Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
A więc tak przedstawia się sytuacja. Czujnik temperatury(niebieski, 4 piny) zamieniony na oryginał nowy zielony.
Jeszcze raz rozebrałem dolot od filtra do przepustnicy i rozebrałem przepływkę. Wyczyściłem te małe elementy (chyba jakieś diody)
bo miały tłusty czarny nalot. Po zmierzeniu miernikiem (pokrętło na diody) na jednej pokazywało około 1700 na drugiej 19/20.
Nie wiem jakie to ma znaczenie ale po przeczyszczeniu tej przepływki i po ponownym uszczelnieniu tej gumowej rurki co idzie
od wlewu oleju obroty zachowywały się już normalnie. Jednak na wolnych obrotach strasznie trzęsło silnikiem. Okazało się że zapomniałem podpiąć gumowego przewodu który idzie od kolektora ssącego do łącznika przepływki z przepustnicą własnie pod tą rurką. Wrzucam filmiki jak silnik zachowywał się przed wymianą czujnika i czyszczeniem przepływki i po tym. Pierwszy link to silnik przed wymianą czujnika i czyszczeniem przepływki. Drugi po tym ale z odpiętym gumowym przewodem. Trzeci po podłączeniu przewodu. Jak widać na trzecim obroty tez zatrzymywały się tylko nieco delikatniej niż na pierwszym filmie. Nie wiem już sam co tu jest grane.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze raz rozebrałem dolot od filtra do przepustnicy i rozebrałem przepływkę. Wyczyściłem te małe elementy (chyba jakieś diody)
bo miały tłusty czarny nalot. Po zmierzeniu miernikiem (pokrętło na diody) na jednej pokazywało około 1700 na drugiej 19/20.
Nie wiem jakie to ma znaczenie ale po przeczyszczeniu tej przepływki i po ponownym uszczelnieniu tej gumowej rurki co idzie
od wlewu oleju obroty zachowywały się już normalnie. Jednak na wolnych obrotach strasznie trzęsło silnikiem. Okazało się że zapomniałem podpiąć gumowego przewodu który idzie od kolektora ssącego do łącznika przepływki z przepustnicą własnie pod tą rurką. Wrzucam filmiki jak silnik zachowywał się przed wymianą czujnika i czyszczeniem przepływki i po tym. Pierwszy link to silnik przed wymianą czujnika i czyszczeniem przepływki. Drugi po tym ale z odpiętym gumowym przewodem. Trzeci po podłączeniu przewodu. Jak widać na trzecim obroty tez zatrzymywały się tylko nieco delikatniej niż na pierwszym filmie. Nie wiem już sam co tu jest grane.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
12 13 sekunda na trzecim filmiku słychać przerywanie.Z czego ono wynika?Generalnie to co jeszcze Ci nie pasuje?Może z powodu braku wężyka żle wykonała się adaptacja
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
Po wyjęciu przepływki nie robiłem adaptacji. Co do tego przerywania to gdy wcisnę gaz do podłogi, przy około 2000 obrotów słychać takie pierdzenie. A ogólnie to chodzi mi o to żeby samochód chociaż trpochę mniej palił no i nie mulił tak jak teraz.
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
Sondy na razie nie ruszaj, a miejsce jej wpięcia o które pytałeś masz pod autem w kwadratowej puszce, jak sie położysz czy wjedziesz na kanał to znajdziesz bez problemu, mniej więcej na wysokości drążka zmiany biegów przy wydechuDones pisze:Po podłączeniu golfa do komputera wyskakują dwa błędy: 537- Regulacja Lambda-poza specyfikacją-wartość górna
Pojeździj z drugim kluczykiem od auta i wtedy zobacz czy błąd powróciDones pisze:17978- moduł sterujący zablokowany-brak osprzętu/niezwiązany ze sprzętem-błąd sporadyczny
No i ogarnij układ zapłonowy, to najpewniej jego wina (świece, kable) bo przerywa Ci przy wkręcaniu silnika i masz moc dopiero od 3000 obr.
Możesz po ciemku sprawdzić czy nie przeskakują iskry gdy gazujesz tak jak na filmie, bądź rozpylając atomizerem trochę wody, tylko nie lej jak strażak.
Jak będziesz kupował kable i świece to nie baw się w zamienniki, oszczędność w układzie zapłonowym mści się jak żadna inna i najbardziej psuje potem nerwy.
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
Kluczyk mam niestety jeden. Lambdę spróbuję odpiąć i zobaczymy jak wtedy silnik będzie się zachowywał. Co do zapłonu. Przeskakiwanie iskier juz sprawdzałem. Nic nie widać a ruszając kablami silnik nie reaguje, cały czas pracuje tak samo. Dziś znowu wyjąłem tą plastikową rurę dolotową i znalazłem jeszcze jedną nieszczelność. Oczywiście taśma poszła w ruch. Samochód teraz wkręca się normalnie, nie ma przerywania jak na filmiku ale to zatrzymanie obrotów po dodaniu gazu zostało. Wskazówka już nie zatrzymuje się koło 1000 obrotów i normalnie opada do wolnych obrotów. Po przejażdżce mam odczucie że ma trochę więcej mocy. No i 140 km/h to teraz żaden wysiłek dla silnika. V-maxa nie sprawdzałem. Pojawiło się także "jakieś" odcięcie zapłonu(wiem że nie będzie odcinał jak jakiś ścigacz no ale nie jest to jeszcze normalna. Teraz pytanie: Co powoduje to zatrzymanie obrotów? Wtryski mają dobre czasy ale wygląda to tak jakby podawały za długo benzynę.
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
Sondę masz sprawną grzebanie tam nic nie da chyba że masz oscyloskop i chcesz sprawdzić jak pracuje, zwykłym miernikiem nic nie ustalisz bez wyrysowanego wykresu, ewentualnie wtyczkę obejrzysz czy nie zaśniedziała.
Generalnie przyjąłem że nieszczelności wcześniej wyeliminowałeś. Nie masz gazu więc w Twoim przypadku błąd sondy o za bogatej mieszance świadczy o tym że jest za uboga (lewe powietrze) i sonda próbuje ją wzbogacić tylko kończy się jej zakres pracy i wywala błąd..
Skoro teraz znalazłeś nieszczelność i ją wyeliminowałeś to obserwuj czy teraz błąd będzie się pojawiał.
Jeżeli Twoja rura dolotowa to takie sito to może warto pomyśleć o nowej by mieć jakąś tam pewność że jest jednak szczelna, taśma jest dobra ale do czasu i do aut w które nie warto inwestować.
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... a+golf+1.6" onclick="window.open(this.href);return false;
Generalnie przyjąłem że nieszczelności wcześniej wyeliminowałeś. Nie masz gazu więc w Twoim przypadku błąd sondy o za bogatej mieszance świadczy o tym że jest za uboga (lewe powietrze) i sonda próbuje ją wzbogacić tylko kończy się jej zakres pracy i wywala błąd..
Skoro teraz znalazłeś nieszczelność i ją wyeliminowałeś to obserwuj czy teraz błąd będzie się pojawiał.
Jeżeli Twoja rura dolotowa to takie sito to może warto pomyśleć o nowej by mieć jakąś tam pewność że jest jednak szczelna, taśma jest dobra ale do czasu i do aut w które nie warto inwestować.
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... a+golf+1.6" onclick="window.open(this.href);return false;
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
Rurę dolotową planuję kupić w najbliższym czasie. Sondę będę obserwować.
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
A pisałem lewe powietrze,pisałeś że nie bo było robione i czyszczone.Kup nowy przewód i wykonaj poprawnie adaptację a myślę że będzie dobrze.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
No bo było tylko jak widać niedokładnie. Czy ktoś próbował już adaptować za pomocą Polskiego Vaga? Mam laptopa z win 7 64bit i tylko ten program mi działa.
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
Po przejechaniu trasy około 70 km błąd sondy wyskoczył ponownie. Na tym odcinku golf spalił mi około 4-5 l benzy. Czy możliwe jest jednak, że sonda jest uszkodzona?
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
a masz kata czy wycięty?Ciężko stwierdzić czy to sonda bo trzeba by sprawdzić jej działanie.A nieszczelność usunięta?Ale nie szkotem.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
Szczerze mówiąc to nie wiem. Ale gdy samochód był na podnośniku to nie było przy nim śladów majstrowania. Po usunięciu nieszczelności poprawiło się działanie silnika.
Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR
A więc po odpięciu sondy samochód jeździ podobnie jak z podpiętą tylko nie ma odcinki. Po sprawdzeniu vagiem błąd 537 nie wyświetla się już.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości