ARL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
ARL
Ja kompletuje zestaw tj jak polecił kolega krzys-jeruzal zobaczymy co z tego wyjdzie mam nadzieje, ze coś dobrego. monopolowy, zakładałeś zestaw od Sharana i po 3 tys. zaczął Ci się ślizgać?
nie ma ognia bez dymu xD
ARL
nie ślizgać tylko sprzedali mu rozpadającą się dwumasealbercik pisze:monopolowy, zakładałeś zestaw od Sharana i po 3 tys. zaczął Ci się ślizgać?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
ARL
Nie rozpadającą, a zgodną z normami LUKa. Dostałem protokół z pomiarów i tabele norm, wszystko się zgadza! Tak więc panowie, ostrzegam - nie brać sprzęgieł LUKa! Każde koło dwumasowe LUK od Sharana BTB jest takie samo (sprzedawca był na tyle miły że porównał z kilkoma nowymi sztukami, w każdej są takie luzy jak u mnie), może i wytrzymuje większe momenty ale za to słychać ciche stukanie na biegu jałowym. Wibracji, trzęsienia itp brak, tylko ten cichy stuk, a ja jestem przewrażliwiony na punkcie poprawnej pracy każdego elementuDetektor pisze:nie ślizgać tylko sprzedali mu rozpadającą się dwumase
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
ARL
no to ładne normy tam mają, tylko pogratulować a po za tym monopolowy to co żeś pokazałmonopolowy pisze:Nie rozpadającą, a zgodną z normami LUKa
w linku z youtube nie mieści się w żadnych normach, ja u siebie mam dwumase po 130kkm i nie słyszę
najmniejszego stukania a że jestem co dopiero po świerzym swapie i była możliwość obejrzenia
sprzęgła na "żywo" to wiem o czym mówię
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
ARL
Detektor, wiem. Ja po spaleniu oryginału Sachsa w ASZ mam porównanie - dwumas Sachsa ma po 150 tys km mniejsze luzy niż nówka LUKa. Z tym że teraz to jest loteria - Sachs i LUK robiony jest w tej samej fabryce (czasem na dwumasie można znaleźć oba znaczki, czasem w zestawie sachsa trafi się część od luka...). Teraz auta robią księgowi, skoro fabryka obniżyła jakość to należy zmienić dopuszczalne normy, nie?
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
ARL
no więc właśnie, czyli masz już jakąś skale porównawczą a tak przy okazji korzystając z tematumonopolowy pisze:dwumas Sachsa ma po 150 tys km mniejsze luzy niż nówka LUKa
może wiesz coś na temat włoskiej firmy Valeo która także robi dwumasy do ASZ a także całe komplety
może słyszałeś jakieś opinie na temat sprzęgieł tej firmy, która od jakiegoś już czasu trudni się również
produkcją sprzęgieł jednomasowych do ASZ ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
ARL
Valeo? To opowiem krótką historię.
Mam kolegę który ma sklep z warzywami. Kupił sobie w salonie nowego Fiata Doblo JTD 100KM. Wozi nim tylko warzywa z targu (i to nie tak że tonę ziemniaków, zazwyczaj jakieś pomidorki itp, więc auto praktycznie jeździ na pusto). W samochodzie miał oryginalne sprzęgło Valeo, akurat tutaj jest dość pokaźne (240mm, tyle co w naszych mocniejszych TDI). Jak się potoczyła historia? Auto obecnie ma niecałe 160 tys km i trzecie sprzęgło, średnio co 50 tys km sprzęgło zaczyna się ślizgać i nadaje się do wymiany (a auto dysponuje pokaźnym momentem 210Nm). Kolega jeździ dobrze, spokojnie, umie biegi zmieniać i ruszać (żeby nie było ). Teraz auto ma właśnie 160 tys km i już powoli sprzęgło nadaje się do wymiany (zdarzają się uślizgi). Wszystkie naprawy robi w ASO, zakładają mu za każdym razem nowy komplet Valeo wraz z kołem dwumasowym (bagatela - 4200zł z robocizną). Tak więc z tego co wiem - nie polecam.
Co do takich części to jest to już problem ogólnoświatowy, ja akurat robię w elektronice i też można się za głowę złapać - kupujemy elementy z chińskiej fabryki, parametry mają 2x gorsze niż katalog podaje. Z awanturą odsyłamy 2000 szt tego elementu, dostajemy zwrot kasy. Szef dostał kontakt do centrali tej firmy w USA, prosimy o próbki. Mija miesiąc - przyszły próbki 2x po 10 elementów z dwóch fabryk (USA i Mexico). Po badaniach co wychodzi? Te z USA mają 70x gorzej niż katalog, te z Meksyku nie nadają się do użytku (rozpadają się podczas montażu). I to są oryginały, z Chin braliśmy 10x tańsze podróbki.
Mam kolegę który ma sklep z warzywami. Kupił sobie w salonie nowego Fiata Doblo JTD 100KM. Wozi nim tylko warzywa z targu (i to nie tak że tonę ziemniaków, zazwyczaj jakieś pomidorki itp, więc auto praktycznie jeździ na pusto). W samochodzie miał oryginalne sprzęgło Valeo, akurat tutaj jest dość pokaźne (240mm, tyle co w naszych mocniejszych TDI). Jak się potoczyła historia? Auto obecnie ma niecałe 160 tys km i trzecie sprzęgło, średnio co 50 tys km sprzęgło zaczyna się ślizgać i nadaje się do wymiany (a auto dysponuje pokaźnym momentem 210Nm). Kolega jeździ dobrze, spokojnie, umie biegi zmieniać i ruszać (żeby nie było ). Teraz auto ma właśnie 160 tys km i już powoli sprzęgło nadaje się do wymiany (zdarzają się uślizgi). Wszystkie naprawy robi w ASO, zakładają mu za każdym razem nowy komplet Valeo wraz z kołem dwumasowym (bagatela - 4200zł z robocizną). Tak więc z tego co wiem - nie polecam.
Co do takich części to jest to już problem ogólnoświatowy, ja akurat robię w elektronice i też można się za głowę złapać - kupujemy elementy z chińskiej fabryki, parametry mają 2x gorsze niż katalog podaje. Z awanturą odsyłamy 2000 szt tego elementu, dostajemy zwrot kasy. Szef dostał kontakt do centrali tej firmy w USA, prosimy o próbki. Mija miesiąc - przyszły próbki 2x po 10 elementów z dwóch fabryk (USA i Mexico). Po badaniach co wychodzi? Te z USA mają 70x gorzej niż katalog, te z Meksyku nie nadają się do użytku (rozpadają się podczas montażu). I to są oryginały, z Chin braliśmy 10x tańsze podróbki.
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
ARL
Siema założyłem zestaw, który podsunął kolega krzys-jeruzal, zabrakło tylko uszczelniacza wałka sprzęgłowego skrzyni, ale już kupiony jutro autko powinno śmigać najpóźniej w poniedziałek i od razu jedzie na program zobaczymy ile zestaw wytrzyma na pewno wirusa bez problemu;) Ogólnie zestaw:
- dwu mas Sachs 950,-
- docisk Sachs Performance 1560,-
- tarcza Sachs wzmocniona zbrojona u Radzikowskiego 200,-
pasuje bez problemu. Dam znać później z dalszej eksploatacji. PozdraVWiam!
- dwu mas Sachs 950,-
- docisk Sachs Performance 1560,-
- tarcza Sachs wzmocniona zbrojona u Radzikowskiego 200,-
pasuje bez problemu. Dam znać później z dalszej eksploatacji. PozdraVWiam!
nie ma ognia bez dymu xD
Re: ARL
witam
mam pytanie
chodzi o to ze mam silnik ARL ale skrzynie 5 biegowa .. czy da sie tam wrzucic jednomas od g60 czy vr6 ? nie znam oznaczen skrzyni i nie wiem gdzie to sprawdzic ... moze ktos da rade pomoc ??
jak spamuje to sorry ...
mam pytanie
chodzi o to ze mam silnik ARL ale skrzynie 5 biegowa .. czy da sie tam wrzucic jednomas od g60 czy vr6 ? nie znam oznaczen skrzyni i nie wiem gdzie to sprawdzic ... moze ktos da rade pomoc ??
jak spamuje to sorry ...
- dawid13132
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
- Lokalizacja: Kępa Chot/lbn
Re: ARL
228 nie 288tomek08 pisze:jeśli tarcza sprzęgła ma 288mm,
Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip
AFN 246/470 by Prochip
ARL
spoko fajnie wszytsko pieknie tylko teraz jak to sprawdzic ... domyslam sie ze moze przez numer VIN ... lub rozkrecenie skrzyni .. czy moze jest jeszcze jakis inny sposob .. chociaz watpie ... z tego co wiem to silnik jest wsadzony z innego auta ale nie wiem czy skrzynia jest oryginalna czy tez jakas dokladka ... tupilem taki z rajchow w dowodzie mam 90 KM ... jakies sugestie ?? i z gory dzieki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości