Po którym parametrze wnosisz że jest lepszy?
Mobil 5w30 3000 XE
cSt w temp. 40ºC 68
cSt w temp. 100º C 11,9
Popiół siarczanowy 0,8
Temp. zapłonu, [°C] 230
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36
Fosfor 0,08
Motul 5w40 Specific 505.01
cSt w temp. 40ºC 84.9
cSt w temp. 100º C 13.9
Sulfated ash ASTM D874 0.79%
Flash point ASTM D92 215°C
Pour point ASTM D97 < -36°C
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g
Patrząc na papierowe dane, Mobil będzie mniej lepki, szybciej rozprowadzi się po silniku, reszta podobna.
W przypadku TDI PD warto zwracać uwagę na:
TBN - im więcej tym lepiej,
HTHS - >3.5
lepkość w 40ºC jak najniższa
lepkość w 100ºC w okolicach 13-16
CCS i MRV jak najniższe