M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Coś mało możliwe to jest aby z 9mm pompy w dodatku bez LDA mTDI 1Z osiągnął seryjną moc. Rozumiem, że fala została ori w tej pompie ?
Ja póki co nadal jeżdżę na 10mm pompie z Fiata Croma 2,5 TD, osiągi złe nie są, ale nie chodzi to do końca tak jak powinno - w końcu pompa od pośredniego wtrysku nigdy nie ogarnie dobrze wtrysku bezpośredniego m.in właśnie z powodu niewłaściwego kształtu fali. Tak chodzi 1,9 TDI 1Z na wyżej wspomnianej pompie:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać na filmiku (niestety mój telefon kiepskie filmiki kręci) są problemy ze schodzeniem z obrotów i to wcale nie jest koksownicza dawka paliwa, bo teraz nie mam ani grama dymu i wyraźnie czuć, że ma za mało paliwa. Kolejnym problemem jaki mam z tą pompą w tym silniku jest notoryczne uszkadzanie elektrozaworu stop - za każdym razem "wyżera" w tajemniczy sposób gumę na tłoczku, zawsze w ten sam sposób. Gdy pompa jeździła z silnikiem 1,6 TD wszystko było w porządku, krótki czas jeżdżenia z 1,9 TDI i zaczęły się takie problemy. Dziś padł mi trzeci zaworek i znów muszę silnik gasić za pomocą 5 biegu i sprzęgła
Pompa z Iveco o której pisałem w moim poprzednim poście w tym temacie okazała się być trefna - strasznie się zapowietrza, powrotem idzie sporo powietrza pod ciśnieniem i to do tego stopnia, że tworzy się nadciśnienie w baku a druga sprawa to pompa ma uszkodzony napęd bębna z ciężarkami odśrodkowego regulatora obrotów. W nadchodzący weekend zamierzam ją rozebrać i sprawdzić co tam się stało z napędem tego ustrojstwa z ciężarkami a także wymienić wszystkie uszczelki
Ja póki co nadal jeżdżę na 10mm pompie z Fiata Croma 2,5 TD, osiągi złe nie są, ale nie chodzi to do końca tak jak powinno - w końcu pompa od pośredniego wtrysku nigdy nie ogarnie dobrze wtrysku bezpośredniego m.in właśnie z powodu niewłaściwego kształtu fali. Tak chodzi 1,9 TDI 1Z na wyżej wspomnianej pompie:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać na filmiku (niestety mój telefon kiepskie filmiki kręci) są problemy ze schodzeniem z obrotów i to wcale nie jest koksownicza dawka paliwa, bo teraz nie mam ani grama dymu i wyraźnie czuć, że ma za mało paliwa. Kolejnym problemem jaki mam z tą pompą w tym silniku jest notoryczne uszkadzanie elektrozaworu stop - za każdym razem "wyżera" w tajemniczy sposób gumę na tłoczku, zawsze w ten sam sposób. Gdy pompa jeździła z silnikiem 1,6 TD wszystko było w porządku, krótki czas jeżdżenia z 1,9 TDI i zaczęły się takie problemy. Dziś padł mi trzeci zaworek i znów muszę silnik gasić za pomocą 5 biegu i sprzęgła
Pompa z Iveco o której pisałem w moim poprzednim poście w tym temacie okazała się być trefna - strasznie się zapowietrza, powrotem idzie sporo powietrza pod ciśnieniem i to do tego stopnia, że tworzy się nadciśnienie w baku a druga sprawa to pompa ma uszkodzony napęd bębna z ciężarkami odśrodkowego regulatora obrotów. W nadchodzący weekend zamierzam ją rozebrać i sprawdzić co tam się stało z napędem tego ustrojstwa z ciężarkami a także wymienić wszystkie uszczelki
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Witam. Jestem tu nowy i składam właśnie m-tdika i mam pytanie czy pompa od iveco podchodzi bez większych problemów czy trzeba coś jednak przerabiać ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Podchodzi pod warunkiem że jakiś paprak nie pogrzebał wewnątrz i nie zamienił fali o 180stopni tak jak to było u mnie.
Tak poza tym to wszystko pasuje - nawet blokada rozrządu na pompie wtryskowej pasuje. Powinno to bardzo fajnie działać bo pompa z Iveco to oryginalna pompa do bezpośredniego wtrysku (oczywiście jeśli będzie 100% sprawna).
Pozdrawiam
Tak poza tym to wszystko pasuje - nawet blokada rozrządu na pompie wtryskowej pasuje. Powinno to bardzo fajnie działać bo pompa z Iveco to oryginalna pompa do bezpośredniego wtrysku (oczywiście jeśli będzie 100% sprawna).
Pozdrawiam
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Coś mało możliwe to jest aby z 9mm pompy w dodatku bez LDA mTDI 1Z osiągnął seryjną moc. Rozumiem, że fala została ori w tej pompie ?
Pompa byla zalozona z vw transportera bez LDA.Pompa byla seryjna wiec fala orginalna.Nie grzebana byla.W pompie jedynie podkrecilem dawke paliwa i przycialem gorna obudowe pompy aby zwiekszyc zakres ruchu gazu.Ogranicznik pedalu gazu rowniez przyciety ten w srodku auta w podlodze.Podczas wyscigu z golfem mk2 1.9 tdi 90km szlismy rowno.Golf nie lapal notlaufa czy cos takiego.Jesli nie wierzysz to zaloz na probe taka pompe.Bedziesz mile zaskoczony
Pompa byla zalozona z vw transportera bez LDA.Pompa byla seryjna wiec fala orginalna.Nie grzebana byla.W pompie jedynie podkrecilem dawke paliwa i przycialem gorna obudowe pompy aby zwiekszyc zakres ruchu gazu.Ogranicznik pedalu gazu rowniez przyciety ten w srodku auta w podlodze.Podczas wyscigu z golfem mk2 1.9 tdi 90km szlismy rowno.Golf nie lapal notlaufa czy cos takiego.Jesli nie wierzysz to zaloz na probe taka pompe.Bedziesz mile zaskoczony
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
pytanie jedno zasadnicze mam do Ciebie... czy Twój golf dymi na takim setupie jaki podałeś??ferdek16v pisze:Podczas wyscigu z golfem mk2 1.9 tdi 90km szlismy rowno
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Faktycznie dziwna sprawa to co opisujesz. Nie posiadam takiej pompy (mam jedynie od 1,6 TD z LDA) a specjalnie kupować nie będę, więc nie sprawdzę tego - pozostaje mi wierzyć na słowoferdek16v pisze:Coś mało możliwe to jest aby z 9mm pompy w dodatku bez LDA mTDI 1Z osiągnął seryjną moc. Rozumiem, że fala została ori w tej pompie ?
Pompa byla zalozona z vw transportera bez LDA.Pompa byla seryjna wiec fala orginalna.Nie grzebana byla.W pompie jedynie podkrecilem dawke paliwa i przycialem gorna obudowe pompy aby zwiekszyc zakres ruchu gazu.Ogranicznik pedalu gazu rowniez przyciety ten w srodku auta w podlodze.Podczas wyscigu z golfem mk2 1.9 tdi 90km szlismy rowno.Golf nie lapal notlaufa czy cos takiego.Jesli nie wierzysz to zaloz na probe taka pompe.Bedziesz mile zaskoczony
Muszę zająć się moją pompą od Iveco, tak to jest zaufać handlarzowi i kupić na OLX...
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Silnik wlozylem do jetty.Kopcila i to sporo ale sadze ze bylo to spowodowane malym doladowaniem bo turbo nie bylo krecone nawet.Auto pozniej sprzedalem i nic juz pozniej nie grzebalem.Ogolnie to mialem zakladac pompe z LDA ale po zalozeniu okazalo sie ze cieknie i wskoczyla taka.marcinas1983 pisze:pytanie jedno zasadnicze mam do Ciebie... czy Twój golf dymi na takim setupie jaki podałeś??ferdek16v pisze:Podczas wyscigu z golfem mk2 1.9 tdi 90km szlismy rowno
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Nie wiem ile w tym prawdy bo nie znam sie na pompach ale gdzies czytalem ze LDA dziala jak jakas blokada ale ma za zadanie ograniczac dymienie kiedy nie ma jeszcze doladowania.
- czarny9999
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: pt mar 05, 2010 20:26
- Lokalizacja: złoty stok
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Siema, jak sie spisuje pompa Boscha z Kia Carnival? Jako że jestem laikiem w tym temacie to prosze o pomoc.Mam AAZ a znajomy jest pompiarzem i zaproponował mi taką po regeneracji ,przystosowaną do mojego silnika, niby p&p . Chce za nią 600. Warto?
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Coś więcej na temat tej pompy by się przydało i pytanie czy chcesz to pakować do AAZ czy do TDI ?
Ja dzisiaj wmontowałem naprawioną pompę z Iveco (wczoraj samodzielnie ją zregenerowałem) no i sukces - pali, jeździ i to o wiele lepiej niż na poprzedniej pompie 10mm z pośredniego wtrysku z Cromy Teraz tylko dobrze wyregulować trzeba wszystko
Ja dzisiaj wmontowałem naprawioną pompę z Iveco (wczoraj samodzielnie ją zregenerowałem) no i sukces - pali, jeździ i to o wiele lepiej niż na poprzedniej pompie 10mm z pośredniego wtrysku z Cromy Teraz tylko dobrze wyregulować trzeba wszystko
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Wesoły Roger, gdzieś ktoś pisał, że pompa z pośredniego to lipa... A Ty pisałeś, że skoro SB chodził to dlaczego m-tdi ma nie chodzić... no cóż... pompa to nie takie hop - siup, że sobie przełożysz z jednego silnika do drugiego i będzie git... chodzić to będzie, ale pytanie jak... Pompa od bezpośredniego do bezpośredniego, od pośredniego do pośredniego i tyle w temacie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Pompa którą zamontowałem na 100% pochodzi z silnika na bezpośrednim wtrysku Kolejnej od pośredniego bym nie kupił
Pompa 10mm z Cromy na pośrednim wtrysku chodziła z 1Z jako tako, nie było źle, ale dobrze też nie, to było typowo tymczasowe rozwiązanie aby mieć jak do domu wrócić i przekulać się przez parę mc
Pompa 10mm z Cromy na pośrednim wtrysku chodziła z 1Z jako tako, nie było źle, ale dobrze też nie, to było typowo tymczasowe rozwiązanie aby mieć jak do domu wrócić i przekulać się przez parę mc
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
- czarny9999
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: pt mar 05, 2010 20:26
- Lokalizacja: złoty stok
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
poprawiam mam 1z, pompe z Carnivala odpuściłem, a trafiła się z Lteka w dobrej cenie to kupiłem
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Hello, jestem tu nowy, od dłuuugiego czasu obserwuję i czytam forum, do tej pory nie musiałem pisać by rozwiązywać swoje problemy, ale tym razem jest niestety inaczej.
Otóż złożyłem sobie silniczek. Wprawdzie nie vw, ale ogólne zasady są takie same we wszystkich, więc nie w tym rzecz. Turbo to T2, docelowo będzie TD-04 13.
Silniczek jest na wtrysku bezpośrednim, pojemność 1.8. Do pewnego czasu chodził sobie na pompie boscha 9mm, bez boost pinu, pompa przystosowana do wtrysku pośredniego.
Jakoś się to kulało, nie było źle, ale dobrze też nie. Sama pompa, pomimo tego że się kręci od 93 roku, daje, i dawała radę pięknie. Podkręciłem maksymalnie dawki, nie działo się nic.
Ale oczywiście pompę trzeba zmienić. Kupiłem więc pompę od land rovera: http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-land- ... 01200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zanim ją założyłem na silnik, pojechała do Bosch Adamczyk w Piekarach żeby ją tam sprawdzili. Okazała się być w porządku, przeszła wszystkie ichnie testy.
Założyłem na silnik, ustawiłem, i zaczęły się przygody:
-silnik nie wkręca się wyżej niż ok. 4100 obrotów (ale już doczytałem że w przypadku tej pompy to normalne),
-podkręcanie dawki zasadniczej jest możliwe do pewnego poziomu, potem silnik zawiesza się na ok. 2000 obrotów i nie chce za bardzo z nich zejść
-podkręcenie boost pina według jakiegoś tam tutoriala spowodowało wprawdzie jakiś tam przyrost mocy, ale to dalej nie jest to czego by można było oczekiwać po pompie 11mm (zwłaszcza porównując do poprzedniej 9mm),
-auto prawie w ogóle nie dymi,
-jeśli by porównać moc, to na pompie 9mm miałem nawet bardziej pozytywne odczucia, bo przyrost mocy był "mniej skokowy" niż w przypadku tej pompy - działanie boost pina powoduje trochę bardziej gwałtowny przyrost mocy, ale to jest szczegół do którego w sumie można się przyzwyczaić.
I teraz pytanie: co można poradzić na tą sytuację?
-limit 4100 obrotów można ominąć przez govmod, ale szczerze mówiąc średnio mi się widzi grzebanie w pompie, więc jakby ktoś był chętny by mi w tym pomóc, to chętnie taką pomoc przyjmę, oczywiście nie za darmo
-zawieszanie się na 2000 obrotów, i brak możliwości podkręcenia dawki zasadniczej powyżej pewnej granicy - tu nie wiem jakie mogło by być rozwiązanie...
Dodatkowo: mam falę + tłokorozdzielacz od transita (w sumie całą pompę na części), myślałem żeby rozebrać swoją pompę 9mm, i ją uzdatnić tłokorozdzielaczem od transita, ale jak mówię - średnio mi się widzi grzebanie w pompie, poza tym brakuje mi doświadczenia, a nie chcę uziemiać auta na długo, i bawić się w próby i błędy - więc tu znowu prośba o pomoc). Jakby co, to mogę dojechać gdzieśtam, lubię jeździć, na paliwo mnie stać, więc to nie problem.
Pomocy
Otóż złożyłem sobie silniczek. Wprawdzie nie vw, ale ogólne zasady są takie same we wszystkich, więc nie w tym rzecz. Turbo to T2, docelowo będzie TD-04 13.
Silniczek jest na wtrysku bezpośrednim, pojemność 1.8. Do pewnego czasu chodził sobie na pompie boscha 9mm, bez boost pinu, pompa przystosowana do wtrysku pośredniego.
Jakoś się to kulało, nie było źle, ale dobrze też nie. Sama pompa, pomimo tego że się kręci od 93 roku, daje, i dawała radę pięknie. Podkręciłem maksymalnie dawki, nie działo się nic.
Ale oczywiście pompę trzeba zmienić. Kupiłem więc pompę od land rovera: http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-land- ... 01200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zanim ją założyłem na silnik, pojechała do Bosch Adamczyk w Piekarach żeby ją tam sprawdzili. Okazała się być w porządku, przeszła wszystkie ichnie testy.
Założyłem na silnik, ustawiłem, i zaczęły się przygody:
-silnik nie wkręca się wyżej niż ok. 4100 obrotów (ale już doczytałem że w przypadku tej pompy to normalne),
-podkręcanie dawki zasadniczej jest możliwe do pewnego poziomu, potem silnik zawiesza się na ok. 2000 obrotów i nie chce za bardzo z nich zejść
-podkręcenie boost pina według jakiegoś tam tutoriala spowodowało wprawdzie jakiś tam przyrost mocy, ale to dalej nie jest to czego by można było oczekiwać po pompie 11mm (zwłaszcza porównując do poprzedniej 9mm),
-auto prawie w ogóle nie dymi,
-jeśli by porównać moc, to na pompie 9mm miałem nawet bardziej pozytywne odczucia, bo przyrost mocy był "mniej skokowy" niż w przypadku tej pompy - działanie boost pina powoduje trochę bardziej gwałtowny przyrost mocy, ale to jest szczegół do którego w sumie można się przyzwyczaić.
I teraz pytanie: co można poradzić na tą sytuację?
-limit 4100 obrotów można ominąć przez govmod, ale szczerze mówiąc średnio mi się widzi grzebanie w pompie, więc jakby ktoś był chętny by mi w tym pomóc, to chętnie taką pomoc przyjmę, oczywiście nie za darmo
-zawieszanie się na 2000 obrotów, i brak możliwości podkręcenia dawki zasadniczej powyżej pewnej granicy - tu nie wiem jakie mogło by być rozwiązanie...
Dodatkowo: mam falę + tłokorozdzielacz od transita (w sumie całą pompę na części), myślałem żeby rozebrać swoją pompę 9mm, i ją uzdatnić tłokorozdzielaczem od transita, ale jak mówię - średnio mi się widzi grzebanie w pompie, poza tym brakuje mi doświadczenia, a nie chcę uziemiać auta na długo, i bawić się w próby i błędy - więc tu znowu prośba o pomoc). Jakby co, to mogę dojechać gdzieśtam, lubię jeździć, na paliwo mnie stać, więc to nie problem.
Pomocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości