Hej podłącze się pod temat z prośbą o pomoc a mianowicie posiadam golfa mkII 1600 PN 1991r brak ciśnienia oleju :/ pracuje jak diesel :/ nie ma mocy , co chce zrobić to przełożyć silnik 1800 PB 112km i tu pojawia się pytanie co dokładnie mi potrzebne a co od biedy może zostać ?
z tego co się orientuje to PB miał trochę inaczej układ paliwowy w sensie dwie pompy paliwowe jedna w baku jedna zaraz za bakiem co lepiej (taniej szybciej ) zrobić kupić przekładkę z pompami czy osobno szukać ?
znalazłem kilka niby kompletnych przekładek ale w każdej czegoś brakuje a to półosi a to skrzyni biegów brak wiązki brak kompa
chyba ze proponujecie coś innego na swap mocnego niezawodnego łatwego w przełożeniu w benzynie bez gazu jestem otwarty na propozycje
Proszę o wyrozumiałość jeśli nie trafiłem w 100% w dział i temat i jeszcze raz proszę o pomoc
1.6 na 1.8
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1.6 na 1.8
Na twoim miejscu bym szukał 2E, silnik trochę młodszy od PB a łatwiej kupić komplet do przekładki ze względu na masowość stosowania w rożnych VAG-ach.
1.6 na 1.8
spirit77, ok dzięki za sugestie , tylko czy wszystko podejdzie bez dużej rzeźby , czy przypadkiem skrzynia w takim 2E / ADY nie jest na lionkach ? a ja w golfinie mam na cięgnach
1.6 na 1.8
Masz dwie opcje :
Pierwsza, zostawiasz swoją skrzynię i masz sterowanie ją na cięgłach. Ale z tego co pamiętam to chyba masz sprzęgło 190 mm, nie wiem czy sobie poradzi z 2E. Znajomy przy swapie z 1.6 na 2E przeszedł na sprzęgło 210 mm.
Druga, szukasz powiedzmy w miarę kompletne Toledo I do rozbiórki i bierzesz z niego silnik z skrzynią i elektryką. Jak sterowanie jest na linkach to wtedy też je przekładasz.
Niezależnie od opcji którą wybierzesz i tak musisz zmodyfikować zasilanie paliwa, przy wtrysku wymagane jest wyższe ciśnienie niż przy gaźniku. Dokładasz drugą pompę przy baku lub też podmieniasz tą pompę w baku na wysoko ciśnieniową, mój znajomy tak zrobił. Zamiast dwóch pomp paliwa czyli wstępnej w baku i głównej przy progu wsadził wysoko ciśnieniową od razu w bak. Elektrykę masz jak zgaduje nowego typu, w takim przypadku podmieniasz wiązkę silnika na tę od nowego silnika.
Pierwsza, zostawiasz swoją skrzynię i masz sterowanie ją na cięgłach. Ale z tego co pamiętam to chyba masz sprzęgło 190 mm, nie wiem czy sobie poradzi z 2E. Znajomy przy swapie z 1.6 na 2E przeszedł na sprzęgło 210 mm.
Druga, szukasz powiedzmy w miarę kompletne Toledo I do rozbiórki i bierzesz z niego silnik z skrzynią i elektryką. Jak sterowanie jest na linkach to wtedy też je przekładasz.
Niezależnie od opcji którą wybierzesz i tak musisz zmodyfikować zasilanie paliwa, przy wtrysku wymagane jest wyższe ciśnienie niż przy gaźniku. Dokładasz drugą pompę przy baku lub też podmieniasz tą pompę w baku na wysoko ciśnieniową, mój znajomy tak zrobił. Zamiast dwóch pomp paliwa czyli wstępnej w baku i głównej przy progu wsadził wysoko ciśnieniową od razu w bak. Elektrykę masz jak zgaduje nowego typu, w takim przypadku podmieniasz wiązkę silnika na tę od nowego silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości