Kącik Detailer'ów

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sliwa404
Forum Master
Forum Master
Posty: 1885
Rejestracja: śr kwie 09, 2014 21:39
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Kącik Detailer'ów

Post autor: sliwa404 » ndz lut 15, 2015 14:47

A ja dzisiaj zacząłem korektę. Ciężko coś pokazać na zdjęciu z telefonu ale na żywo 50/50 widać bardzo ładnie. Zostało kilka głębszych rys na masce jeszcze, muszę poszukać futra i jeszcze raz przejechać.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kącik Detailer'ów

Post autor: italiano_83 » ndz lut 15, 2015 14:51

Do dobrych zdjęć trzeba mieć ciemne pomieszczenie, halogen i aparat najlepiej z trybem macro wtedy można strzelać ładne 50 gdzie widać i rysy i ziarno a i od koloru farby też dużo zależy im mniej kontrastowy tym trudniej oddać stan rzeczywisty.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
sliwa404
Forum Master
Forum Master
Posty: 1885
Rejestracja: śr kwie 09, 2014 21:39
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Kącik Detailer'ów

Post autor: sliwa404 » ndz lut 15, 2015 18:18

Obrazek

Walczymy ze swirlami.
No i takie głębokie ciężko schodzą :/
Obrazek



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Kącik Detailer'ów

Post autor: piteks » ndz lut 15, 2015 19:03

A jedziesz na rotacji czy DA?


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kącik Detailer'ów

Post autor: italiano_83 » ndz lut 15, 2015 19:57

sliwa404 pisze:No i takie głębokie ciężko schodzą :/
Ładne dziary :blush: Takie wyciąć to nawet rotacją trzeba będzie dłużej przysiąść.
piteks pisze:A jedziesz na rotacji czy DA?
A moja rotacja leży w kufrze, a od niej zaczynałem zabawę z polerowanie, a teraz tylko DA.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
sliwa404
Forum Master
Forum Master
Posty: 1885
Rejestracja: śr kwie 09, 2014 21:39
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Kącik Detailer'ów

Post autor: sliwa404 » ndz lut 15, 2015 22:48

Lecę na DA. Rotacja mi dziwnie się pracuje, a na DA jakoś przyjemniej. Maskę skończyłem, kilka głębszych rys zostało, mniej widoczne ale zostały. Jutro robie po pracy przedniej błotniki i zderzak przód.


Tlenek ceru panowie sprawdza się na dość głębokie rysy na szybie? Przednia mam nową, a reszta jest tak pocharatana, że wstyd mi będzie jeździć autem po korekcie z szybami jak w starym rupciu.



cezarekane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr paź 22, 2014 10:51
Lokalizacja: Polska B

Kącik Detailer'ów

Post autor: cezarekane » ndz lut 15, 2015 23:43

Raz spróbowałem rotacji, fakt lajtowe zestawienie (żółty Flexipads i Scholl S17+) i raczej do DA nie wrócę, chyba że do japońców i do malowanych elementów. Nie dość że idzie szybciej to jeszcze są mniejsze drgania.



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Kącik Detailer'ów

Post autor: piteks » pn lut 16, 2015 07:42

Zależy co kto lubi. Fakt, że rotacją idzie praca szybciej ale też łatwiej skopać, a DA trochę więcej pracy ale z mniejszym strachem. Zwłaszcza jak się dopiero zaczyna przygody z maszyną :-)
sliwa404 pisze:Tlenek ceru panowie sprawdza się na dość głębokie rysy na szybie? Przednia mam nową, a reszta jest tak pocharatana, że wstyd mi będzie jeździć autem po korekcie z szybami jak w starym rupciu.
Głębokich nie zetnie. Jedynie powierzchowne. Trzeba też uważać aby nie zrobić sobie soczewki na szybie. Pracuj równomiernie po całej powierzchni. :pub:


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Kącik Detailer'ów

Post autor: hayperekpo » pn lut 16, 2015 11:05

sliwa404, mała rada - zamknij od auta drzwi jak polerujesz. Potem nie dopierzesz tapicerki z pyłu.
italiano_83 pisze:Takie wyciąć to nawet rotacją trzeba będzie dłużej przysiąść.
Rotacją na wełnianym padzie ciąłem znacznie gorszy lakier - po 5-6h na element schodziło żeby jako tako wyglądał.


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kącik Detailer'ów

Post autor: italiano_83 » pn lut 16, 2015 11:10

hayperekpo pisze:Rotacją na wełnianym padzie ciąłem znacznie gorszy lakier - po 5-6h na element schodziło żeby jako tako wyglądał.
To ja bym już po papier sięgnął, już jakiś czas temu megs wypuścił papier na da - pływa po morce więc nie trzeba walczyć z cieniowaniem na elemencie, jak w miejscu gdzie była rysa wyjdzie lustro, a reszta zostaje z fakturą nadal.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
sliwa404
Forum Master
Forum Master
Posty: 1885
Rejestracja: śr kwie 09, 2014 21:39
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Kącik Detailer'ów

Post autor: sliwa404 » pn lut 16, 2015 11:32

Hayperek, były zamknięte, kolega otworzył tylko po telefon i zrobił zdjęcie po czym zamknął ;p.

Ogólnie powiem wam że jestem bardzo zadowolony z futra od FlexiPads. W połączeniu z Menzerna 400 tnie bardzo sprawnie.



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Kącik Detailer'ów

Post autor: piteks » pn lut 16, 2015 12:45

To pochwal się efektem końcowym :-)


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
sliwa404
Forum Master
Forum Master
Posty: 1885
Rejestracja: śr kwie 09, 2014 21:39
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Kącik Detailer'ów

Post autor: sliwa404 » pn lut 16, 2015 13:54

Niestety w tym tygodniu mam dostęp do całego garażu tylko, a praca... Także robię etapami, możliwe że do końca tygodnia skończę i uwiencze to woskiem. Myślę tylko czy wrzucać jeszcze colli lub fk, czy może od razu zamówić red paste Wax. Mam też ten Dramatic Gloss Sealant od SG i może go wypróbować? Najwyżej będzie pretekst do zakupów i do kolejnego siuwaksowania ;p



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Kącik Detailer'ów

Post autor: piteks » pn lut 16, 2015 14:18

Coli i FK już odpuść. Dawaj coś nowgo :pub:


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości