szarpanie, brak mocy i inne problemy 1Z TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
szarpanie, brak mocy i inne problemy 1Z TDI
Witam
Niedawno zakupiłem Ventylka 1.9TDI 1Z, podczas jazdy próbnej coś szarpało - niby przegub, ale dobra bardzo mocno utargowaliśmy i wzięliśmy, dzisiaj w końcu po ogarnięciu z góry samochodu byłem na jeździe próbnej, przeguby są do roboty bo przy skręcaniu strzelają, ale bardziej martwi mnie sprawa z silnikiem, trochę ciężko odpala, jakby za 4/5 obróceniem rozrusznika, a jak ciepły to za 3, obroty na poziomie 800 i wibruje trochę w środku, jakby nierówno chodził, ma ledwo co mocy poniżej 2000obr/min a powyżej załącza się turbo i ciągnie dobrze, po odłączeniu impulsatora od skrzynki szarpania ustają ale brak mocy dalej jest. ostatnim problemem jest blokada prędkości tak jakby - nie poleci więcej niż 110/115, i nie że nie ma mocy tylko na 4 pójdzie 3000 i 110, a na 5 2500 i też 110 na blacie, przyspiesza równo i nagle zonk więcej nie idzie, co panowie poradzicie na to? Co to może być? Czekam na Wasze opinie, dodam że pompa wtryskowa ma czerwone plamki na sobie - jakich mechanik się do niej dobierał i nastawnik na pewno mam do roboty. I zauważyłem że to koło pasowe co napędza pompę wspomagania ma bicie troszkę lecz wiele osób tak ma i nie sprawia to problemów - co nie zmienia faktu że i tak zostanie to zrobione na cacy.
Moje pierwsze przewidywania to pewnie pompa to regulacji, nastawnik do czyszczenia i dokładnego złożenia i coś w kompie trzeba porobić z tą blokadą prędkości.
Niedawno zakupiłem Ventylka 1.9TDI 1Z, podczas jazdy próbnej coś szarpało - niby przegub, ale dobra bardzo mocno utargowaliśmy i wzięliśmy, dzisiaj w końcu po ogarnięciu z góry samochodu byłem na jeździe próbnej, przeguby są do roboty bo przy skręcaniu strzelają, ale bardziej martwi mnie sprawa z silnikiem, trochę ciężko odpala, jakby za 4/5 obróceniem rozrusznika, a jak ciepły to za 3, obroty na poziomie 800 i wibruje trochę w środku, jakby nierówno chodził, ma ledwo co mocy poniżej 2000obr/min a powyżej załącza się turbo i ciągnie dobrze, po odłączeniu impulsatora od skrzynki szarpania ustają ale brak mocy dalej jest. ostatnim problemem jest blokada prędkości tak jakby - nie poleci więcej niż 110/115, i nie że nie ma mocy tylko na 4 pójdzie 3000 i 110, a na 5 2500 i też 110 na blacie, przyspiesza równo i nagle zonk więcej nie idzie, co panowie poradzicie na to? Co to może być? Czekam na Wasze opinie, dodam że pompa wtryskowa ma czerwone plamki na sobie - jakich mechanik się do niej dobierał i nastawnik na pewno mam do roboty. I zauważyłem że to koło pasowe co napędza pompę wspomagania ma bicie troszkę lecz wiele osób tak ma i nie sprawia to problemów - co nie zmienia faktu że i tak zostanie to zrobione na cacy.
Moje pierwsze przewidywania to pewnie pompa to regulacji, nastawnik do czyszczenia i dokładnego złożenia i coś w kompie trzeba porobić z tą blokadą prędkości.
Ostatnio zmieniony czw kwie 02, 2015 23:09 przez rejczel97, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
logi kolego podstawa,kpl. oczywiście...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
nastawnik, regulacja dawki, i prawdopodobnie przeladowanie turbo
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
jak na razie przyszedł mi KKL i VAG'a zaczynam ogarniać, pokazało mi następujące błędy:
2 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
2 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
blad regulacji kata wtrysku, albo nieustawiony , albo padniety zaworek w pompie
drugi blad to cos z przeplywka
drugi blad to cos z przeplywka
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
nie źle ustawiony statyczny ,w drugim polu powinno być 50 a u ciebie jest 255 musisz to zmienić ,zgaś auto poluzuj pompe i obróć w prawo okolo 1mm,dokręć,zapal sprawdź ponownie...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
ja doczytałem że to albo rozrząd przestawiony albo pompa o ząbek obrócona, dodam że na kołach zębatych pod tą pokrywą plastikową mam poznaczone czerwoną farbą czyli jakiś mechanik się dobierał, tak samo jak na śrubach od pompy.
sprawdzić czy jak zablokuję wał to czy będzie możliwość zablokowania pompy?
sprawdzić czy jak zablokuję wał to czy będzie możliwość zablokowania pompy?
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
jest możliwość blokady pompy wkładasz sworzeń w otwór koła pompy ,wału nie musisz blokować ustaw znak na kole zamachowym,i sprawdź czy to co pomalowane się pokryje,pompa jak jest luźna jest możliwość regulacji koło 1cm.
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
a czy możliwe jest złe założenie koła zębatego na klin na pompie, tak że otwory do blokowania nie będą się pokrywać? bo nie chciałbym się zbytnio sugerować tymi 'ciapkami' jakiegoś nieznanego mechanika, co zwalił całą robotę za którą dostał wg poprzedniego właściciela coś około 500zł, kąt wtrysku potem już wiem jak ustawić, i na wartość 255 ruszanie pompą do przodu i do tyłu nic nie da bo to podobno jest błąd poprzez przestawienie się o ząbek pompy.
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
nie da rady koła na odwrot założyć bo jest na stożku i na klinie,a czemu nie przekrecisz pompą?pompa można praktycznie o 1,5 zęba kręcić...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
bioly05011, Ale pompa mogla byc niewysrodkowana i ktos skladajac rozrzad mogl zalozyc pasek jak leci przez co nie ma odpowiedniego zakresu regulacji
rejczel97, najlepiej rozpiac rozrzad, ustawic na blokadach, pompe wysrodkowac, spiac rozrzad i potem wyregulowac wszystko
rejczel97, najlepiej rozpiac rozrzad, ustawic na blokadach, pompe wysrodkowac, spiac rozrzad i potem wyregulowac wszystko
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
Adamm, właśnie tak chcę zrobić i do tego myślę czy próbować czyścic samemu nastawnik czy kupić od kogoś z forum - widziałem na giełdzie, dobrze działającą pompę, a tą kiedyś tam zrobić i mieć na zapas. a do tego czy jak mam już 380kkm na blacie to wywalić katalizator? podniesie mi się spalanie?
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI
to jest jeszcze?Ty się nie dziw że to nie chce jeździć...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 187 gości