Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
O mamo...goguss89 pisze:Mój jest inny plastikowy
Przecież pisałem wcześniej,że chodzi mi o producenta,a te co jak wrzuciłem,to przykładowe zdjęcia z neta,nawet nie wiem czy którykolwiek do jakiegoś Golfa pasuje....
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Witam Michał 1977
wymienilem termostat i dalej jest tak samo tylko tyle ze jest ogrzewanie rury od chlodnicy oby dwie sa cieple i wczoraj po 25km pokazal 90 stopni a za chwile zaczelo opadac dzisiaj doszlo do drugiej kreski i znowu zaczelo opadac pomoz prosze nie mam pojecia o co chodzi!!
wymienilem termostat i dalej jest tak samo tylko tyle ze jest ogrzewanie rury od chlodnicy oby dwie sa cieple i wczoraj po 25km pokazal 90 stopni a za chwile zaczelo opadac dzisiaj doszlo do drugiej kreski i znowu zaczelo opadac pomoz prosze nie mam pojecia o co chodzi!!
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Bez urazy ale może być opcja że termostat został źle zamontowany lub pokrywa zamykająca termostat jest uszkodzona.Tu masz link do tematu.goguss89 pisze:Witam Michał 1977
wymienilem termostat i dalej jest tak samo tylko tyle ze jest ogrzewanie rury od chlodnicy oby dwie sa cieple i wczoraj po 25km pokazal 90 stopni a za chwile zaczelo opadac dzisiaj doszlo do drugiej kreski i znowu zaczelo opadac pomoz prosze nie mam pojecia o co chodzi!!
viewtopic.php?f=2&t=300291" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pn sty 19, 2015 00:26
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Witam, piszę bo mam problem z moim MK4 1.9 tdi Chodzi o to ze jakiś czas temu zauważyłem że temp. płynu na zegarach nie osiąga 90 stopni, a więc spróbowałem sam zdiagnozować problem. Podłączyłem pod kompa i na rozgrzanym silniku pokazywało mi max 80 stopni nawet po dłuższej trasie czy grzaniu auta na postoju, dolny wąż idący do chłodnicy letni/zimny powiedziałbym że nagrzany od silnika.. Pomyślałem że to termostat a więc szybka wymiana a problem pozostał z tą różnicą ze zamiast 80 stopni dogrzewa się do 82 stopni. Przed założeniem termostatu sprawdziłem czy się otwiera w domu w gorącej wodzie i było ok.
Ktoś może coś poradzić?
Z góry dzięki.
Ktoś może coś poradzić?
Z góry dzięki.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pn sty 19, 2015 00:26
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?muszkatobiasz pisze:może czujnik wymień
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Masz racje np. jeżeli włożył byś termostat do gorącej wody to tak samo zobaczysz jego otwarcie.krzysiek19tdi pisze:Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?muszkatobiasz pisze:może czujnik wymień
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
do termostatu niema wpływu ale jak nie dochodzi do 90stopni a przedtem było ok to może czujnik zaniżakrzysiek19tdi pisze: Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?
a jeśli chodzi o dolny wąż to zagrzej auto porządnie a nie patrzysz na temperaturę na vagu że już nie rośnie to czyli już jest max zagrzej tak że i dolny wąż będzie gorący wtedy masz pewność że termostat otwarty i wtedy sprawdź ile ma stopni i może sprawdź czy w ogóle załącza wentylator chłodnic i jeśli masz vag to sprawdź ile pokazuje na licznik a ile do komputera stopni czujnik ma 4piny dwa na licznik i dwa na komputer i jak tu będzie duża różnica to na pewno czujnik ale może być tak samo a i czujnik może być walnięty do obu wskazań
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Pamiętajcie zawsze jedną rzecz. Dziś właśnie wywaliło mi cały płyn. Zamroził sie reduktor LPG i klucha pasztet kuniec. Mamy zime. Lecz jestem uparty. Najpierw awaryjna jazda pod warsztat a raczej pod plac warsztatu do znajomych starych mechaniorów juz za PRLu. Mowie Panie Jurek wawaliło mi płyn co jest przeciez termostat robilismy pol roku temu a czujnik wentylatora ja wymienilem. No ale brak czasu bo wjechalo inne auto na kanał wiec ide do sklepu obok i mowie Panie weże jakby sflaczałe nie ma cisnienia ubyło i wywalilo plyn. A on mowi huuu to moze byc uszczelka pod glowicą . Ja sobie mysle niemozliwe z dnia nadzien nie moze byc takiej nagłej awarii. I kręce sie w kółko autem tu i tam co robić! To kupiłem czujnik od wentylatora , mechanior pozwolil mi juz wjechac na kanal i samemu se podłubać. Wymienilem zalałem nowy płyn no i spoko went sie załączył wkoncu termostat też puscił. Tylko cos mi nie pasiło .Przegazowałem przegazowalem odpowietrzalem. Takie wachania temperatury na dolnym wężu raz ciepły a potem troche mniej ciepły. Dolałem pojechalem w trase niby ok sprawdzilem patrze dalej sflaczałe weze i znow gdzies ten płyn na wężach nierównomiernie sie rozprowadza. Jade do domu wkurzony biore sprawe poważnie. Pozaciskalem srubki i ewentualne wycieki. Myśle korek.
Odkręcam ja patrze a tu poprostu uszczelka w korku zbiorniczka sie odkształciła i powykręcała . Widocznie jak ktoregos dnia korek wkręcałem to zle sie ułożyła i poskręcała w różne strony ! I wyciek gotowy+brak ciśnienia. No tak no i sprawa załatwiona dlaczego straciłem tyle czasu i pare dyszek w plecy.
Zawsze dokrecać uważnie korek zbiornika płynu i zawsze do końca bez luzów ! !
Odkręcam ja patrze a tu poprostu uszczelka w korku zbiorniczka sie odkształciła i powykręcała . Widocznie jak ktoregos dnia korek wkręcałem to zle sie ułożyła i poskręcała w różne strony ! I wyciek gotowy+brak ciśnienia. No tak no i sprawa załatwiona dlaczego straciłem tyle czasu i pare dyszek w plecy.
Zawsze dokrecać uważnie korek zbiornika płynu i zawsze do końca bez luzów ! !
- firstborne
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw paź 02, 2014 20:32
- Lokalizacja: Poznań
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Może jestem przewrażliwiony (ale tak to już ze mną jest).Cczy to normalne, że moja Bora AKL potrzebuje ok 10 km przy temperaturze -3 by osiągnąć temperaturę 90 stopni? Nie pałuję auta na zimnym (do 2500 maks 100km/h) może to dlatego tyle czasu to zajmuje - ale jak dla mnie to ciut za długo. Co najważniejsze po osiągnięciu temperatury 90 stopni trzyma ją twardo, czy to nawiew na full czy nie. Profilaktycznie kupiłem już Wahlera i oryginalny czujnik temperatury cieczy (na kiedyś xD).
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
firstborne, w benzynce to raczej nei jest normalnie, diesel się szybciej grzeje..
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Fakt 1.9 D bardzo szybko łapie temp. ale TDI , TDI PD już potrzebuje znacznie więcej czasu na osiągnięcie temp. silnika.KamilP pisze:diesel się szybciej grzeje..
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
waski1, No u mnie te 6 km też trzeba przejechać żeby temp roboczą złapał, ale to może wina nieco opóźnionego kąta wtrysku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości