Wtrysk sterujący Golf III

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ghost19940
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 07, 2013 17:48

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: Ghost19940 » śr lut 25, 2015 00:21

Witam, mam pewien problem z Golfem III silnik 1.9 TDi 1Z. Mianowicie chodzi o wtrysk sterujacy. Objawy to nagle szarpniecia przy przyspieszaniu zdarzajace sie w róznych odstepach, czasem kilka razy dziennie a czasem miesiac spokoju. Sprawdzalem go 'garazowym sposobem' stukajac delikatnie w niego gdy silnik utrzymywal obroty 2000rpm. Sprawdzilem opór na przewodach podlaczonych do niego, wyszlo 108 ohm a slyszalem ze powinno byc 120 ohm. Tutaj moje pytanie:
Czy to napewno wina tego wtrysku?
Czy mozna jezdzic z odpietym wtryskiem sterujacym i czy niczym to nie grozi?
Czy mozna kupic wtrysk uzywany i jak go sprawdzic?
Czy kupujac wtrysk musi byc z identycznego silnika?
Czy da sie zregenerowac orginalny wtrysk?
Jak wyglada wymiana wtrysku? wystarczy wykrecic stary i w jego miejsce wkrecic nowy?

Z gory dziekuje za odpowiedzi :-)



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: maks149 » czw lut 26, 2015 22:22

Sprawdzałeś nastawnik ? być może to nie wina wtrysku tylko brudnego nastawnika. oporność powinna zawierać się w przedziale 80-120ohm czyli u cb w normie
zakładając wtrysk nie z identycznego silnika trzeba wymienić wszystkie 4szt

Tutaj masz troszkę więcej opisane
viewtopic.php?f=35&t=439843


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
Ghost19940
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 07, 2013 17:48

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: Ghost19940 » czw lut 26, 2015 23:08

Nastawnik po czyszczeniu wiec odpada :( Dzieki za odpowiedz :)



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: Naparstek » pt lut 27, 2015 11:45

Najlepiej jakbyś podpiął samochód pod vaga i zrobił grupę 001 statycznie i dynamicznie oraz grupę 004 dynamicznie. Wtrysku sterującego nie sprawdzisz przez uderzenie w niego czymś bo nawet na sprawnym wtryskiwaczu silnik przerwie. Sprawdź też vagiem jakie masz napięcie na czujniku RSW w nastawniku. Na włączanym zapłonie i zgaszonym silniku powinno być 0,740V. Możesz też zacząć od najprostszych rozwiązań wymienić filtr paliwa.Przy jakich obrotach poszarpuję silnik?



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: maks149 » pt lut 27, 2015 15:59

a nie masz gdzieś w okolicy szrotu albo coś w tym stylu np.znajomy z tym samym silnikiem żeby przełożyć wtrysk z innego 1Z ?
albo założyć nawet wtrysk nie sterujący tylko zwykły na chwile i zobaczyć czy jest lepiej czy nie


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
Ghost19940
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 07, 2013 17:48

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: Ghost19940 » pt lut 27, 2015 21:41

Postaram sie zrobic logi i zobaczymy. Z obrotami tez bywa roznie, czasem jest to 1500 rpm a czasem 2500 rpm, ale zazwyczaj w tym zakresie. A co do wtrysku, co jesli odepne kostke od sterujacego? Objawy powinny ustac tyle ze auto bedzie 'zamulone' ? A ze szrotem to wlasnie nie wiadomo, moge dostac gorszy niz sam posiadam :P a znajomego z takim samym silnikiem brak :(



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: Naparstek » sob lut 28, 2015 00:31

Ghost19940 pisze: A co do wtrysku, co jesli odepne kostke od sterujacego? Objawy powinny ustac tyle ze auto bedzie 'zamulone' ?
Wtryskiwacz sterujący jest zaopatrzony w czujnik wzniosu iglicy rozpylacza. Sygnał z tego czujnika podawany jest do sterownika silnika, a on ustala optymalna chwilę początku wtrysku paliwa w zależności od prędkości obrotowej, obciążenia i temperatury silnika. Po odpięciu wtyczki na pewno odczujesz spadek mocy i nieregularną pracę silnika. Odpinałeś może wtyczkę z impulsatora na skrzyni biegów żeby wykluczyć nastawnik? Po odpięciu przestaje działać prędkościomierz ale szarpanie też ustaje jeżeli to jest nastawnik.



Awatar użytkownika
Ghost19940
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 07, 2013 17:48

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: Ghost19940 » sob lut 28, 2015 04:01

Tak, przerabialem ten temat z nastawnikiem, owszem, byl zabrudzony, oddalem do czyszczenia i problem z 'poszarpywaniem' podczas przyspieszania znikl. Teraz te szarpniecia sa nagle i bardzo odczuwalne. Pierwsze co to podmienie ten wtrysk i zobaczymy co bedzie dalej :)



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: Naparstek » sob lut 28, 2015 22:32

Podpięcie pod vaga ułatwiło by zdiagnozowanie problemu.Nawet sprawdzić błędy w sterowniku silnika



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Wtrysk sterujący Golf III

Post autor: pironet » ndz mar 01, 2015 11:30

wtrysk poza numerem posiada wartość cisnienia,musi być odpowiednia


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości