Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: wojti2001 » pn lut 16, 2015 19:14

Tak, uszczelniacze wymienione :) Jeszcze wymienie przewody paliwowe w komorze i zobacze wtedy


MK IV AJM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: wesol » pn lut 16, 2015 20:54

No to wyciagnij pompki jeszcze raz i zobaczysz ze naprawdopodobniej oringi sa pokaleczone. Dlatego tak ci pali kulawo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: tomek08 » pn lut 16, 2015 21:36

Witam, mogą już być wyrobione gniazda w głowicy pod pompki i też tak będzie.
Widzę, że jesteś z Chorzowa.
Jak się nie mylę to, albo T. Góry, albo Radzionków, jest gość, co dorabia o-ringi. Braliśmy od niego nad wymiarowe do octawi, z takimi samymi objawami. Raz paliła dobrze, za chwilę ciężko, silnik pracował nie równo.
Po zastosowaniu nad wymiarowych o-ringów, jest wszystko ok.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: wojti2001 » wt lut 17, 2015 12:53

wesol pisze:No to wyciagnij pompki jeszcze raz i zobaczysz ze naprawdopodobniej oringi sa pokaleczone. Dlatego tak ci pali kulawo.
No właśnie też o tym myślałem, ale gdy wymieniałem oringi sprawdzałem stan gniazd i były prawie wzorowe. Całość była gładka i nawet na pompowtryskiwaczach nie było śladu. Mam parę głowic do PD i wszystkie mają o wiele gorsze gniazda (ostre krawędzie)
tomek08 pisze:Witam, mogą już być wyrobione gniazda w głowicy pod pompki i też tak będzie.
Widzę, że jesteś z Chorzowa.
Jak się nie mylę to, albo T. Góry, albo Radzionków, jest gość, co dorabia o-ringi. Braliśmy od niego nad wymiarowe do octawi, z takimi samymi objawami. Raz paliła dobrze, za chwilę ciężko, silnik pracował nie równo.
Po zastosowaniu nad wymiarowych o-ringów, jest wszystko ok.
Pozdrawiam.
Tylko u mnie zawsze pierwszy odpał jest utrudniony. Na zimnym mogę go odpalić i za sekundę zgasić. Efekt jest taki, że odpala od strzała. Gdy stoi np. 2h też pali bardzo dobrze. Co dadzą większe oringi ? Bo tak myśląc na tym oring będzie grubszy, co spowoduje lepsze uszczelnienie, ale będzie bardziej podatny na uszkodzenie podczas wkładania pompowtrysku i prawidłowym jego ustawieniu. Masz może namiary na tego kogoś, kto robi te oringi ?


MK IV AJM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: wesol » wt lut 17, 2015 17:31

Na allegro masz firmy co handluja oringami. Sa dostpene normalnei oribgi odporne na rozne plyny. Sa rozne srednice i drubosci.

Z zasady nie wierze ludziom w to co mi pisza w to ze gniazda sa okej ze oringi sa okej itd puki sam nie sprawdze. Wybacz. ja bym jeszcze kuknął w pompe tandem. moze tam masz gdzies jakas mala nieszczelnosc. Gdzies lapie ci powietrze i dlatego masz te problemy. Slyszlem juz o problemach z filtrami paliwa mimo ze nowe ktos zakladal nawet jak nie ma tego miejsca na trojnik i o wezykach ktore sa na 100% szczlene a sie okazuje pozniej ze jednak jest lipa.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: wojti2001 » wt lut 17, 2015 22:32

no wlasnie przymierzam sie do sciagnieca vacu pompy tylko musi byc troche cieplej bo mam podgrzewacz a vacu boscha opornie wychodzi przy podgrzewaczu :)W lipcu wymienialem vacu i dawalem nowa uszczelke, ale widze ze z okolic przodu vacu cieknie mi olej bo zostawiam plamy w tej okolicy


MK IV AJM

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: tomek08 » wt lut 17, 2015 23:34

Witam, zapytam kolegów z pracy, może mają gdzieś ten namiar na tego kolesia.
Grubsze o-ringi zakłada się, jak są wyrobione gniazda.
Sprawdź jak piszesz tą, vacu pompę, tam też jest uszczelka, jak się nie mylę metalowa, może ona już nie domaga.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: VW_seller » sob lut 21, 2015 18:58

nie ma jak założenie całego układu podgrzewacza (jak zwał tak zwał... ) z audi np z 80 b4 tdi ,wtedy góre masz stała i tylko filtr wymieniasz od dołu taki wkrecany , i nie ma opcji jakiegoś zapowietrzania jak to ma sie w golfie 4 .


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: daniel23584 » sob lut 21, 2015 19:18

Ja nie wiem jak to mozliwe ze jednym przez ten pseudo podgrzewacz sie uklad zapowietrza a innym nie. Ja tam mam zamontowane to ustrojstwo i uklad sie nie zapowietrza. Jak zmieniam filtr to zmieniam oringi i zawsze jest gitara.


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: VW_seller » sob lut 21, 2015 19:43

jak ktoś dba tak ma . ktos aby lał paliwo i jedził a ,że gorzej odpala to ludzi nie obchodzi , jak cos to do żyda ( do polski ) i tyle .


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: wojti2001 » wt lut 24, 2015 11:58

Czyli chodzi o taki filtr :) ?? Filtron 839/3

Obrazek


MK IV AJM

wypity
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn lip 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Toruń

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: wypity » wt lut 24, 2015 12:46

Bora 1.9 AJM, PD
U mnie problem wygląda następująco:
Przy przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu, słychać głośne zasysanie paliwa.
Objawia się to tym, że rano muszę kręcić rozrusznikiem ok. 3-4 sekund zanim silnik odpali.
W międzyczasie kręcenia silnik częściowo załapuje a dopiero po dłuższym kręceniu albo wciśnięciu gazu zapala.
Świece żarowe sprawne. Vag nie pokazuje błędów związanych z układem zasilania. Kąt wyprzedzenia zapłonu mieści się w zakresie.

Przy pomocy szwagra zlokalizowaliśmy ten dźwięk i dochodzi on gdzieś z okolicy "nóg" pasażera. Więc pewnie od chłodnicy paliwa?

Filtr Bosch'a. Wycieków brak. Dzieje się tak bez względu na to czy bak jest pełny czy poniżej rezerwy.
Zasysanie słychać rano albo po dłuższym postoju.
Ktoś już chyba majstrował przede mną w tym temacie bo zaworek zwrotny zamontowany jest zaraz za filtrem.

Pytanie:
Czy te głośne zasysanie paliwa to wina tego podgrzewacza czy jak to tam się nazywa, w filtrze paliwa?
Czy szukać gdzie indziej przyczyny?

P.s pytam bo nikt nie wspominał w tym temacie o tym nienormalnie głośnym zasysaniu paliwa.


Obrazek

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: maciek805 » ndz wrz 20, 2015 09:26

Witam, mam nowy filtr paliwa MANN, ale powietrze dalej widac. Nic sie z autem nie dzieje, ale mnie to denerwuje, pompa chyba tego nie lubi.... Kupilem zawor filtra paliwa, czyli "podgrzewacz" z TOPRAN - Moze byc ?



flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: flatron1984 » ndz wrz 20, 2015 10:25

Topran to szit. Najlepiej wpakowac filtr bez tego pseudo podgrzewacza


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 215 gości