Golf III TDI 1Z-Jak inaczej nazywa się zawór N75?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt wrz 22, 2006 11:03

Dobra bo mi sie manieszało :-) ustalmy fakty: to co u mnie tyka to zawór Nr 10 czyli ja nie mam tego zaworu N75 z białą główką? a ten nr.10 to zastepca? czyli mam szukac tej 10-tki, teraz pytanie czy ten zawór magnetyczny spełnia tę samą role co ten N75 z białą główką? bo generalnie mam problem z mocą w aucie i włączającym sie trybem awaryjnym,z forum się dowiedziałem że najcześciej obok przepływomierza jest to ten N75, ale u mnie jego odpowiednikiem jest Nr10 tak? i najwyżej kupie z literą F i te kabelki przelutuje, tylko czy bedę wiedział jak je zamienić? zeby kabelków nie pomieszać?


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt wrz 22, 2006 11:04

N75 to inaczej elektrozawór ograniczajacy cisnienie doładowania.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » pt wrz 22, 2006 11:08

krystek007 pisze:Dobra bo mi sie manieszało :-) ustalmy fakty: to co u mnie tyka to zawór Nr 10 czyli ja nie mam tego zaworu N75 z białą główką? a ten nr.10 to zastepca? czyli mam szukac tej 10-tki, teraz pytanie czy ten zawór magnetyczny spełnia tę samą role co ten N75 z białą główką? bo generalnie mam problem z mocą w aucie i włączającym sie trybem awaryjnym,z forum się dowiedziałem że najcześciej obok przepływomierza jest to ten N75, ale u mnie jego odpowiednikiem jest Nr10 tak? i najwyżej kupie z literą F i te kabelki przelutuje, tylko czy bedę wiedział jak je zamienić? zeby kabelków nie pomieszać?
Masz silnik 1Z to u CIebie jest ten nr 10, w silnikach AFN 110 koni jest z biala glowka.
Tyka nr 10 i jest obok przeplywki. Powinienes dac rade bo to tylko zasilanie plus i minus ;)
No i oczywiscie przewodziki cisnieniwoe tak jak w starym musisz podlaczyc
--
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 22, 2006 11:45

no to juz wiesz wszystko ...

nr10 to oznaczenie na rysunku z Etki..

nazwa to N75

w AFN zawór N75 reguluje ciśnienie doładowana poprzez sterowanie podciśnieniowe pracą sztangi zmieniającą położenie kierownic spalin, a co za tym idzie prędkość wirnika, czyli ciśnienie doładowania

w 1Z jest sterowanie cisnieniem - zawór ogranicza ciśnienie doładowania

jest taki myk że w razie awarii N75 w 1Z możesz połaczyć wężyki poprzez przelotkę z ominięciem N75 i wtedy masz chyba ograniczenie do 0,6 Bara - nie jedzie rewelacyjnie ale jedzie - było na forum - poszukaj



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt wrz 22, 2006 11:56

No dokładnie było, nawet w moim innym watku na temat spadku mocy, generalnie wiem już wszystko i dzięki za pomoc ;) rozwialiscie mi niezły metlik w glowie :-) teraz wiem czego szuac i jak ewentualnie przerobić :-)

[ Dodano: 22 Wrz 2006 18:17 ]
To jeszcze ja :-) gość w serwicie wciska mi ten zaworek, ale znalazł numer taki:7.21895.55.0 a u mnie zywcem jest taki:7.21895.00 niby wygladają tak samo, ale....czy to możliwe, żeby były jednak inne, w 3 sklepach mi mówią że bez znaczenia, ale ja nie ma jak sprawdzić cos na forum ;) poradzcie pliss.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » pt wrz 22, 2006 20:45

Mialem ten sam problem jak Ty, mi pomoglo to :)
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf
tylko czeka Cie lutowanie
teraz juz bedziesz wiedzial wszystko o N75 w 1Z :)

PS. Sprzedawcy maja racje :)



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt wrz 22, 2006 21:42

No i tu masz duża rację, zastanawiam się nad doktoratem :-)

[ Dodano: 26 Wrz 2006 09:52 ]
Uff kupiłem zaworek w srode zakładam.. reszta tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=45


Pozdrawiam.

seba191
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 04, 2009 21:49
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: seba191 » śr mar 04, 2009 22:07

JA rowniez mam takie problemy bo przy ok 120 wlacza mi sie w tryb awaryjny ale jak podlaczylem pod komputer to nie mam zadnych bledow.. I podobno trubo zapieklo mi sie na lopatach kierowniczki... I mam pytanko: JAk moge to sam zrobic i naprawic?? Bo slyszalem ze mozna ja wziasc wyjac i wyczysciec ale czy to pomoze?? Tez slyszalem ze zanuzyc turbinke w nafcie na cocke i ten syf i saliny powinny puscic... Ale czy to prawda ??


Seba

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » śr mar 04, 2009 22:34

prawda pradwa i chyba raczej w ropie ale maczaj w czym chcesz... to nie koniecznie kierowniczki turbinki, na VAG i zrob logi dynamiczne


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Piczasty_88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw lis 10, 2011 20:57
Lokalizacja: Kęty

Golf III TDI 1Z-Jak inaczej nazywa się zawór N75?

Post autor: Piczasty_88 » czw lis 10, 2011 21:48

CZy w 1z 90 ps można podmienic zawor EGR z zaworem N75 tak by sprawdzic czy zawor N75 jest sprawny badz niesprawny?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości