Czołem!
Jeżeli dyspoonujesz pompą co do której jesteś pewien, że pasuje do tego silnika to dopiero połowa sukcesu.
Ale do rzeczy: Podstawą dobrego montażu pompy jest regulacja kąta wyprzedzenia tłoczenia. Teoretycznie montaż pompy w tym samym położeniu powinien zapewnić wystarczającą regulację by silnik pracował na biegu jałowym. Jednak nikt nie zagwarantuje, że tak ustawiona pompa zapewni odpowiednie dawkowanie pod obciążeniem.
Rozwiązanie polega więc na zanotowaniu położenia pompy (na skali) i zamontowaniu nowej pompy w tym samym położeniu. Potem dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika trzeba dokonać kontroli i regulacji kąta wyprzedzenia tłoczenia. W skrócie KWT. Niestety nie znam dokładnych danych w przypadku twojego silnika.
Sprawa wymaga użycia narzędzi specjalnych - czyjnika zegarowego w specjalnej oprawce, którą wkręca się w miejsce zaślepki naprzeciw tłoczka (pomiędzy króćcami wyjścia sekcji tłoczących). Następnie:
1.Obracamy wał korbowy silnika ustawiając tłok 1. cylindra w położeniu ZZ (górne). Korzystamy przy tym ze znaku na kole zamachowym.
2.Wykręcamy zaślepkę z pompy i w jej miejsce wkręcamy trzpieniową oprawkę z czunkiem zegarowym. Ustawiamy napięcie wstępne czujnika na 2 mm.
3.Obracamy wałem korbowym w kierunku przeciwnym do kierunku pracy aż wskazówka przestanie się obracać (tłoczek schowa się wgłąb pompy kasując napięcie czujnika)
4.Wtedy ustawiamy skalę czujnika na "0"
5.Znowu ustawiamy tłok 1. cylindra w położeniu ZZ
6.Czujnik wskaże wielkość KWT.
7.W przypadku nieprawidłowego KWT należy obrócić pompę w kierunku p + lub - i powtórzyć pomiar aż do uzyskania właściwego KWT
Mam nadzieję, że choć trochę ci pomogłem.
Życzę powodzenia