problem z temperaturą mk2 1,3 nz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dioob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 18:20
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

problem z temperaturą mk2 1,3 nz

Post autor: dioob » czw wrz 21, 2006 12:52

Witam pytanko mam który czujnik odpowiedzialny jest za wskazanie wysokosci
temperatury , chodzi o mk2 silnik NZ.Wymienilem ten przy chlodnicy i nadal kupa wskaznik nadal odchyla sie do pierwszej kreski i kupa ani nie drgnie, silnik cieply, termostat sie otwiera,wentylator załancza sie ok.
Są jescze dwa czujniki przy termostacie jeden czarny drugi niebieski , który to znich,moze jakas inna przyczyna ?


...pomału do celu......w planach Suka GS 500, na początek oby sił wystarczyło :hmm:

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw wrz 21, 2006 20:02

dioob pisze:Wymienilem ten przy chlodnicy
Ty chyba wymieniłeś wyłacznik termiczny wentylatora, a nie czujnik temp
dioob pisze:Są jescze dwa czujniki przy termostacie
I to masz wymieniać


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

[MK2] Cos sie dzieje z temperatura - help

Post autor: jaroslawkonopka » czw wrz 21, 2006 20:46

hej hej

no ja mam wrazenie ze mam podobny klopot.
Od dwoch dni wydaje mi sie ze kilka km wiecej przejezdzam zanim wskaznik wskazujacy temp znajdzie sie jak to mial do tej pory w zwyczaju w polowie mniej wiecej skali.
Zmienialem termostat niedawno i bylo wsio git do wczoraj.

Aha i mam wrazenie ze jakis taki dziwny chemiczny zapach od jakiegos czasu czuje w kabinie jak rano wsiadam -co to jest nagrzewnica i co jej sie moze stac i jak ja zdiagnozowac


Pozdrowka

jasiek



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw wrz 21, 2006 20:57

jaroslawkonopka pisze: i bylo wsio git do wczoraj
A co się wczoraj stało dokładnie?
jaroslawkonopka pisze:Aha i mam wrazenie ze jakis taki dziwny chemiczny zapach od jakiegos czasu czuje w kabinie jak rano wsiadam
Słodkawy?
Ubywa Ci płynu chłodzącego?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Post autor: jaroslawkonopka » czw wrz 21, 2006 21:01

no wlasnie ze nic !

tylko mam takie odczucie ten zapach - no az taki zapuszczony to moj bolid w srodku nie jest wiec sie zdziwilem
plynu nie ubywa przynajmnie nie zauwazylem

moze jednak jakis czujnik temp siada
tam sa dwa niebieski i czarny co powinny wskazac kiedy je pomierze omomierzem?

pozdrawiam

jasiek



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw wrz 21, 2006 21:05

jaroslawkonopka, Ty napisz dokładnie z czym masz problem bo nie do końca rozumiem.
Auto osiąga temp. pracy tylko wolniej - to nie problem, ale nie napisałeś czy utrzymuje tą temperaturę, bo to jest najważniejsze


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Post autor: jaroslawkonopka » czw wrz 21, 2006 21:32

Co to znaczy "czy utrzymuje temperature?"?

Wskazuje mniej ociupine niz polowe skali, mam tego grata juz prawie 5 lat stad po prostu odczulem zaobserwowalem bez przyczyny zmiane i zasanawiam sie co jest

mam wrazenie ze wolniej sie nagrzewa i (moze to glupie) ale szybciej stygnie

pozdrawiam

jasiek



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw wrz 21, 2006 22:04

jaroslawkonopka pisze:Co to znaczy "czy utrzymuje temperature?"?
Generalnie układ chłodzenia ma za zadanie utrzymanie stałej temperatury pracy silnika około 90 stopni. Zadanie to realizuje termostat (temp otwarcia 84-95) i wentylator chłodnicy. A więc jak Ci się silnik nagrzeje wskazówka teoretycznie ma stać w miejscu, a praktycznie może lekko się wahać - nie może natomiasta szybko spadać przy szybkiej jeździe i podnosić się przy staniu w korku poza temp 90 stopni.

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 22:07 ]
jaroslawkonopka pisze:mam wrazenie ze wolniej sie nagrzewa i (moze to glupie) ale szybciej stygnie
Nie wiem czy do końca rozumiem co miałeś na myśli ale wygląda na klasycznie walnięty termostat (otwarty cały czas).
Odpal zimny silnik, podnieś maskę i co chwilę dotykaj węży do chłodnicy - węże górny i dolny nie powinny się nagrzewać równocześnie - dolny powinien pozostać zimny aż gdzieś do 85-87 stopni


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Post autor: jaroslawkonopka » czw wrz 21, 2006 22:31

termostat?
znowu?
niemozliwe
zreszta wiem o czym mowisz bo kiedy on sie popsul to faktyczniebyl silnik niedogrzany
wskazowka nawet z bialego pola nie wychodzila
nie wydaj mi sie ze to termostat

cos mi dzwoni ze podobne objawy moze dawac nagrzewnica
ale tylko mi dzwoni

jasiek



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt wrz 22, 2006 16:55

jaroslawkonopka pisze:termostat?
znowu?
niemozliwe
Możliwe
Poczytaj na forum o termostatach - chłopaki niekiedy kolejnego dnia po wymianie musieli wymieniać na nowy


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Post autor: jaroslawkonopka » pt wrz 22, 2006 20:46

hej
sprawdzilem po przejechaniu okolo 4km
te weze odchodzace od chlodnicy: gorny byl bardzo cieply a dolny raczej letni zimny i z tego co zrozumialem to tak powinno byc
dobrze mysle?

moze po prostu jakis czujnik mi padl: niebieski lub czarny
ktory jest do czego i jak je sprawdzic mierzac omomierzem

pozdrawiam

jasiek



kruk 53090
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw cze 01, 2006 19:09
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: kruk 53090 » sob wrz 23, 2006 12:53

czarny-wskażnik temperatury, niebieski-komputer


kruk

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 177 gości