Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN

Post autor: Zico63b » czw maja 31, 2012 13:12

Może inaczej: oto temat o alternatorach, ich oznakowaniu (terminalach) i ich funkcjach:
http://www.bendiks.pl/index.php?action=68" onclick="window.open(this.href);return false;



nitro666crx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 09, 2015 21:30

Re: Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN

Post autor: nitro666crx » pn lut 09, 2015 22:04

Witam, mam problem z którym borykam się od jakiegoś czasu a konkretnie chodzi o nagłe pogorszenie się odpalania mojego passata 1.9 tdi po dłuższym postoju około 10 h i dłużej. Auto zachowuje się jakby nie miało ssania muszę kręcić około 5-6 sekund (auto ma obroty ledwie 700 przez jakies 3 czasem 4 sekundy w tym czasie telepie całą budą aż wkońcu łapie te 1000obr/min, czasem potrafi zgasnąć zaraz po odpaleniu ) za mna chmura dymu białego i czuć niedopalną ropę (wczesniej góra 2-3 i pyk ładne obroty równa praca) Nie ma znaczenia czy jest na plusie i świeczki nie grzeją, czy też na minusie. Pozwiedzałem już różne warsztaty i wydanych 50 złotówek już przestałem liczyć na pseudo diagnostyki sprawdzania jak nie tego to tamtego, świeczki sprawdzone czujniki temperatury itp sprawdzone niby wszystko oko :kac: . Po kilkudziesięciu godzinach dedukowania na róznych forach pojechałem do zakładu zajmującego się pompami gdzie podpięli mi pasacia jeszcze raz pod kompa tym razem jakieś cudo bezprzewodowe ponoc za 30 tyś i ten że komputer wygenerował właśnie usterkę przewodu alternatora DF (z tego co zrozumiałem komunikacji ecu z alternatorem) dlatego też piszę w tym poście, bo tu owy symbol się pojawił i moje pytanie do was czy ta owa usterka może być skutkiem moich niedogodności przy odpalaniu ??? Jeżeli myślicie ze tak to spróbuje tam podjechać niech szukają co z tym kablem.



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN

Post autor: drakula500 » sob sie 15, 2015 12:10

Pozwalam sobie odgrzać kotleta i liczę na pomoc.

Właśnie tyczy się to tych wyjść DF oraz W. Pytanie jest takie, w jakim przypadku te wyjścia są wymienne? Wiemy że jest to 39pin w ECU, kolor czerwono czarny. Tu kolega już wspomniał że pierwsze TDI miały W a późniejsze już DF... no dobra.

Ale jak to się ma do różnic w samych ecu, posiadam tdika który ma alternator z wyjściem W, podejrzewam że zgodnie ze schematem (nie sprawdzałem) połączone jest to z pinem 39. W aucie był wymieniany komp z 8bit na 16bit i tak to nadal chodzi.

A co się stanie jeżeli podepnę wejście W do kompa nowszego typu, np do AHU? ecu zwariuje? No bo nie jest tu tak jak piszecie że alternatory mają W oraz DF. Mają albo to albo to.... Nowsze kompy wymagają wyjśćia DF? Stare chodzą jeszcze na W?

Chodzi cały czas o ten pin 39...


Panowie jak to jest że na forum poszło już pewnie ze setka swapów na TDI, a nikt nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie. To ja może odpowiem połowicznie... np. komputer BF czyta obciążenie alternatora z wyjścia W.

Czy ecu rozpoznaje do jakiego wyjścia alternatora jest podłączone?. Posiadam komputer HC jeszcze jest na nim immobiliser i nie mam jak sprawdzić, ale przydałaby mi się właśnie informacja czy komputer HC nie łapie błędu po podluczeniu na wyjście W alternatora. Fabrycznie jest to komputer z AHU gdzie byly montowane alternatory z DF.

Niech ktoś się zlituje i powie jeśli akurat ma taki zestaw u siebie na aucie bądź stosował inny komputer z AHU na silniku 1z gdzie byly raczej wyjśćia W.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości