Zmasowane problemy z obrotami

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

abckl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 05, 2009 07:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: abckl » wt lut 17, 2015 15:24

koma44 pisze:W tym silniku filtr powietrza jest bezpośrednio w pokrywie silnika.
Co nie zmienia faktu ze jak zaworek zwrotny który jest dołączony do podstawy korka oleju jest nieszczelny to obroty będą falowały , więc sprawdź czy tam wszystko jest na miejscu.

Obrazek



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: marcin7x5 » wt lut 17, 2015 18:39

Nie ma takiej opcji aby tam było jakieś napięcie elektryczne. Pary paliwa są łatwopalne/wybuchowe wiec wiesz czym to może grozić.



DemonTT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:15
Lokalizacja: W-ch

Re: Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: DemonTT » śr lut 18, 2015 10:36

abckl pisze:
koma44 pisze:W tym silniku filtr powietrza jest bezpośrednio w pokrywie silnika.
Co nie zmienia faktu ze jak zaworek zwrotny który jest dołączony do podstawy korka oleju jest nieszczelny to obroty będą falowały , więc sprawdź czy tam wszystko jest na miejscu.

Obrazek

Ja mam ten silnik.
http://www.auto11.pl/environment/cache/ ... d8b6e8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Więc zaworka nie ma.



DemonTT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:15
Lokalizacja: W-ch

Re: Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: DemonTT » śr lut 18, 2015 11:24

marcin7x5 pisze:Nie ma takiej opcji aby tam było jakieś napięcie elektryczne. Pary paliwa są łatwopalne/wybuchowe wiec wiesz czym to może grozić.
Widocznie mam jakieś przebicie z masy. Ale żeby szło po gumowej rurce ?



abckl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 05, 2009 07:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: abckl » śr lut 18, 2015 15:52

DemonTT pisze:
abckl pisze:
koma44 pisze:W tym silniku filtr powietrza jest bezpośrednio w pokrywie silnika.
Co nie zmienia faktu ze jak zaworek zwrotny który jest dołączony do podstawy korka oleju jest nieszczelny to obroty będą falowały , więc sprawdź czy tam wszystko jest na miejscu.

Obrazek

Ja mam ten silnik.
http://www.auto11.pl/environment/cache/ ... d8b6e8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Więc zaworka nie ma.

hmmm dziwne , przecież AZD/BCB to praktycznie ten sam silnik , sprawdzałeś u siebie ?



DemonTT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:15
Lokalizacja: W-ch

Re: Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: DemonTT » śr lut 18, 2015 16:12

Tutaj jest BCB też bez tego zaworka. Taka wersja chyba.

http://www.vsemotory.ru/medium/m/52f9b9 ... _god_0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: marcin7x5 » śr lut 18, 2015 20:19

Silniki AZD różniły sie tym zaworkiem występując w seatach i vw. Nie wiem czemu ale może wynikało to z rynku przeznaczenia danego silnika. Co do bcb nie słyszałem aby były takie różnice.



DemonTT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:15
Lokalizacja: W-ch

Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: DemonTT » wt lut 24, 2015 14:49

Witam i podbijam.
Gdy zgaszę światła, obroty nie falują ale silnik wciąż chodzi nierówno.



zaworek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 13, 2017 14:32

Re: Zmasowane problemy z obrotami

Post autor: zaworek » pt mar 17, 2017 00:15

Przeglądam forum (i net) od pewnego czasu. Szykuje mi się zmiana silnika AZD na BCB w następnym tygodniu. Jako że w necie mało kto orientuje się w zakresie różnic AZD i BCB, a także dlatego bo poprzedni tydzień poświęciłem na osiągnięcie najwyższego poziomu wtajemniczenia w zakresie różnic między AZD a BCB to się wypowiem i podzielę zdobytą wiedzą. Wątek jest stary, ale dzielę się wiedzą dla potomnych. ;) Dla jasności - tego najwyższego poziomu jeszcze nie osiągnąłem. ;) To dopiero jakoś tak w następnym tygodniu po zmianie silnika.

Silniki BCB mają ten zaworek zwrotny przy wlewie oleju. Jest to zaworek powietrzny. Zapobiega cofaniu się powietrza z silnika (spod pokrywy zaworów i skrzyni korbowej) do obudowy filtra powietrza (osłony silnika). Za to przepuszcza powietrze przefiltrowane przez filtr powietrza DO silnika. Świeże powietrze zastępuje opary oleju (i skraplającej się w silniku wody) wyciągane przez odmę, która w BCB jest wpuszczona w kolektor ssący. Z takiego wpięcia odmy w kolektor wynika to, że na jałowych obrotach w silniku tworzy się naprawdę spore podciśnienie. Dopływ świeżego powietrza przez ten zaworek przy wlewie oleju, w duecie z takim a nie innym podłączeniem odmy powoduje w silniku mały przeciąg. Jest to bardzo wydajny system przewietrzania silnika.
W wersji AZD odma wpięta jest dokładnie tam gdzie w BCB jest podłączony wężyk prowadzący powietrze do wlewu oleju - czyli w obudowę filtra powietrza. W wersji AZD opary ze skrzyni korbowej są prowadzane DO obudowy filtra powietrza przez ten króciec przy bagnecie oleju. Dzieje się to w niewymuszony sposób, pod ciśnieniem własnym tych oparów (ciśnienie panujące w skrzyni korbowej) W wersji BCB te same opary są wysysane do kolektora, a zwolniony w ten sposób króciec w obudowie filtra powietrza służy właśnie zaopatrywaniu silnika w świeże powietrze.
Tyle słowem teorii technicznej.

Teraz praktyka handlowa.
Spotkać handlarza używanymi silnikami/częściami, który zna różnicę między AZD a BCB to jak wygrać w totka. Nieważne czy to demontownia z prawdziwego zdarzenia czy też jakaś bardziej lub mniej legalna dziupla w której Cytryn i Gumiak demontują auta różnego pochodzenia. Demontaż silnika wygląda najczęściej tak, że przewody gumowe są cięte i wyrzucane. Nawet jeżeli nie są cięte to w przypadku BCB ten śmieszny wężyk na górze silnika najczęściej idzie do śmieci, razem z plastikowym przedłużeniem wlewu oleju. Korek jest wtedy wkręcany bezpośrednio w głowicę. Taki silnik BCB bez tego wężyka i zaworka idzie później w ludzi.
Na tę chwilę, 16 marca 2017, nie ma w polskim Internecie, ani na alledrogo, ani na o-el-iksie, ani w katalogu ambita tego cholernego wężyka i zaworka. Skąd to wiem? Bo wczoraj i dziś w ciągu kilku godzin sprawdziłem. Kupiłem silnik BCB w którym jakiś idiota :los2: wyrzucił ten wężyk z zaworkiem, a wlew zostawił. Dopiero po kupnie tego silnika doinformowałem się w różnicach między AZD i BCB. Silnik kupiłem dla samego słupka, ale zdecydowałem się skorzystać z przymocowanej do niego odmy. Niestety aby odma robiła należycie co ma robić - potrzebny jest ten wężyk i zaworek. :hehe:
W ASO zestaw wężyk + zaworek + tulejka (łącząca zaworek z wlewem oleju) kosztują śmieszne, marne i żałosne 171,61 :rotfl: Z wlewem oleju 270,15 :goof:
Także jeżeli ktoś chciałby pozbyć się takiego zestawu tego wężyka, zaworka i tulejki to chętnie to odkupię za cenę dobrej flaszki. Oferta ważna do następnego tygodnia. ;)

Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości