Demontaż maglownicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Demontaż maglownicy
Witam,
Ponieważ jestem pierwszy raz na forum chciałbym wszystkich powitać.
Mam takie pytanie postanowiłem samemu wyciągnąć maglownice (układ ze wspomaganiem). Poczytałem forum i zabrałem się do roboty. Odkręciłem chyba wszystkie śruby od spodu samochodu - 4 śruby trzymające sanki do nadwozia, dwa przewody zasilające maglownice, 4 śruby trzymające maglownice do sanek, drążki kierownicze i przekładnie wewnątrz kabiny. Sanki ładnie opadły ok. 4 cm. Pojawił się problem:
1. po odkręceniu nakrętek trzymających maglownice do sanek i nie mogę wyciągnąć śrub ( 4 szt ) czy te śruby muszą tam pozostać czy trzeba je wyciągnąć. Obawiam się ze przy wyciąganiu maglownicy będą one przeszkadzać.
2. czy maglownica przykręcona jest jeszcze go jakiegoś wspornika w komorze silnika oprócz kolumny kierownicy?
3. czy kolumnę kierownicy lepiej odkręcić w kabinie czy w komorze silnika. Chodzi mi potem o jej ponowny montaż?
Czy może któryś z kolegów spotkał się z takim problemem a może coś nie tak zrobiłem albo jeszcze czegoś nie odkręciłem?
Ponieważ jestem pierwszy raz na forum chciałbym wszystkich powitać.
Mam takie pytanie postanowiłem samemu wyciągnąć maglownice (układ ze wspomaganiem). Poczytałem forum i zabrałem się do roboty. Odkręciłem chyba wszystkie śruby od spodu samochodu - 4 śruby trzymające sanki do nadwozia, dwa przewody zasilające maglownice, 4 śruby trzymające maglownice do sanek, drążki kierownicze i przekładnie wewnątrz kabiny. Sanki ładnie opadły ok. 4 cm. Pojawił się problem:
1. po odkręceniu nakrętek trzymających maglownice do sanek i nie mogę wyciągnąć śrub ( 4 szt ) czy te śruby muszą tam pozostać czy trzeba je wyciągnąć. Obawiam się ze przy wyciąganiu maglownicy będą one przeszkadzać.
2. czy maglownica przykręcona jest jeszcze go jakiegoś wspornika w komorze silnika oprócz kolumny kierownicy?
3. czy kolumnę kierownicy lepiej odkręcić w kabinie czy w komorze silnika. Chodzi mi potem o jej ponowny montaż?
Czy może któryś z kolegów spotkał się z takim problemem a może coś nie tak zrobiłem albo jeszcze czegoś nie odkręciłem?
Demontaż maglownicy
Nie będą przeszkadzać ponieważ opadną trochę do dołu.bob1974 pisze:1. po odkręceniu nakrętek trzymających maglownice do sanek i nie mogę wyciągnąć śrub ( 4 szt ) czy te śruby muszą tam pozostać czy trzeba je wyciągnąć. Obawiam się ze przy wyciąganiu maglownicy będą one przeszkadzać.
Nie, masz tylko 4 śruby i 2 przewody.bob1974 pisze:2. czy maglownica przykręcona jest jeszcze go jakiegoś wspornika w komorze silnika oprócz kolumny kierownicy?
Najlepiej jak najpierw ten łącznik( z krzyżakiem) kolumny kierowniczej zamontujesz przed włożeniem maglownicy tylko musisz go na regulacji wewnątrz samochody przesunąć na max w górę. Jak juz przykręcisz maglownice to go opuścisz na wieloklin luzując nakrętkę wewnątrz.bob1974 pisze:3. czy kolumnę kierownicy lepiej odkręcić w kabinie czy w komorze silnika. Chodzi mi potem o jej ponowny montaż?
Demontaż maglownicy
Rozumiem, że śruby zostają w sankach, a maglownicę najlepiej odkręcać w kabinie.
Wielkie dzięki będę próbował ponownie zabrać się do jej wyjęcia. Mechanicy krzyczą za wyjęcie 150 + 50 za zbieżność trochę szkoda, skoro wszystkie śruby odkręcają się bez problemu.
Wielkie dzięki będę próbował ponownie zabrać się do jej wyjęcia. Mechanicy krzyczą za wyjęcie 150 + 50 za zbieżność trochę szkoda, skoro wszystkie śruby odkręcają się bez problemu.
Demontaż maglownicy
A czy jest jakaś różnica w maglownicy od toledo???? ja taką założyłem i strasznie lekko kierownica sie kręci i niewiem co teraz zrobić:(
Demontaż maglownicy
To chyba o to chodziadinbk pisze:strasznie lekko kierownica sie kręci
Jeżeli wszystko przypasiło bez problemów to nie masz się czym obawiać wiec z tego wynika że nie ma zbytniej różnicy ostatnio montowałem magiel od Ibizy do Passata i wszystko chodzi jak malina.adinbk pisze: A czy jest jakaś różnica w maglownicy od toledo
Demontaż maglownicy
Dzisiaj ponownie przystąpiłem do demontażu maglownicy. Przedstawiam po kolei czynności, jakie wykonywałem:
1. podnosimy samochód ( ja wykorzystałem trylinki),
2. odkręcamy koła,
3. odkręcamy końcówki układu kierowniczego (ściągacz do końcówek i klucz nr 19)
4. wyciągamy płyn z układu kierowniczego, (dobrze mieć strzykawkę z wężykiem)
5. odkręcamy 3 śruby mocujące wspornik skrzyni biegów do maglownicy (najlepsze podejście od komory silnika, dobrze mieć długą sztorcową 13)
i podwieszamy go żeby nie przeszkadzał (użyłem sznurka),
6. wewnątrz kabiny odkręcamy kolumnę kierownicy (klucz nr 13)
7. lewarkiem podpieramy sanki i odkręcamy 6 śrub (klucz 16 i 18)
8. opuszczamy sanki i odkręcamy przewody hydrauliczne podłączone do maglownicy (klucz 18) oraz 4 śruby mocujące maglownice (klucz 13),
9. demontujemy uchwyt mocujący maglownicę do sanek,
10. wypinamy przewody hydrauliczne z plastikowego uchwytu żeby nie przeszkadzały przy wyjmowaniu maglownicy,
11. wyciągamy maglownicę w kierunku tyłu samochodu (sanki opadają na tyle, że wyjęcie maglownicy nie sprawia problemu),
Mam pytanie: Rozebrałem maglownicę zgodnie z poradą na forum, ale mam problem jak wyciągnąć simering, który znajduje się wewnątrz maglownicy.
1. podnosimy samochód ( ja wykorzystałem trylinki),
2. odkręcamy koła,
3. odkręcamy końcówki układu kierowniczego (ściągacz do końcówek i klucz nr 19)
4. wyciągamy płyn z układu kierowniczego, (dobrze mieć strzykawkę z wężykiem)
5. odkręcamy 3 śruby mocujące wspornik skrzyni biegów do maglownicy (najlepsze podejście od komory silnika, dobrze mieć długą sztorcową 13)
i podwieszamy go żeby nie przeszkadzał (użyłem sznurka),
6. wewnątrz kabiny odkręcamy kolumnę kierownicy (klucz nr 13)
7. lewarkiem podpieramy sanki i odkręcamy 6 śrub (klucz 16 i 18)
8. opuszczamy sanki i odkręcamy przewody hydrauliczne podłączone do maglownicy (klucz 18) oraz 4 śruby mocujące maglownice (klucz 13),
9. demontujemy uchwyt mocujący maglownicę do sanek,
10. wypinamy przewody hydrauliczne z plastikowego uchwytu żeby nie przeszkadzały przy wyjmowaniu maglownicy,
11. wyciągamy maglownicę w kierunku tyłu samochodu (sanki opadają na tyle, że wyjęcie maglownicy nie sprawia problemu),
Mam pytanie: Rozebrałem maglownicę zgodnie z poradą na forum, ale mam problem jak wyciągnąć simering, który znajduje się wewnątrz maglownicy.
-
- Użytkownik
- Posty: 454
- Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: mk2
- Silnik: vr6
- Kontakt:
Demontaż maglownicy
Witam jestem właśnie po demontażu maglownicy ,mam pytanie na co zwrócić uwagę co mogło ulec zepsuciu nie wiem czy dawać do regeneracji czy kupić używkę, czy może samemu jakoś zregenerować kupic zestawy naprawcze????pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 454
- Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: mk2
- Silnik: vr6
- Kontakt:
Demontaż maglownicy
poszła pompa wiec trzeba szukać innej nowa, albo używka , czy każda pompa podejdzie z golfa 3 czy szukać od vr6????
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Demontaż maglownicy
Teoretycznie powinna pasowac (musisz szukac takiego samego ukladu wyjsc wezy jak u Ciebie bo poszczegolne pompy roznily sie nieco ich ustawieniem).
-
- Użytkownik
- Posty: 454
- Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: mk2
- Silnik: vr6
- Kontakt:
Demontaż maglownicy
przerobić musiał mi gościu piastę czy cos jakaś różnica była na wysokości ,ale tak to to samo pompa zamontowana i wspomaganie jest od razu różnica, ale nie wiem czy dobrze działa bo nie mam porównania, ale lżej na pewno się kręci
Re: Demontaż maglownicy
A da radę wymienić maglownicę bez popuszczania sanek ? Bokiem to wyjdzie jak się drążki odkręci ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości