Witam.
Kupiłem ostatnio starego, poczciwego 1z. I przed wlożeniem go do samochodu postanowiłem sprawdzić jaką ma kompresje.
Wykręciłem wszystkie swiece i po koleji zakręcełem manometr na kolejne tłoki.
Wyniki wyszły nastepujące od strony rozrządu: 36,39,31,45
Jak wiadomo próba robiona na zimnym silniku bo nawet nie mam jeszcze podpiętej instalacji.
Tak dobre wyniki wyszły może dlatego że jako zródło prądu posłużył mi prostownik z rozruchem.
Ale Skąd się wzięło aż 45bar? Dodam że próba robiona 2 razy dla pewności.
I czemu jest aż tak wielka różnica pomiędzy najgorszym tłokiem a najlepszym?
Różne ciśnienie sprężania na tłokach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Różne ciśnienie sprężania na tłokach
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p6390175" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Różne ciśnienie sprężania na tłokach
Miernik którym był robiony pomiar,chyba nie był super dobry,bo 36,39 i 45 dla TDI to sporo więcej niż fabryka wypuściłakaczek77 pisze:36,39,31,45
Nie sądzę.kaczek77 pisze:Tak dobre wyniki wyszły może dlatego że jako zródło prądu posłużył mi prostownik z rozruchem.
Jest jeszcze jedno ewentualne rozwiązanie tej zagadki- puszczają uszczelniacze zaworowe,olej ścieka do cylindrów i uszczelnia pierścienie,czyli coś na zasadzie "próby olejowej" robionej w celu wykluczenia nieszczelności góry lub dołu silnika.
Różne ciśnienie sprężania na tłokach
Miernik mam identyczny jak w linku: https://www.vidaxl.pl/p/210003/tester-s ... tAodJ2sAvw" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowy, pierwszy raz używany. Wiadomo że zawsze jest jakiś tam błąd pomiarowy ale żeby aż takie ciśnienie na zimnym silniku?
Tym bardziej że sprawdzałem 2 razy. Nawet jeśli by olej spływał to i tak to Ciśnienie wyszło zbyt duże.
I teraz pytanie? czy wkładać silnik do budy?
Czy jest z nim coś nie tak?
Nowy, pierwszy raz używany. Wiadomo że zawsze jest jakiś tam błąd pomiarowy ale żeby aż takie ciśnienie na zimnym silniku?
Tym bardziej że sprawdzałem 2 razy. Nawet jeśli by olej spływał to i tak to Ciśnienie wyszło zbyt duże.
I teraz pytanie? czy wkładać silnik do budy?
Czy jest z nim coś nie tak?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p6390175" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Różne ciśnienie sprężania na tłokach
Sprawdź ten manometr na sprężarce czy pokazuje dobrze bo coś mi się wydaje wadliwy. Na 8bar na sprężarce już będziesz dość dobrze widać czy trzyma punkt pomiarowy. Tak czy inaczej różnica między cylindrami dość duża, poza normę sporo.
Różne ciśnienie sprężania na tłokach
9 Barów różnicy ?
Przy krzywej korbie to wychodziło mi raz 5 bar różnicy na jednym z cylindrów. Silnik kopcił jak parowóz... Polecam miernik YATO. Mam dośc długo i zero problemów... Te najtańsze potrafią być jednokrotnego użytku.
Przy krzywej korbie to wychodziło mi raz 5 bar różnicy na jednym z cylindrów. Silnik kopcił jak parowóz... Polecam miernik YATO. Mam dośc długo i zero problemów... Te najtańsze potrafią być jednokrotnego użytku.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości