Wymiatajace 1.6 TD z Polski

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt wrz 19, 2006 22:08

Trochim - powoli składam silnik ale ciągle jakieś problemy. Błędem moim było że kupiłem silnik AFN od passata B a nie od golfa. W silniku od passata który w b5 jest umieszczony wzdłużnie nawet blok jest inny niz w golfie. Schody zaczęły sie gdy chciałem przykręcić koło zamachowe - blacha pod kołem jest inna niz w golfie - już załatwiłem od gościa który sprzedał mi napęd od mk3 - w serwisie ta blacha 140pln i trzeba czekać dwa tygodnie. Następne schody to pompa wodna - w golfie jest mała obudowa z pompą starego typu a w passacie jest to za....ście wielki aluminiowy wspornik do pomy wspomagania, alternatora, wisco i śmigła. Ta obudowa pompy do golfa nie pasuje do bloku od passata (ma inny rozstaw śrub) i będę musiał poobcinać zbędne rzeczy od z tej łapy od passata tak by pozostała sama obudowa pompy. Silnik mam od automata więc nie było koła zamachowego - załatwiłem koło od 1Z to okazało sie że brakuje mi śrubek by je przykręcić - jutro jadę do serwisu ale jak sie okaże że trzeba czekać na 6 śrubek 2tygsy to sie wk...ię. Skrzynie z przednim napędem juz zamontowałem - tylni naped zamontuje jak wcisne nowe tuleje w tą belkę co trzyma most. Zastosowałem tam tuleje od zawiechy tylniej z A6 (C4) 25/szt x 2 - oryginały kosztuja wASO 170 za sztuke i są to 4 połówki (680pln - makabra). Ciągle jakieś schody - pękniety mam jeszcze wspornik który trzyma ta małą rolkę w rozrządzie ale to juz pospawam (żeliwo). Największym problemem oprócz tych małych, ciągłych braków czegos tam jest brak czasu. Mogę to robic co drugi dzień przez 3 godziny dziennie co nie pozwala na zbyt szybkie prace. Następny problem do rozwiązania to wspornik filtra oleju który w pasku jest pod skosem a w golfie w dół. No i jeszcze kolektor wydechowy ale juz namierzyłem od 1Z.
Niedługo założę stronke (na to też muszę znaleźć czs) na serwerze firmowym to będziecie mieli wgląd na prace.
Pozdrawiam.[/b]



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt wrz 19, 2006 23:27

ventil dzialaj i powodzenia. Trochim ciekawi mnie jak bedzie chodzil twoj m-tdi. czytalem ze normalnie maja mniejsza moc, ale Ty ladnie pompe przerobiles.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr wrz 20, 2006 08:17

kurde całe szczęście, że nie skusiłem się na silnik ułozony wzdłużnie.Zapewne auto by jeszcze całą zime stało.

dla mnie terz ta blacha osłaniajaca koło zamachowe jest potrzebna jak nie dostane to coś dorobię nie dam za to dziadostwo 140zł, zresztą już jedna łapęprzerabiałem od starej skrzyni i blaszke mocująca linki zmiany biegów robiłem od podstaw, wszystko celem oszcędności.

Na dziś plan minimum to pompa na stół i test. jak sie uda to wsadznie jej do silnika, wymiana pasków, wsadzenie silnika ze skrzynią do auta (jak dojdzie jeszcze jedna łapa hehe), zalanie silnika olejem no i moze uruchomienie :D

szkoda,że nie pisałeś o tym kole zamachowym bo mam jedno nadstanowe (od G60 -ale to to samo).

powodzenia w pracach :bigok:

[ Dodano: Sro Wrz 20, 2006 10:08 pm ]
plan minimum wykonany. jednak nie jestem do końca zadowolony z tej pompy ale na tym etapie modyfikacji silnika powinna wystarczyć, wszystko okaże się dopiero jak uruchomię silnik i ruszę samochodem z miejsca.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » czw wrz 21, 2006 21:40

Trochim, jak tam prace? Do przodu? U mnie jak zwykle schody - jak w końcu kupiłem śrubki do założenia docisku i włożyłem silnik do auta to poza tym że inny blok z paska b5 nie pozwala na przykręcenie uchwytu który na zdjęciu leży po lewej stronie pod łomem a służy do przykręcenia mechanizmu do bloku silnika - cos trzeba będzie rzeźbic.
Obrazek
Drugi problem to tylnia łapa silnika - jest zbyt wystająca i w miejscu oznaczonym na żółto łeb śruby zahacza o śruby przegubu wew. a miejsce czerwone zahacza o osłone przegubu wew. - tu też trzeba będzie rzeźbić....
Obrazek
Tą łapę może spróbuję pociąc i pospawać inaczej albo dorobić ze stali ale to juz większy problem.
A jak tam Twój motór - odpalił?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw wrz 21, 2006 23:02

nie jeszcze nie odpalałem. dzisiaj jeszcze raz rozbierałem pompe. Bo po zamontowaniu w silniku przekrecając silnik na sucho kluczem okazało się, że coś w niej strzela :D

okazało się że podkładka między tarczą kułaczkową a tłokorozdzielaczem wyskoczyłą ze swojego miejsca (błąd przy składaniu). teraz jest ok. i całkiem możliwe, że poprawią się osiągi pompy.

jutro jest party day, więc praca dopiero w sobotę. a plan na sobotę to właśnie odpalić silnik :D


jeszcze czekam na kilka elementów między innymi na właśnie takie mocowanie co pod łomem leży.

a ta drugą łapę od czego masz? ja przykręciłem od syncro benzynki ale jeszcze nie przymierzałem tego do skrzyni i ciekawe czy to będzie pasować, najwyżej bedę kombinował coś jak ty :bajer:


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pt wrz 22, 2006 07:38

Witam.
Ta druga łapa jest od benzynowego silnika i pasowała by gdyby nie to że napęd jest z golfa III i cały ten mechanizm jest po prosu dłuższy. W napędzie od golfa II w miejscu gdzie mi to zahacza była by już półośka a nie przegub tak jak u mnie. Przemyślałem sprawę i przerobię trochę tą łapę. Mam znajomka który dobrze spawa aluminium i cos pokombinujemy. W ostateczności będę dorabiał stalową łape.

[ Dodano: 22 Wrz 2006 07:47 ]
Trochim, mam prośbe do Ciebie jakbyś mógł zrobić zdjęcie z dwóch stron tej tylniej prawej łapy i spisać z niej nr to byłbym wdzięczny. Nie widziałem łapy od syncro ale czy ona jest przykręcana na 3 śruby? Bo może to właśnie taka mi będzie potrzebna - w ETCE łapa od syncro ma inny nr niz łapa od normalnego golfa ale rysunki są takie same z tym że rysunki nie zawsze zgadzają się z rzeczywistością.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » sob wrz 23, 2006 15:40

łapa z syncro ma wyciecie i pasi idealnie. przykrecałem przegub i nic nie dotykało.


łapa jest przykrecana do bloku na cztery śruby aby ładnie pasowała potrzebowałem w jednym miejscu podłozyc podkładką (tam gdzie jest zółta strzałka)

dzis tylko połączyłem silnik ze skrzynią. sobota niestety nie jest dla mnie za szczęśliwym dniem, więcej czasu ale jakoś robota nie idzie :D


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » sob wrz 23, 2006 18:43

Hmm, faktycznie ta łapa jest inna niż w normalnym golfie - będę musiał taka wykombinować - w ASO kosztuje 200 pln - jeśli nie znajdę jej gdzieś w używkach (mało prawdopodobne) to będę musiał zakupic - już pytałem - dwa tygodnie trzeba czekać. Fajnie by było gdybys mógł spisać nr z tej łapy - niby mam w ETCE ale nie chciał bym kupic czegoś innego za dwie stówy co później mi sie nie przyda. Na razie podciąłem moja łapę i doraźnie zamontuje ja ale później będę musiał cos z tym zrobić.

[ Dodano: 23 Wrz 2006 19:03 ]
Obrazek
W tym miejscu na dole o śrubę (której na zdjęciu nie ma) lepek sruby od przegubu zahaczał a osłona tarła po łapie.
Obrazek
Tu skrzynia - po prawej stronie widać dwa wolne uchwyty - u ciebie jest tam stalowy wspornik który idzie do poduszki a w ETCE dla Golfa III nie ma tego wspornika - pewnie będę musiał dokupic od Golfa II (?pln :crazy: )



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » sob wrz 23, 2006 19:07

ten wspornik został przespawany z uchwytu z mk II, oryginalny trochę nie pasuje a że oryginalnie u mnie siedział to przespawaliśmy tego.

a co do tej łapy to zapytaj się syncro2 z forum on miał syncro do rozbiórki może ma taka łape


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt paź 17, 2006 17:35

ventil, mam do ciebie pytanie.słyuszałem ze masz metalowa uszczelke pod głowica, chciałbym sie dowiedziec gdzie ja zakupiłes bo ja obdzwoniłem wiele sklepow i nikt nie moze mi pomowc, moze ty wiesz co i jak?jakis link do firmy szpedajacej te uszczelki cokolwiek. pozdro


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt paź 27, 2006 10:08

Jak tam prace nad bolidami ida?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt paź 27, 2006 13:27

ano idą jak krew z nosa :D

czekam na dostawę brakujących elementów zawieszenia i chłodnice wody i powinno (ale zapewne nie bedzie :P) to już być wszystko


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt paź 27, 2006 13:40

Trochim, ty robisz machaniczne tdi czy zwykle?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt paź 27, 2006 14:09

Kapibara pisze:ty robisz machaniczne tdi czy zwykle?
niezwykle, przecudne :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości