Powód tarcia opon tylnych o nadkola
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Powód tarcia opon tylnych o nadkola
Mam ten problem, opony z tylu mam 195/50/15 felgi ATS i jak z tylu siedza 2 osoby a szybciej wjade w jakis dol to opony tra, co moze byc tego powodem? Czy moga byc zuzyte sprezyny?? W swoje mam wlozone gumy usztywaniajace i troche mniej tra ale nadal....
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:15 przez gniochu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
gniochu po pierwsze to jakie masz ET tych felg
Jak jest małe ET, to może obcierać rantem.
Druga sprawa, to zużyte sprężyny, które są już zbyt miękkie i auto za bardzo siada przy obciążeniu.
Jak jest małe ET, to może obcierać rantem.
Druga sprawa, to zużyte sprężyny, które są już zbyt miękkie i auto za bardzo siada przy obciążeniu.
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Sporym mankamentem golfików są słabe sprężyny , nie zapomnę sytuacji na granicy Polsko-Słowackiej kiedy celnik doczepił się do szwagra ile wódki przewozi bo tak auto siedziało choć sprężyny były rok po wymianie a bagażnik był pusty tylko 3-rzy osoby , efekt był taki że zaraz po przyjeździe do domu zakładał sprężyny używane od pasata
Chmielu, a jak sprawidzc ET tych felg?? przy srubach mam jakies napisy ale ET tam nie widze nie ma to innego oznaczenia?? Bo jesli mi sie dobrze wydaje to im mniejsze ET tym felga bardziej wysunieta?? A jakie powinno byc od ilu do ilu??
[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 16:16 ]
[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 16:16 ]
sprezyny mam raczej cale tylko chyba wymeczone juz mi sie wydaje bo jak z tylu wejda 2 osoby to sporo siada na dol pomiedzy kolami a nadkolami jest dosc mala przestrzenGrzesiekk1982 pisze:Czsem może byc tak, że kawałek sprężyny pęknie i odpadnie np pół zwoju.
nawet sie nie zdazylem pochwalic zabudowa na forumGrzesiekk1982 pisze:Współczuję i trzymam kciuki, żeby temu sku*******wi ktoś łeb z wiatrówki na wylot przestrzelil przy nastepnym wlamaniu.
Pozdr.
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dobrze Ci się wydajegniochu pisze:Bo jesli mi sie dobrze wydaje to im mniejsze ET tym felga bardziej wysunieta??
Nie wiem jak w MK2 jest...gniochu pisze:A jakie powinno byc od ilu do ilu??
W MK3 przy oponach 205 można wrzucić felgę 15" lub 16" do max. ET 30....
A jakie fabrycznie miałeś koła
Musi być na nich napisanegniochu pisze:jak sprawidzc ET tych felg??
Ale raczej na wewnętrznej stronie będzie...
Pewnie trzeba by zdjąć koło żeby przeczytać to...
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W sumie 195 to nie jest jakaś bardzo duża szerokość.gniochu pisze:jak kupilem go byl na 14'' a opony 185/60/14
Więc moim zdaniem to tarcie nie jest spowodowana zbyt szeroką oponą tylko albo małym ET felgi - wtredy ranty będą przycierać, albo miękkimi sprężynami - i wtedy będzie tarło o nadkole przy większym ciężarze.
Zobacz jak Ci zacznie przycierać gdzie masz starte na oponie - czy brzeg, czy od góry (to może nie być widoczne..)
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
- bewerber39
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
- Lokalizacja: Poznan
- Kontakt:
- bewerber39
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
- Lokalizacja: Poznan
- Kontakt:
nio problem zniknol kompletnie po wymianie amorow sa chyba wazniejsze4 od sztywnosci sprezyn i nie zakladalem amortyzatorow sportowych tylko sztywniejsze gazowe (nowe) bo z urzywkami bywa roznie i moga sie okazac gorsze niz miales wczesniej. podobno nawet takie o stosunkowo malym przebiegu jesli sa zdemontowane z autka lezac sie psuja. golfika mam nizszego o jakies 4 cm i jedyny problem to zawracanie przy wiekszej szybkosci np na rondach przednie opony ocieraja o blotniki ale da sie z tym zyc pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 353 gości