Tdi dymi na biało i szarpie silnikiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Tdi dymi na biało i szarpie silnikiem
Witam. Kupiłem auto które rzekomo po wymianę rozrządu zaczęło kopcic.
Pierwsze co sprawdziłem rozrząd,ustawiłem pompę jak powinna być a była o dwa ząbki w tył przestawiawiona.
Następne Wtryski do sprawdzenia, założone sprawne, potem inna pompa i żadnych zmian. Dym biały, ewidentnie nie spalona ropa. Silnik tak delikatnie jeszcze przebiera.
Czy jak poprzednik źle ustawił rozrząd i jakiś zawór oberwal to takie problemy jak opisuje mogą występować? Najlepiej byłoby jeszcze sprawdzić kompresję ale mam tylko manometr do benzyny :-/ więcej raczej bez rozbierania silnika już nie da się sprawdzić i wykluczyć?
Pierwsze co sprawdziłem rozrząd,ustawiłem pompę jak powinna być a była o dwa ząbki w tył przestawiawiona.
Następne Wtryski do sprawdzenia, założone sprawne, potem inna pompa i żadnych zmian. Dym biały, ewidentnie nie spalona ropa. Silnik tak delikatnie jeszcze przebiera.
Czy jak poprzednik źle ustawił rozrząd i jakiś zawór oberwal to takie problemy jak opisuje mogą występować? Najlepiej byłoby jeszcze sprawdzić kompresję ale mam tylko manometr do benzyny :-/ więcej raczej bez rozbierania silnika już nie da się sprawdzić i wykluczyć?
Tdi dymi na biało i szarpie silnikiem
Biały dym, to raczej efekt spalania płynu chłodniczego. Jeśli rozrząd był przestawiony, to możesz się spodziewać praktycznie wszystkiego. Mimo wszystko wizyta w dobrym warsztacie w celu dokonania pomiarów kompresji, będzie tańsza niż rozbieranie głowicy.matisim pisze:Dym biały, ewidentnie nie spalona ropa.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Tdi dymi na biało i szarpie silnikiem
No tak zapomniałem. 1.9 tdi
Płyn chłodniczy to na pewno nie jest bo po spalinach czuć że to ropa, aż w oczy szczypie. Nie będę się bawił w naprawę tylko wymienię cały bo i tak koszt innego silnika jest o wiele mniejszy niż remont głowicy. Na tym przestawionym rozrządzie auto przyjechało o własnych siłach 70km więc wal względem walka z głowicy nie był przestawiony i to sprawdziłem już u siebie. Tylko pompa była przestawiona. Ale nie wiadomo czy po zmianie paska gościu nie odpalił od razu zamiast pokręcić kluczem i zawór dostał.

Płyn chłodniczy to na pewno nie jest bo po spalinach czuć że to ropa, aż w oczy szczypie. Nie będę się bawił w naprawę tylko wymienię cały bo i tak koszt innego silnika jest o wiele mniejszy niż remont głowicy. Na tym przestawionym rozrządzie auto przyjechało o własnych siłach 70km więc wal względem walka z głowicy nie był przestawiony i to sprawdziłem już u siebie. Tylko pompa była przestawiona. Ale nie wiadomo czy po zmianie paska gościu nie odpalił od razu zamiast pokręcić kluczem i zawór dostał.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tdi dymi na biało i szarpie silnikiem
Kąt wtrysku ,korekcje na vagu sprawdzałeś ? ,Jeśli tak ,to pozostaje pomiar cisnienia spręzania w cylindrach ,który powinien odpowiedzieć na pytanie czy była kolizja ...kolizja w naszych tdi jest dopiero przy przestawieniu walka o trzy zęby ,względem wału ...więc trzeba być naprawdę "zdolnym" żeby o tyle się pomylić ...przy przestawieniu o dwa zęby ,czuć przy ręcznym kręceniu wałem ,że tłok już" liże " zawór ,ale jeszcze nie na tyle mocno żeby go skrzywić ...ustawienie pompy wtryskowej nie ma tu żadnego znaczenia ,bo żeby nie wiem jak była przestawiona ,to nie ma nic do zgrania zaworów z tłokami...często się zdarza że ktoś przy zmianie rozrzadu przestawi o jeden ząb na pompie ,bo koło pompy w momencie zgrania z resztą ,czyli w momencie kiedy trzeba założyć pasek ,ma tendencję do cofnięcia się ...dlatego najlepiej założyć sztywną ,nie "rozgiełdaną " blokadę w koło pompy ...ale ,jak wspomniałem ,przestawienie na kole pompy ,nie ma nic współlnego ze zgraniem faz rozrzadumatisim pisze: Ale nie wiadomo czy po zmianie paska gościu nie odpalił od razu zamiast pokręcić kluczem i zawór dostał.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Tdi dymi na biało i szarpie silnikiem
nie sprawdzałem vagiem, bo nie mam jak. ale powinna być różnica jeśli pompę ustawi sie max do silnika ( wczesny kąt wtrysku) a max od silnika. niestety przy każdym ustawieniu chmura białego dymu jest. a to cykliczne przebieranie silnika to wg mnie ma coś związane z pompą bo niekiedy przyjeżdżają auta do mnie z magicznym opornikiem na kablu i właśnie tak przebiera, a jak sie odłączy to albo wszystko wraca do normy albo jest juz za późno i odłączenie nic nie daje. Chyba te oporniki wykańczają pompy i temu tak sie dzieje...
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tdi dymi na biało i szarpie silnikiem
Bez tego nie dowiesz się co jest nie halomatisim pisze:nie sprawdzałem vagiem,
W kazdym z tych położeń jest żle ...silnika tdi nie ustawisz ,ani nie zdiagnozujesz metodami na "słuch " ...nie ma takiej opcjimatisim pisze:ale powinna być różnica jeśli pompę ustawi sie max do silnika ( wczesny kąt wtrysku) a max od silnika.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości