Co nie zmienia faktu ze jak zaworek zwrotny który jest dołączony do podstawy korka oleju jest nieszczelny to obroty będą falowały , więc sprawdź czy tam wszystko jest na miejscu.koma44 pisze:W tym silniku filtr powietrza jest bezpośrednio w pokrywie silnika.
Zmasowane problemy z obrotami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Zmasowane problemy z obrotami
Zmasowane problemy z obrotami
Nie ma takiej opcji aby tam było jakieś napięcie elektryczne. Pary paliwa są łatwopalne/wybuchowe wiec wiesz czym to może grozić.
Re: Zmasowane problemy z obrotami
Ja mam ten silnik.
http://www.auto11.pl/environment/cache/ ... d8b6e8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Więc zaworka nie ma.
Re: Zmasowane problemy z obrotami
Widocznie mam jakieś przebicie z masy. Ale żeby szło po gumowej rurce ?marcin7x5 pisze:Nie ma takiej opcji aby tam było jakieś napięcie elektryczne. Pary paliwa są łatwopalne/wybuchowe wiec wiesz czym to może grozić.
Re: Zmasowane problemy z obrotami
DemonTT pisze:
Ja mam ten silnik.
http://www.auto11.pl/environment/cache/ ... d8b6e8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Więc zaworka nie ma.
hmmm dziwne , przecież AZD/BCB to praktycznie ten sam silnik , sprawdzałeś u siebie ?
Re: Zmasowane problemy z obrotami
Tutaj jest BCB też bez tego zaworka. Taka wersja chyba.
http://www.vsemotory.ru/medium/m/52f9b9 ... _god_0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vsemotory.ru/medium/m/52f9b9 ... _god_0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmasowane problemy z obrotami
Silniki AZD różniły sie tym zaworkiem występując w seatach i vw. Nie wiem czemu ale może wynikało to z rynku przeznaczenia danego silnika. Co do bcb nie słyszałem aby były takie różnice.
Zmasowane problemy z obrotami
Witam i podbijam.
Gdy zgaszę światła, obroty nie falują ale silnik wciąż chodzi nierówno.
Gdy zgaszę światła, obroty nie falują ale silnik wciąż chodzi nierówno.
Re: Zmasowane problemy z obrotami
Przeglądam forum (i net) od pewnego czasu. Szykuje mi się zmiana silnika AZD na BCB w następnym tygodniu. Jako że w necie mało kto orientuje się w zakresie różnic AZD i BCB, a także dlatego bo poprzedni tydzień poświęciłem na osiągnięcie najwyższego poziomu wtajemniczenia w zakresie różnic między AZD a BCB to się wypowiem i podzielę zdobytą wiedzą. Wątek jest stary, ale dzielę się wiedzą dla potomnych. Dla jasności - tego najwyższego poziomu jeszcze nie osiągnąłem. To dopiero jakoś tak w następnym tygodniu po zmianie silnika.
Silniki BCB mają ten zaworek zwrotny przy wlewie oleju. Jest to zaworek powietrzny. Zapobiega cofaniu się powietrza z silnika (spod pokrywy zaworów i skrzyni korbowej) do obudowy filtra powietrza (osłony silnika). Za to przepuszcza powietrze przefiltrowane przez filtr powietrza DO silnika. Świeże powietrze zastępuje opary oleju (i skraplającej się w silniku wody) wyciągane przez odmę, która w BCB jest wpuszczona w kolektor ssący. Z takiego wpięcia odmy w kolektor wynika to, że na jałowych obrotach w silniku tworzy się naprawdę spore podciśnienie. Dopływ świeżego powietrza przez ten zaworek przy wlewie oleju, w duecie z takim a nie innym podłączeniem odmy powoduje w silniku mały przeciąg. Jest to bardzo wydajny system przewietrzania silnika.
W wersji AZD odma wpięta jest dokładnie tam gdzie w BCB jest podłączony wężyk prowadzący powietrze do wlewu oleju - czyli w obudowę filtra powietrza. W wersji AZD opary ze skrzyni korbowej są prowadzane DO obudowy filtra powietrza przez ten króciec przy bagnecie oleju. Dzieje się to w niewymuszony sposób, pod ciśnieniem własnym tych oparów (ciśnienie panujące w skrzyni korbowej) W wersji BCB te same opary są wysysane do kolektora, a zwolniony w ten sposób króciec w obudowie filtra powietrza służy właśnie zaopatrywaniu silnika w świeże powietrze.
Tyle słowem teorii technicznej.
Teraz praktyka handlowa.
Spotkać handlarza używanymi silnikami/częściami, który zna różnicę między AZD a BCB to jak wygrać w totka. Nieważne czy to demontownia z prawdziwego zdarzenia czy też jakaś bardziej lub mniej legalna dziupla w której Cytryn i Gumiak demontują auta różnego pochodzenia. Demontaż silnika wygląda najczęściej tak, że przewody gumowe są cięte i wyrzucane. Nawet jeżeli nie są cięte to w przypadku BCB ten śmieszny wężyk na górze silnika najczęściej idzie do śmieci, razem z plastikowym przedłużeniem wlewu oleju. Korek jest wtedy wkręcany bezpośrednio w głowicę. Taki silnik BCB bez tego wężyka i zaworka idzie później w ludzi.
Na tę chwilę, 16 marca 2017, nie ma w polskim Internecie, ani na alledrogo, ani na o-el-iksie, ani w katalogu ambita tego cholernego wężyka i zaworka. Skąd to wiem? Bo wczoraj i dziś w ciągu kilku godzin sprawdziłem. Kupiłem silnik BCB w którym jakiś idiota wyrzucił ten wężyk z zaworkiem, a wlew zostawił. Dopiero po kupnie tego silnika doinformowałem się w różnicach między AZD i BCB. Silnik kupiłem dla samego słupka, ale zdecydowałem się skorzystać z przymocowanej do niego odmy. Niestety aby odma robiła należycie co ma robić - potrzebny jest ten wężyk i zaworek.
W ASO zestaw wężyk + zaworek + tulejka (łącząca zaworek z wlewem oleju) kosztują śmieszne, marne i żałosne 171,61 Z wlewem oleju 270,15
Także jeżeli ktoś chciałby pozbyć się takiego zestawu tego wężyka, zaworka i tulejki to chętnie to odkupię za cenę dobrej flaszki. Oferta ważna do następnego tygodnia.
Pozdro
Silniki BCB mają ten zaworek zwrotny przy wlewie oleju. Jest to zaworek powietrzny. Zapobiega cofaniu się powietrza z silnika (spod pokrywy zaworów i skrzyni korbowej) do obudowy filtra powietrza (osłony silnika). Za to przepuszcza powietrze przefiltrowane przez filtr powietrza DO silnika. Świeże powietrze zastępuje opary oleju (i skraplającej się w silniku wody) wyciągane przez odmę, która w BCB jest wpuszczona w kolektor ssący. Z takiego wpięcia odmy w kolektor wynika to, że na jałowych obrotach w silniku tworzy się naprawdę spore podciśnienie. Dopływ świeżego powietrza przez ten zaworek przy wlewie oleju, w duecie z takim a nie innym podłączeniem odmy powoduje w silniku mały przeciąg. Jest to bardzo wydajny system przewietrzania silnika.
W wersji AZD odma wpięta jest dokładnie tam gdzie w BCB jest podłączony wężyk prowadzący powietrze do wlewu oleju - czyli w obudowę filtra powietrza. W wersji AZD opary ze skrzyni korbowej są prowadzane DO obudowy filtra powietrza przez ten króciec przy bagnecie oleju. Dzieje się to w niewymuszony sposób, pod ciśnieniem własnym tych oparów (ciśnienie panujące w skrzyni korbowej) W wersji BCB te same opary są wysysane do kolektora, a zwolniony w ten sposób króciec w obudowie filtra powietrza służy właśnie zaopatrywaniu silnika w świeże powietrze.
Tyle słowem teorii technicznej.
Teraz praktyka handlowa.
Spotkać handlarza używanymi silnikami/częściami, który zna różnicę między AZD a BCB to jak wygrać w totka. Nieważne czy to demontownia z prawdziwego zdarzenia czy też jakaś bardziej lub mniej legalna dziupla w której Cytryn i Gumiak demontują auta różnego pochodzenia. Demontaż silnika wygląda najczęściej tak, że przewody gumowe są cięte i wyrzucane. Nawet jeżeli nie są cięte to w przypadku BCB ten śmieszny wężyk na górze silnika najczęściej idzie do śmieci, razem z plastikowym przedłużeniem wlewu oleju. Korek jest wtedy wkręcany bezpośrednio w głowicę. Taki silnik BCB bez tego wężyka i zaworka idzie później w ludzi.
Na tę chwilę, 16 marca 2017, nie ma w polskim Internecie, ani na alledrogo, ani na o-el-iksie, ani w katalogu ambita tego cholernego wężyka i zaworka. Skąd to wiem? Bo wczoraj i dziś w ciągu kilku godzin sprawdziłem. Kupiłem silnik BCB w którym jakiś idiota wyrzucił ten wężyk z zaworkiem, a wlew zostawił. Dopiero po kupnie tego silnika doinformowałem się w różnicach między AZD i BCB. Silnik kupiłem dla samego słupka, ale zdecydowałem się skorzystać z przymocowanej do niego odmy. Niestety aby odma robiła należycie co ma robić - potrzebny jest ten wężyk i zaworek.
W ASO zestaw wężyk + zaworek + tulejka (łącząca zaworek z wlewem oleju) kosztują śmieszne, marne i żałosne 171,61 Z wlewem oleju 270,15
Także jeżeli ktoś chciałby pozbyć się takiego zestawu tego wężyka, zaworka i tulejki to chętnie to odkupię za cenę dobrej flaszki. Oferta ważna do następnego tygodnia.
Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości