Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: zgredd » śr sty 28, 2015 00:04

Kto Ci to powiedział ? takie bajdury krążyły po forum w 2005 roku, więc proszę nie uskuteczniać plotek i nie wprowadzać ludzi w błąd. Dobra pompa + 216-tki i 190 kuca z palcem w :ass: :ass:

Nikt mi tego nie mówił po prostu sprawdziłem kilkanaście zestawów aut znajomych. Cały czas jest mowa o seryjnej pompie 10. Pokaż mi wykres na 190km z seryjną pompą 10 i wtryskami 216. Mi się udało zrobić płaskie 180km na oryginalnej pompie 10 wtryskach 240 i to był max. Akurat silnik na seryjnych kolektorach i dolotach więc pewnie po włożeniu 270 i uwolnieniu dolotów trochę km by doszło.
Probe041 pisze:W tej chwili prawie 174km na dwumasie i 1.45b.
Jak spokojnie dojdziesz do 190 kuca, jak pompa zdrowa i wtryski nie leją. Jak w przyszłości chcesz grubo przekroczyć 200 PS, to pakuj od razu 270-tki. Mała różnica w cenie w stosunku do 240, wiec nie warto się bawić w pół-środki.[/quote]

Widocznie pompa jest słabo poskładana lub jest inny problem ale jak dorzuci 240 lub 270 powinno wypluć 200km.

Jeździłem wieloma autami alh plus wtryski 240 z turbo arl jest dużo szybsze od ahf z 216 i turbem asz. Zawsze jestem zdania żeby wsadzić większe wtryski i ewentualnie ściągnąć dawki w programie.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: stefano189 » śr sty 28, 2015 01:10

zgredd pisze:Cały czas jest mowa o seryjnej pompie 10
Nie prawda, Probe041, wyraźnie napisał że pompa 10/11 :D

Wiec reasumując, na pompie 10/11, wtryskach 216 boscha ( to jest bardzo istotny szczegół, bo firad, fratelli i inne nigdy nie dorównają jakościowo Boschowi, dlatego tylka na końcówkach Bosch idzie zrobić moce pod 190 PS ), spokojnie da się zrobić okolice 190 PS / 370 Nm. Wałek SDi powinien pomóc.
Probe041 pisze:Z drugiej strony mam obawy przed wyrzuceniem dwumasu

Wywal dwumas, zapakuj 273C + 3000 332 001 i ciesz się życiem. :hmm: :hmm:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: dawid13132 » śr sty 28, 2015 09:31

stefano189 pisze: dlatego tylka na końcówkach Bosch idzie zrobić moce pod 190 PS ), spokojnie da się zrobić okolice 190 PS / 370 Nm
Pod 190 mozna zrobić nawet na wzm czy 7diesel. Ja mialem 186.4 na 7diesel, kolega tomogolf2 187.7 na wzm.


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: stefano189 » śr sty 28, 2015 09:45

dawid13132 pisze: Pod 190 mozna zrobić nawet na wzm czy 7diesel. Ja mialem 186.4 na 7diesel, kolega tomogolf2 187.7 na wzm.
to tym lepiej. Moc wyjdzie, ale pomimo tego że uda się uzyskać 190 PS, to chyba bosch zachowa precyzję dawkowania paliwa na dłużej ( więcej kilometrów ), bo jakość końcówki jest na wyższym poziomie. Nawet kiedyś po forum krążyły fotki iglicy wtryskiwacza w dużym powiększeniu i widać było różnicę w precyzji wykonania.

W każdym razie, 170 PS to nie jest max, a wyniki na ponad 200 PS też się zdarzały ( forum vw passat chociażby ) :hmm: :hmm:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: zgredd » czw sty 29, 2015 03:50

Pierwsza cześć odnosiła się modyfikacji turbiny plus wtryski i tam polecam wtryski 240 firada ponieważ na seryjnej pompie udało, się zrobić równe i płaskie 180km co jest bardzo dobrym wynikiem spoglądając na niewiele większe wyniki kolegów z przerabianymi pompami a silnik mega igła nie był. W 2 przypadku kolegi Probe041 tez polecam większe wtryski. Dla mnie na moce rzędu 180km nie ma sensu wkładać pompy 11. Wkładając wtryski 270 na pewno taki wynik by wyszedł bez większego oporu i dymu. Jak widać każdy ma swoją szkołę modyfikacji i niech tak zostaje. Podałem swój przykład i proste rozwiązanie na moc. Ale jak ktoś chce wykrzesać ostatnie możliwości z 216 niech tak robi. :crazy:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9264
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » czw sty 29, 2015 08:21

wiadomo ze lepiej pakowac neico wydajniejsze wtryski jak to co chcemy uzyskac tyle ze tu tez chodzi o cene. Mowa tez byla o tym ile da sie wycisnac z czego. Ktos chce tyle a tyle wykrzesac to sie da z tego a tamtego. Jak ktos prawdopodobnie bedzi echcial celowac za jakis czas wyzej to pewnie ze 240 to minimum.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Probe041 » pt sty 30, 2015 22:17

Pytałem o 216 boscha, bo takie brałem od cowboya i nie chciałbym pakować "chińszczyzny" i wymieniać wtrysków co np 70-100kkm. Jak je montowałem to nie planowałem takich mocy :grin: Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia :bigok:
Takie 270 firady jaką mają żywotność tak btw?
zgredd pisze: Widocznie pompa jest słabo poskładana lub jest inny problem ale jak dorzuci 240 lub 270 powinno wypluć 200km.
Chcesz powiedzieć, że moc słaba jak na takie doładowanie?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9264
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » pt sty 30, 2015 22:46

potencjal 270 jest spory. Zobacz ile wyplulo u fiodora na 270 poczatkowo cos kolo 250 a pozniej jeszcze przybylo pare kuniów. Kewsia jest juz tu dostarczenei paliwa do tcyh wtryskow. Pompa i jeszcze raz pompa.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Marcin TDI » ndz lut 01, 2015 05:30

temat zjechał wam trochę w stronę wtrysków :hmm:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9264
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » ndz lut 01, 2015 09:32

jak ktos pyta to trzeb aodpowiedzieć. Powizanie turbo z wtryskami jest bardzo mocne jedno bez drugiego praktycznie nie moze istnieć.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: zgredd » wt lut 03, 2015 01:51

Probe041 nie wiem ile wytrzymają firady złożone na starych korpusach, nowe końcówki kosztowało to około 800zł przejeździły 40tys w jednym aucie w drugim 30tys wszytsko dalej dobrze się trzyma pod kompem wskazania są ok. Doładowanie to jedna sprawa, reszta mechaniki też jest ważna. Na 1.5 bara udało się zrobić ponad 180km z pompy 10. Więc chyba widzisz dlaczego mnie twój wynik nie powala. Bez wałka było by pewnie 170km u Ciebie. A napisałem wcześniej że jakaś super pompa i silnik nie był, brak dużych dolotów, więc jeszcze parę km było do ugrania. Probe041 jak możesz wrzuć wykres chciałbym zobaczyć moc w górnym zakresie na przerabianej pompie.



Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: Probe041 » pn lut 09, 2015 21:30

zgredd pisze:Probe041 nie wiem ile wytrzymają firady złożone na starych korpusach, nowe końcówki kosztowało to około 800zł przejeździły 40tys w jednym aucie w drugim 30tys wszytsko dalej dobrze się trzyma pod kompem wskazania są ok. Doładowanie to jedna sprawa, reszta mechaniki też jest ważna. Na 1.5 bara udało się zrobić ponad 180km z pompy 10. Więc chyba widzisz dlaczego mnie twój wynik nie powala. Bez wałka było by pewnie 170km u Ciebie. A napisałem wcześniej że jakaś super pompa i silnik nie był, brak dużych dolotów, więc jeszcze parę km było do ugrania. Probe041 jak możesz wrzuć wykres chciałbym zobaczyć moc w górnym zakresie na przerabianej pompie.
Proszę Obrazek



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: zgredd » wt lut 10, 2015 02:35

Probe041 pisze:
zgredd pisze:Probe041 nie wiem ile wytrzymają firady złożone na starych korpusach, nowe końcówki kosztowało to około 800zł przejeździły 40tys w jednym aucie w drugim 30tys wszytsko dalej dobrze się trzyma pod kompem wskazania są ok. Doładowanie to jedna sprawa, reszta mechaniki też jest ważna. Na 1.5 bara udało się zrobić ponad 180km z pompy 10. Więc chyba widzisz dlaczego mnie twój wynik nie powala. Bez wałka było by pewnie 170km u Ciebie. A napisałem wcześniej że jakaś super pompa i silnik nie był, brak dużych dolotów, więc jeszcze parę km było do ugrania. Probe041 jak możesz wrzuć wykres chciałbym zobaczyć moc w górnym zakresie na przerabianej pompie.
Proszę Obrazek

Obrazek

Czyli nie przerabiając pompy mam lepszy wynik, jak już się licytujemy wykresami oba pochodzą z tej samej hamowani. Za 216 boscha trzeba zapłacić podobną sumę jak za firady 240. Wiec odpada koszt pompy która moim zdaniem i tak jest mocniejsza. Niestety nie udało się dołożyć pompy 11 do tego auta bo zostało sprzedane. Wynik na doładowaniu 1,5 bara.



Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: Probe041 » wt lut 10, 2015 19:40

Masz lepszy wynik, bo miałeś sztywne koło zamiast dwumasu i fmic. Gdybym miał takie fanty to mój wykres byłby bardzo podobny do Twojego
Ja fmic wsadzam na wiosnę a o sztywnym kole jeszcze pomyślimy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości