Padnięty silnik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vsbot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw cze 02, 2011 08:56

Padnięty silnik

Post autor: vsbot » ndz lut 22, 2015 18:55

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mój samochód to VW Golf 3 1.9 TD. Sprawa zaczęła się następująco. Jadąc sobie moją golfiną nagle straciłem wspomaganie, po chwili temperatura skoczyła do 130 stopni. Zaczekałem aż ostygnie troche i jakoś dojechałem do domu. Okazało się że pasek się urwał, padła pompa wspomagania. Kupiłem pasek i pompę, mechanik wymienił i zadowolony jeździłem dalej. Długo nie pojeździłem- wracając do domu z roboty coś stuknęło i samochód osłabł a w silniku cały czas coś stukało. Po chwili auto się zatrzymało i już nie można było go odpalić, przy próbie kręcenia stacyjką zerowało zegary. Na holu wróciłem do domu i okazało się że mam urwany zawór w głowicy. (Zdjęcie nr 2) Teraz moje pytanie brzmi następująco gdyż regeneracja mojej głowicy będzie sporo kosztować z tego co się dowiadywałem więc znalazłem w internecie inną, tylko że trochę się różni (na zdjęciu zaznaczone czerwonymi kółkami zdjęcie 1) czy to nie będzie przeszkadzało i mogę ją założyć?? Czy tą używaną co kupię muszę dać do planowania czy coś innego z nią zrobić??? Dodatkowo jeszcze turbina mi się nie kręci, czy tam coś wpadło czy jak że się nie kręci??? Proszę o pomoc pozdrawiam[URL=http://www.fotem.pl/show/full/70b636fe9 ... c912d4f334]ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Padnięty silnik

Post autor: bzdzioch1 » ndz lut 22, 2015 19:17

Głowica z pierwszego zdjęcia jest od TDI więc nie podejdzie.. a ty masz TD. Mógł jakiś odłamek wpaść na turbo i ją uszkodzić.. tak czy siak trzeba by ją wymienić lub regenerować.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Padnięty silnik

Post autor: munior » ndz lut 22, 2015 20:26

vsbot pisze:Mój samochód to VW Golf 3 1.9 TD.
Jak już musisz wydać jakąś wiekszą kwotę na naprawę ,to zastanów się czy nie lepiej wywalić ten upierdliwy silnik z pośrednim wtryskiem ,i zakupić jakiegoś dawcę z podobnego golfa ,ale z silnikiem tdi . Tdi w porównaniu do konstrukcji z posrednim wtryskiem jest silnikiem z innej bajki ,oszczędniejszym i mniej upierdliwym ...a jego szwankująca "elektonika " to mit ,powtarzany przez mało świadomych jego zalet ,użytkowników silników z pompami wtryskowymi "na linkę " :hmm: bo jest uproszczona do niezbędnego minimum i sprowadza się do Kompa i kilku czujników ,gdzie całą diagnostykę można zrobić przy użyciu interfejsu za 20-30zł


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

vsbot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw cze 02, 2011 08:56

Re: Padnięty silnik

Post autor: vsbot » ndz lut 22, 2015 21:39

Kupić inny silnik tylko że nie wiadomo na co natrafię więc chyba odpada zostanę przy swoim..
bzdzioch1 pisze:Głowica z pierwszego zdjęcia jest od TDI więc nie podejdzie.. a ty masz TD. Mógł jakiś odłamek wpaść na turbo i ją uszkodzić.. tak czy siak trzeba by ją wymienić lub regenerować.
Podaję kolego link do aukcji gościu twierdzi że to jest z TD:
http://allegro.pl/glowica-silnika-vw-go ... 87987.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/glowica-volksvagen-go ... 20896.html" onclick="window.open(this.href);return false;



kmimar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt mar 03, 2015 10:47

Padnięty silnik

Post autor: kmimar » wt mar 03, 2015 11:04

Proszę Was o podpowiedź co może być z moim silnikiem 1,9 D BXF 90 KM, ,poszedł olej do wody, zrobiłem regeneracje głowicy,oczywiście ciśnieniowo sprawdzona, nowe śruby, nowa chłodniczka, po dwóch tygodniach jeżdzenia ponownie olej we wodzie i znów z powrotem głowica sprawdzana, jeszcze raz nowa chłodniczka,wszystko nowe i sprawdzane ciśnieniowo i po dwóch tygodniach olej we wodzie i zaświeca się czerwona kontrolka oleju i dwa stany oleju też na bagnecie. Ręce mi już opadły. PROSZĘ O PODPOWIEDŹ



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

Padnięty silnik

Post autor: hak64 » wt mar 03, 2015 13:33

kmimar pisze:po dwóch tygodniach olej we wodzie i zaświeca się czerwona kontrolka oleju i dwa stany oleju też na bagnecie.
Napisz precyzyjnie, czy masz płyn w oleju, czy olej w płynie, bo to zasadnicza różnica. Olej raczej nie ma szans dostać się do zbiornika wyrównawczego płynu, ale płyn do oleju i owszem. O tym właśnie świadczą dwa poziomy oleju na bagnecie.
Jeśli głowicę sprawdzałeś planowałeś i zakładałeś na porządnej uszczelce, a mimo to trzy razy sytuacja się powtórzyła, to może warto sprawdzić blok silnika. Możliwe, ze jest gdzieś dziura pomiędzy kanałem olejowym, a wodnym i stąd problemy (to samo może być w głowicy).


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

kmimar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt mar 03, 2015 10:47

Padnięty silnik

Post autor: kmimar » wt mar 03, 2015 22:22

w zbiorniczku wyrównawczym pełny stan płynu wymieszany z olejem



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

Padnięty silnik

Post autor: hak64 » śr mar 04, 2015 19:29

Wywal głowicę, bo pewnie ma dziurę między kanałami (pomiar kompresji raczej tego nie ujawni).


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości