Turbo AWX - źle złożona geometria

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzyu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt maja 23, 2014 17:48

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: krzyu » czw sty 29, 2015 23:00

Witam. Takie pytanie mam: Czy jest możliwe złe założenie pierścienia sterującego pracą łopatek w tej turbinie? Ewentualnie jakie wtedy będą objawy? Czy może być wtedy mocne przeładowanie i jeśli tak to w jakim zakresie obrotów? Tak pytam bo u mnie czasem występuje notlauf. Dziś sprawdzałem i w logach wyszło spore przeładowanie przy ok 3tys rpm. A z racji że turbinę mam od kilku dni wsadzoną do silnika ASV to wolę się dowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas czyszczenia. Być może ktoś tam wcześniej grzebał i może coś źle złożył jeśli to wgl możliwe.

I jeszcze jedno: czy gruszka od turbiny może zardzewieć w środku? I czy można coś na to poradzić? Np. napryskać do środka jakiegoś środka? Bo dziś chciałem trochę rozruszać sztangę kombinerkami i przy pierwszym ruchu poczułem jakiś przeskok tak jakby coś w gruszce blokowało i puściło pod wpływem większej siły. Potem jak już trochę poruszałem sztangą to chodziła bez oporów w sporym zakresie(ok 2cm). Jeszcze jutro postaram się sprawdzić Vagiem działanie sztangi bo dziś bateria padła a że się ciemno robiło to postanowiłem to na jutro przełożyć.

Ewentualnie czy mogę gruszkę z turbiny od ASV przełożyć do turbiny AWX? Trzeba wtedy regulować długość sztangi? Oczywiście śruby w obydwu sztangach bez widocznych śladów ingerencji.

I tak na koniec: Czy jeśli turbo od AWX w silniku ASV dmucha pełną parą od 2200rpm to jest ok czy powinno zdecydowanie szybciej pompować pełne ciśnienie?



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: bioly05011 » czw sty 29, 2015 23:44

pierścienia nie da się inaczej włożyć,gruszka może zardzewieć,czy można przełożyć gruche nie przekladałem nigdy...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: Michał_1977 » pt sty 30, 2015 07:08

bioly05011 pisze:pierścienia nie da się inaczej włożyć
Da się :-) ale trzeba być ślepym,żeby taki błąd popełnić,bo łopatki będą różnie się ustawiały :bajer:
krzyu pisze:czy gruszka od turbiny może zardzewieć w środku?
Oczywiście że tak.
krzyu pisze:czy można coś na to poradzić? Np. napryskać do środka jakiegoś środka?
Doraźnie tak,ale czy na dłuższą metę....ciężko jednoznacznie stwierdzić. Po takim zabiegu może śmigać 10lat,albo tylko 1 dzień.
krzyu pisze:przy pierwszym ruchu poczułem jakiś przeskok tak jakby coś w gruszce blokowało i puściło pod wpływem większej siły
To raczej wina geometrii,a w zasadzie wyrobionej powierzchni pod łopatkami.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: bioly05011 » pt sty 30, 2015 07:16

nie wiem ale kolego Michał_1977, chyba się mylisz z tym pierścieniem...anawet opisywales temat czyszczenia turbo i jest tam też awx i pierścień się nie różni...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: Adamm » pt sty 30, 2015 15:32

bioly05011, da sie odwortnie zalozyc, juz kiedys poprawialem takie turbo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: 21Golfista21 » pt sty 30, 2015 21:47

Da się ten pierścień odwrotnie założyć.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

krzyu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt maja 23, 2014 17:48

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: krzyu » pt sty 30, 2015 21:57

A jakie są objawy jeżeli pierścień będzie źle założony?

Czyli podczas zakładania po włożeniu pierscienia mam sprawdzić czy wszystkie kierowniczki układają się w ten sam sposób? Oczywiście przy rozbieraniu zaznaczę sobie strony jak to wcześniej było tylko że chcę mieć pewność że teraz nie jest źle coś złożone.

I jeszcze jedno. Tu mam log który wczoraj udało mi się wykonać. Co prawda do 3tys rpm tylko ale wpadł notlauf to już nie kręciłem wyżej. Widać ewidentnie że coś blokuje kierownice.
http://vaglog.pl/log_202003.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A można do gruszki napsikać np wd40 lub innego odrdzewiacza? Czy nie wskazane jest żeby jakiś płyn znajdował się w środku?



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: 21Golfista21 » sob sty 31, 2015 09:06

Możesz napsikać ale jak jest padnięta nic to nie da, objawy podobne do zabrudzonego turbo, no i jak włożysz odwrotnie to nie pójdzie ci sztangielka na maksa czyli nie oprze się o tą śrubkę z kontrą od regulacji no chyba że ci nie pasowało i sam dopasowałeś.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

krzyu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt maja 23, 2014 17:48

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: krzyu » sob sty 31, 2015 16:36

Osobiście jeszcze tej turbiny nie rozbierałem. Mam ją od kilku dni założoną przy swoim silniku. Dopiero zamierzam się do niej dobrać. Jak dla mnie to ktoś już tam wcześniej grzebał i coś źle poskładał. Coraz bardziej dociera do mnie kwestia że pierścień może być obrócony jednak o 180stopni. Dziś obserwowałem sztangę w BS i wydaje mi się że chodzi ładnie. Skok wynosił mniej więcej 1,5cm. Ręcznie ruszałem sztangą to nie było czuć żadnych zacięć. Chodziła ciężko co prawda ale to przez gruszkę. Sprężynę w gruszce bym też wykluczył ponieważ odpycha sztangę bardzo mocno.
Dziś ponownie zrobiłem loga 011 i wynik wyszedł bardzo podobny dlatego przedstawię jeszcze raz ten co zamieściłem wcześniej: http://vaglog.pl/log_202003.html" onclick="window.open(this.href);return false; fakt może się nie znam za bardzo ale jak dla mnie to takie mocne przeładowanie o czymś świadczy. Albo coś bardzo mocno blokuje kierownice że nie mogą się do końca otworzyć albo jest pierścień źle założony i sztanga nie dochodzi do końca. Oczywiście w grę wchodzi jeszcze to że ktoś mógł grzebać przy samej sztandze. Ale to będę sprawdzał po wyczyszczeniu turbiny. Jak widziałem jakaś farba jest na śrubie ale czy to org czy ktoś sam to zrobił to ciężko ocenić.

Czyli dobrze rozumuję: Jak odepnę sztangę gruszki od zmiennej geometrii to sztangielka powinna oprzeć się na śrubie która blokuje dalszy wychył łopatek tak? Jeżeli tak nie będzie to można wnioskować że pierścień jest obrócony o 180stopni?

Mam też w domu gruszkę od turbiny od ASV org. Mogę podmienić w razie czego? Jak wtedy z regulacją sztangi. Jeżeli na sztandze jest standardowe ustawienie to tylko montuję ją do turbiny ASV i powinno hulać? Czy mimo wszystko sztangę trzeba regulować na nowo?



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: bioly05011 » ndz lut 01, 2015 09:30

no dobra wytłumaczcie mi czym się różni pierścień w AWX ,skoro piszecie że się różni ale nie piszecie czym...bo ja nie widzę na tych zdjęciach różnicy...
viewtopic.php?f=35&t=499542


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 01, 2015 09:44

bioly05011 pisze:no dobra wytłumaczcie mi czym się różni pierścień w AWX ,skoro piszecie że się różni ale nie piszecie czym
No to pisać,czy nie pisać? :grin:
Dobra- wyżłobienia na dźwigienki łopatek są rozstawione asymetrycznie.
Gdybyś wziął do rąk suwmiarkę i pomierzył,zauważyłbyś różnicę,a po odwrotnym założeniu łopatki ustawiłyby się pod różnymi kątami :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: bioly05011 » ndz lut 01, 2015 10:14

No dobra :kac: może suwmiarką ale jak będę miał takie na stole to zmierzę dokładnie...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

krzyu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt maja 23, 2014 17:48

Turbo AWX - źle złożona geometria

Post autor: krzyu » pn lut 02, 2015 23:01

Dziś dobrałem się do turbiny. Geometria może chodziła bez zacięć ale dość ciężko. Wszystko wyczyściłem. Teraz doładowanie idzie jak po sznurku :) Także dzięki wielkie za udzieloną pomoc :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 98 gości