". Doslownie - poza rozerwna guma nie widac ZADNYCH rozerwan, rozklejen itp. Moge to jakos skleic i tak jezdzic??


Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi i pomysly.

Pozdrawiam :pub:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » wt wrz 19, 2006 16:54

Czujnik spalania stukowego na przewodach WN???.



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » wt wrz 19, 2006 17:48

kto ci nagadal bzdu ze na tych kablach masz czujnik stukowego. taki czujnk masz z przodu na bloku przykrecony 3 pinowy w ekranowanym przewodzie :) :gora: :gora: :gora:

a tamno tammto na kablach to olej.


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt wrz 19, 2006 19:09

x27 pisze:kto ci nagadal bzdu ze na tych kablach masz czujnik stukowego. taki czujnk masz z przodu na bloku przykrecony 3 pinowy w ekranowanym przewodzie :) :gora: :gora: :gora:

a tamno tammto na kablach to olej.
BeBe_1 pisze:Czujnik spalania stukowego na przewodach WN???.
No, mi tez cos NIE pasowalo :grin: Z tym, ze znalazlem to "cos" i jest to 3-pinowy kabel i JEST on ekranowany!!!
Jezeli to nie jest to, to wytlumaczcie mi co to jest!! Ma 3 piny, jest ekranowane i ma koncowke jak czujnik spalania stukowego :D

Druga opcja jest taka, ze poprzedni wlasciciel lub jakis jego cudowny mechanik powiedzmy znalezli wiszacy kabelek i zalozyli go tam gdzie sie dalo, czyli w moim przypadku na przewod WN na 4tym cylindrze :kac:

Jezeli jednak to cos ze zdjecia powyzej to faktycznie czujniczek spalania stukowego to gdzie jest jego miejsce? Jedyne rozsadne miejsce ktore znalazlem wyglada tak (1.jpg):

[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 19:17 ]
Po wlozeniu "czujnika" w to miejsce wyglada to mniej wiecej tak jak na zdjeciu "2.jpg". Kabel pasuje idealnie na dlugosc, "koronka" czujnika wchodzi na styk do srodka. Problem w tym, ze ta koronka (te 6 plastikowych "listkow" trzymajacych przewod na zdjeciu z pierwszego postu) mnie troche zmyla, bo nie moge jej przeciez zmiazdzyc lbem sruby, a z drugiej strony jak ja wloze do srodka otworu to jej kawalek bedzie juz siegal gwintu...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt wrz 19, 2006 20:01

czujnik spalania stukowego jest wpęty do sterownika numer 7,34,35 kolory kabli to czarny,żółty i biały ma być założony z przodu bloku koło tej blachy pionowej do której masz przykręcone kable masowe

[ Dodano: 19 Wrz 2006 20:05 ]
a u Ciebie jak masz 16 V to właśnie w tym miejscu co pokazałeś na zdjęciu

[ Dodano: 19 Wrz 2006 20:09 ]
bez tego mozna jezdzić bo ten czujnik to czujnik ( piezo ) on ma za zadanie przestawić zapłon przy duzym obciązeniu silnika jak zaczynaj sie odzywać zawory



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 19, 2006 20:23

http://volkswagen.msk.ru/injector/ke-mo ... t_elem.jpg
Masz mieć dwa czujniki (nr 12 i 13)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt wrz 19, 2006 20:52

To o co tobie biega to czujnik prędkości obrotowej. Jest on zamontowany na przewodzie zapłonowym i ma za zadanie podawać do komputera aktualną prędkość obrotową. dane te są przekazywane do komputera.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt wrz 19, 2006 21:45

Paweł Marek pisze:http://volkswagen.msk.ru/injector/ke-mo ... t_elem.jpg
Masz mieć dwa czujniki (nr 12 i 13)
No i dzieki za odpowiedz :) Tego wlasnie szukalem :) Czujniczki sa faktycznie 2, choc musze przyznac ze ciezko je dostrzec. :pub:
TAZ pisze:To o co tobie biega to czujnik prędkości obrotowej. Jest on zamontowany na przewodzie zapłonowym i ma za zadanie podawać do komputera aktualną prędkość obrotową. dane te są przekazywane do komputera.
Czyli jak go mam zdjetego to co sie dzieje? Bo przeciez komputer bierze predkosc obrotowa z halla, nie?
A druga sprawa to jak to zamontowac na przewodzie WN?? Dalej nie wiem czy te nowe przewody sa jakos rozpinane czy nie.

[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 22:36 ]
A ETKA pokazuje ten moj zagadkowy kabelek jako "NADAJNIK IMPULSOW" (jakkolwiek by to rozumiec :grin: )

[ Dodano: Sro Wrz 20, 2006 23:55 ]
W "V.A.G. Service", ktorego wykopalem kiedys gdzies na niecie (chyba na http://www.volkswagen.msk.ru/ ) znalazlem ten czujniczek jako "zundezeitpunktgeber". Niemca sie nigdy nie uczylem wiec nie mam pojecia co to moze znaczyc :grin: Moze ktos z was moze pomoc?? :) Z tego co sam wyczailem to zaraz nad tym rysuneczkiem byl rysunek czujnika spalnia stukowego i zwalo sie to "klopfsensoren" no i jak widac w opisie tegoz czujniczka jest rowiez uzyte to slowo ("klopfsensorsignal"). Jaki to moze miec ze soba zwiazek??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » pt wrz 22, 2006 12:32

TAZ pisze:To o co tobie biega to czujnik prędkości obrotowej. Jest on zamontowany na przewodzie zapłonowym i ma za zadanie podawać do komputera aktualną prędkość obrotową. dane te są przekazywane do komputera.

jestes 100% pewny tego kolego ?


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt wrz 22, 2006 21:27

Jestem pewny na 100% bo w książce tak pisze. A książka mądra bo jest to tłumaczenie niemieckiej książki, a niemcy raczej prawdę piszą.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt wrz 22, 2006 22:27

To raczej nie jest nic waznego bo silnik chodzi bez tego normalnie (dziala i pokazuje obroty, wlacznie z tymi elektronicznymi w MFA). Jezeli faktycznie jest to czujnik predkosci obr. to ew jakis dodatkowy, ale po co??

Z tego co doszedlem po obrazkach to tak jak napisalem wyzej - to COS ma cos wspolnego z czujnikami spalania stukowego. Jaki? Nie mam pojecia :helm: ale z checia bym sie dowiedzial :) Moze sie zaraz nawinie ktos kto dobrze nawija po niemiecQ :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 22, 2006 23:21

to by było mniej więcej tak: czujnik wystąpienia zapłonu jest indukcyjnym czujnikiem obejmującym kabel zapłonowy 4-go cylindra. Po zastartowaniu silnika daje on sterownikowi KE-Motronic w momencie zapłonu na 4 cylindrze sygnał napięcia, poprzez co elektroniczny wlącznik jest poinformowany, któremu cylindrowi odpowiada sygnał z czujnika spalania stukowego. (tak pi razy oko)

Czyli chodzi o to, że dzięki temu czujnikowi sterownik wykrywa na którym cylindrze powstaje ewentualne spalanie stukowe.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob wrz 23, 2006 17:30

Paweł Marek pisze:to by było mniej więcej tak: czujnik wystąpienia zapłonu jest indukcyjnym czujnikiem obejmującym kabel zapłonowy 4-go cylindra. Po zastartowaniu silnika daje on sterownikowi KE-Motronic w momencie zapłonu na 4 cylindrze sygnał napięcia, poprzez co elektroniczny wlącznik jest poinformowany, któremu cylindrowi odpowiada sygnał z czujnika spalania stukowego. (tak pi razy oko)

Czyli chodzi o to, że dzięki temu czujnikowi sterownik wykrywa na którym cylindrze powstaje ewentualne spalanie stukowe.
Jesteś wielki i należy ci się więcej niż tylko jeden punkt za pomoc. :pub: :pub: :pub:



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn wrz 25, 2006 22:07

Paweł Marek pisze:Czyli chodzi o to, że dzięki temu czujnikowi sterownik wykrywa na którym cylindrze powstaje ewentualne spalanie stukowe.
Czyli jak? Jednostka sterujaca laczy inormacje o zaplonie z czujnika z 4tego cylindra z ew informacja z czujnikow spalanai stukowego? Jakos chyba na to wychodzi.

A tak w ogole to w praktyce jest to bardzo potrzebne? I w jakich sytuacjach? Podczas normalnej pracy silnika, czy moze tylko przy jego uruchamianiu? No bo jezeli to drugie to by tlumaczylo jeden z moich problemow - czasami przy zpalaniu (na goracym silniku) oddzywa sie kotrens z zaworow...


Jak na razie wielkie dzieki za pomoc :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 486 gości