Zniknęła kontrolka Check Engine i brak mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- leszczu2580
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 20:01
Zniknęła kontrolka Check Engine i brak mocy
Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum i prosił bym o wyrozumiałość. Ostatnio napotkał mnie taki problem z moim Golfem mk4 TDI 90Km a mianowicie zauważyłem że stracił na mocy tzn. straszny muł się zrobił. Piąty bieg, 80km/h i podłoga a tu się nic nie dzieje, przyśpiesza bardzo opornie, z czwartego biegu jest podobnie. Na niższych biegach nie czuć tak problemu (jeżdżę nim 2 lata i poznałem sposób w jaki auto normalnie zachowuje się na każdym biegu) ale mimo wszystko uważam że coś jest nie tak. Problem dosłownie z dnia na dzień wypłynął. Zauważyłem przy tym że całkowicie padła kontrolka "Check Engine". Wcześniej po przekręceniu kluczyka na zapłon normalnie zapalała się razem z innymi kontrolkami i gasła a teraz nie zapala się w ogóle. Próbowałem ją "sztucznie odpalić" tzn wyciągnąłem bezpiecznik od światła Stopu, (kiedy ostatnio palił mi się check engine właśnie był to ten powód) a tu nadal nic. Odłączyłem kostkę od przepływomierza żeby sprawdzić czy to nie on czasem jest walnięty w sprawie osłabnięcia ale po odłączeniu auto to już był totalny muł i było jeszcze gorzej więc podłączyłem z powrotem. Auto dziś odebrałem od elektryka któremu komputer wykrył to, że odpiąłem kostkę od przepływki i idąc tym tropem wyczyścił ją. Z kontrolką silnika nic nie udało mu się zrobić i stwierdził że może to być padnięta dioda w liczniku od tej konkretnej kontrolki. Auto odebrałem po tygodniu przez który jeździłem innym, słabszym i kiedy jechałem teraz golfem wydawał się w miarę żwawy ale nadal wydaje mi się że to nie jest to co powinno. Czy spotkał się ktoś może z podobnym przypadkiem? Czy kontrolka silnika i brak mocy mogą być ze sobą powiązane i zależą od jednej awarii jakiegoś sterownika? Upatruję przyczyny w elektryce bo od strony mechanicznej autku nic nie dolega, silnik odpala bez problemu na zimno i ciepło, jeździ ok tylko osłabł był. Żadnego ubytku oleju nie zauważyłem ani żadnego podniesienia poziomu, spalanie jest raczej normalne (chociaż krótko z tym problemem jeździłem bo jak tylko zauważyłem to na szybko postawiłem do elektryka, nie lubię jak coś w nim nie działa jak powinno). Z góry dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2015 17:42 przez leszczu2580, łącznie zmieniany 1 raz.
Zniknęła kontrolka Check Engine i brak mocy
no i gratuluję metody na prawy zamiast wymienić czujnik STOP. Żadnych innych błędów nie ma? Bo wygląda to na not-lauf - niech mechanik się przejedzie i nie gasząc potem silnika sprawdzi czy nie ma błędu przeładowania (swoją drogą ciekawy ten mechanik)leszczu2580 pisze:Wcześniej po przekręceniu kluczyka na zapłon normalnie zapalała się razem z innymi kontrolkami i gasła a teraz nie zapala się w ogóle. Próbowałem ją "sztucznie odpalić" tzn wyciągnąłem bezpiecznik od światła Stopu, (kiedy ostatnio palił mi się check engine właśnie był to ten powód) a tu nadal nic.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- leszczu2580
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 20:01
Zniknęła kontrolka Check Engine i brak mocy
Dziękuję za szybką odpowiedź. Elektryk twierdził że żadnych innych błędów komputer nie zapisał poza tą przepływką, którą z resztą sam odpinałem. Czytam właśnie o problemie przeładowania i w sumie objawy by się po części zgadzały. Natomiast komputer chyba powinien w takiej sytuacji zapisać jakieś błędy. Pojeżdżę autem do poniedziałku i zaobserwuje dokładniej czy problem dalej się powtarza i czy w takim nasileniu jak wcześniej. Sam potrafię jakieś proste w porywach do średnio skomplikowane rzeczy przy aucie zrobić ale jeżeli problem będzie nadal to sam raczej nie podołam i odstawię go do mechanika (innego niż ostatnio). Tylko chciałbym się dowiedzieć co i jak żeby mnie mechanicy nie zrobili w konia oddając auto w takim samym stanie mówiąc "Ja tu nic nie widzę" i biorąc pieniądze. Ale przeładowanie nie miało by wpływu na zdechnięcie kontrolki silnika? Lubiłem tą kontrolkę A poważnie to przydawała się jednak do diagnozowania co się dzieje z autem kiedy się zapalała. Może być jakaś inna przyczyna niż padnięta dioda w zegarach (bo to chyba mało prawdopodobne) że ona się nie zapala? Dziękuję i pozdrawiam.
Zniknęła kontrolka Check Engine i brak mocy
Jeśli masz dostęp do vaga zrób test w grupie licznika i będzie wiadomo czy dioda .
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Zniknęła kontrolka Check Engine i brak mocy
no przecież napisałem, że często not-lauf jest błędem kasującym się po wyłączeniu zapłonu. To co miał zobaczyć?leszczu2580 pisze:Elektryk twierdził że żadnych innych błędów komputer nie zapisał poza tą przepływką,
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Zniknęła kontrolka Check Engine i brak mocy
Nie ma takiej możliwości,że błąd sam zniknie po wyłączeniu zapłonu ,problemem może być zaniżony pomiar przepływomierza który mieści się w normie(bo ma dużą rozbieżność) i nie notuje błędu,nie drożny wydech ,czy też nieszczelności na dolocie,lub w układzie doładowania gdzie różnica zadanego z rzeczywistym nie przekracza 250mbar i nie notuje błędu ,ale ma duży wpływ na dynamikę auta.
Można by coś powiedzieć widząc logi .
Można by coś powiedzieć widząc logi .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 54 gości