2.0 TDI proszę o opinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: italiano_83 » pn lut 23, 2015 22:15

Panowie ograniczmy się do zagadnień technicznych pytania co za ile mogę kupić proszę kierować do odpowiedniego działu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: 21Golfista21 » wt lut 24, 2015 22:58

Może i ja się wypowiem :hmm: moje zdanie na temat 2.0 tdi na PD zarówno 8V jak i 16V generalnie tykająca bomba zegarowa pod maską nigdy nie wiadomo co i kiedy... jeśli już to silnik o oznaczeniu BMM. Natomiast jeśli chodzi o 2.0 TDI na CR to problemy z: Pompą oleju, pękające wały (przerabiałem 5 przypadków i każdy rwało na 1 korbowodzie), już zaczynają się sypać głowice a konkretnie krzywki wałków siadają. wiadoma sprawa przebiegi... obliczone na 300tys i amen. Padają pompy CR (opiłkują, na szczęście tanie są), jeśli już to kupować na CR. :smoke: aha jeszcze zacierają się tłoki w cylindrach częściej w PD.

Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
pawello900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 05, 2012 00:54
Lokalizacja: Kielce

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: pawello900 » czw lut 26, 2015 09:18

Czyli nie warto pchac sie w ten silnik? Mam teraz spory bol glowy :crazy:



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: 21Golfista21 » czw lut 26, 2015 09:40

Kup CR i przerób dół i będziesz śmigał.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
pawello900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 05, 2012 00:54
Lokalizacja: Kielce

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: pawello900 » czw lut 26, 2015 09:45

Co masz na mysli z przerobieniem dołu?



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: Xandar » czw lut 26, 2015 10:27

Chyba koledze chodzi o złożenie silnika biorąc podzespoły ze starszych generacji. Np dół od ARL czyli blok silnika( układ korbowo tłokowy) a góra czyli głowica i osprzęt od nowego. Jestem ciekaw tylko od czego podpasuje bo jeśli od 1.9 to byłby to argument do kupna kiedyś takiego auta z tym silnikiem ;-)

Przerobienie go, a co za tym idzie pozbycie się zmartwień z 2.0 :)



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: 21Golfista21 » czw lut 26, 2015 21:15

Dół zrobić, jak masz wał nie zatarty to tylko zębatkę na wale wymieniasz (żeby wału nie wyciągać), pompę oleju od 1.9 z pompowtrysku, składasz do kupy i ogień.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
pawello900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 05, 2012 00:54
Lokalizacja: Kielce

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: pawello900 » czw lut 26, 2015 22:57

A nie do CR tylko PD mozna wepchac graty od 1.9???



mayweather
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lip 23, 2014 12:07

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: mayweather » wt mar 03, 2015 22:54

Może i ja się wypowiem :hmm: moje zdanie na temat 2.0 tdi na PD zarówno 8V jak i 16V generalnie tykająca bomba zegarowa pod maską nigdy nie wiadomo co i kiedy... jeśli już to silnik o oznaczeniu BMM. Natomiast jeśli chodzi o 2.0 TDI na CR to problemy z: Pompą oleju, pękające wały (przerabiałem 5 przypadków i każdy rwało na 1 korbowodzie), już zaczynają się sypać głowice a konkretnie krzywki wałków siadają. wiadoma sprawa przebiegi... obliczone na 300tys i amen. Padają pompy CR (opiłkują, na szczęście tanie są), jeśli już to kupować na CR. :smoke: aha jeszcze zacierają się tłoki w cylindrach częściej w PD.
Czytam ten post i aż nie chce mi się wierzyć he he - wszędzie piszą że 2.0 tdi cr jest świetny, że dużo lepszy niż ten poprzedni pd...a tu jeden z pierwszych postów (który czytam) że posiada wady.

Widać że kolega 21Golfista21 się zna, więc raczę zapytać czy mówisz ogólnie o awariach silnika 2.0 tdi cr czy może o konkretnym kodzie?
Te usterki dotyczą wersji z mocą 110, 140, 143, 170, 177, 184? czy może którejś nie dotyczą? Jeżeli tak to której?



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: 21Golfista21 » śr mar 04, 2015 08:44

w każdym z nich jest taki sam układ. nie spotkałem się z urwanym wałem w 110km może dlatego bo mało ich było.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: Xandar » śr mar 04, 2015 09:20

Tak czy siak 2.0 to ryzyko w obecnych czasach i przy tym co dzieje się na rynku motoryzacyjnym. Ja osobiście nowego diesla bym nie kupił wolę jeździć starszym poczciwym 1.9 i wiem co mam.



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: markim321 » śr mar 04, 2015 12:50

Ja osobiście nowego diesla bym nie kupił wolę jeździć starszym poczciwym 1.9 i wiem co mam.
Ogólnie nie nalezy się bać nowego 2.0 TDI na CR. Zawsze te 150tys i 3 lata się w miarę spokojnie przekula. Później niech się ktoś martwi.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: Xandar » śr mar 04, 2015 13:05

No tak tylko nie każdego stać na nowego a mnie nie stać na auto nowe więc byłbym tym gościem który ma się jak powiedziałeś martwić.

Obecnie jeżeli naprawdę miałbym kupować coś z drugiej ręki to poszedł bym w benzynę z nowszych samochodów np koncern Mazdy czy hondy. Tam jeszcze japony umieją coś wymyślec by było w miarę dobrze i mało awaryjnie. Bo u nas to co się dzieje zawdzięczamy głównie głupiej Unii i powoli wszystkie rynki wprowadzają coś by utrudnic nam życie. Wracając do 2.0 jeżeli miałby to ktoś kupić to w używanym samochodzie można części podmienić głównie te co uchodzą za wadliwe tak jak tam kolega wyżej pisał o tych podmianach ze starszych jednostek wtedy ma to jakiś sens ale dopiero wtedy kiedy się to rozleci.



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

2.0 TDI proszę o opinie

Post autor: markim321 » śr mar 04, 2015 17:11

Wracając do 2.0 jeżeli miałby to ktoś kupić to w używanym samochodzie można części podmienić głównie te co uchodzą za wadliwe tak jak tam kolega wyżej pisał o tych podmianach ze starszych jednostek wtedy ma to jakiś sens ale dopiero wtedy kiedy się to rozleci.
Czyli kolega wspomniał o typowym poprawieniu fabryki :bigok: Raczej w przypadku wadliwego układu smarowania nie czekałbym, aż się rozleci gdyż w wielu przypadkach jest już pozamiatane. Rozwiązania napędu pompy oleju były różne. Zawsze mozna przerobić jak wyżej wspomniano.

Jeśli ktoś musi posiadać ten silnik to proponuje odmiany które nie maja awaryjnej pompy oleju: BMM, BGW, BSY, BKD, AZV, BUY i BMN. Przynajmniej to co najgorsze w skutkach odpada. Jest tam żywotny napęd z 1.9 PD

Najgorszą miną jest odmiana BKP, ale ten był montowany głównie tylko w Passacie B6 w latach 2005-2008. Jak wiadomo to zagadnienia typowo teoretyczne, reszta zależy od tego na jak wyeksploatowany egzemplarz trafimy.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 113 gości