Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Jaki olej?

Post autor: Xarox » pt sty 16, 2015 10:16

-michau- pisze:Panowie, wiem, że temat wałkowany milion razy, śledzę od ponad roku, ale nie mogę doszukać się tych stron, a mianowicie, czemu lepszy motul xclean od specifica?
Na papierze lepsze parametry, posiada normę MB 229.51, która jest bardzo wymagająca, więc olej musi jakiś poziom reprezentować (m.in NOACK <10). A najlepiej skocz do strony 302 i zobacz 2 post :bajer:
balon91 pisze:czy do golfa IV z silnikiem AJM przebieg 250tyś olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 lub 5W30 będzie odpowiedni?
Tylko syntetyk 5w40. Od siebie polecę coś innego niż Castrol, poszukaj parę stron wcześniej, bo było! ;)
Jaworess podpinam się do pytania Weso, jakie zmiany zauważyłeś na +? :-)



Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: Jaworess » pt sty 16, 2015 12:25

[/quote]z ciekawości na jakiej podstawie sądzisz, że lepszy?:)[/quote]

Jest kilka czynników po których to "oceniam". Kilkanaście, kilkadziesiąt stron wcześniej w tym wątku testowałem stare 1.6 TD na różnych olejach, płukankach itp, zerknij, poczytaj kryteria mojej "oceny" się nie zmieniły :bigok:

Tak a pro po 1.6TD dalej zalewany raz 5W, innym razem 10W i płukany...silnik chodzi cały czas ja złoto :grin:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pt sty 16, 2015 12:37

Do 1.6D czy TD Kujawskiego byś nalał i tak samo by chodził :)
Takich silników już niestety nie robią :smirk:

Edit:
W temacie olejów bo wszyscy pytają jaki do mojego a tu coś dla tych co chcieli by wiedzieć co dalej z tym co został spuszczony
http://www.autocentrum.pl/technika/olej ... -co-dalej/" onclick="window.open(this.href);return false;

I tyle by było z teoretycznego bełkotu... na dodatek z błędami :rotfl:
Natomiast prawda jest taka że większość zakładów posiada piece i nagrzewnice na przepracowany olej który jest tam po prostu spalany.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
glebaaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 04, 2015 22:52

Jaki olej?

Post autor: glebaaa » ndz sty 18, 2015 18:34

Witam kupiłem AXRa i jaki olej zalać gościu mówił że lał castrola 5w30 i tak myślę czy nie jakiś inny zalać ?
Tak patrzyłem to 5 kosztuje 150zł może jest coś lepszego w tej cenie?



Awatar użytkownika
elemenateur
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 460
Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: elemenateur » ndz sty 18, 2015 18:57

Może, ważne żeby trzymać się norm :)


NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
Obrazek
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL

Awatar użytkownika
glebaaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 04, 2015 22:52

Jaki olej?

Post autor: glebaaa » ndz sty 18, 2015 19:18

To wiem tylko na zwykłych wtryskach do mk4 lałem shella 5w40 który ma przebieg 300tys 0 dolewki i tak trochę poczytałem to tak że castrol taki sobie wiec się pytam co polecićie.



Awatar użytkownika
piotrb79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: piotrb79 » ndz sty 18, 2015 19:30

glebaaa, ja też mam AXR. Ogólnie do silnika z PD olej ma mieć normę 505.01. Ja teraz jeżdzę na Gulf, ale miałem już Valvoline Durablend 5w-40, Comma, Motul Specific 505.01, i Castrola też. Najlepszy z nich był chyba Valvoline i w tym roku znowu go chyba zaleję, chyba że trafi się jakaś promocja na coś dobrego.


Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pn sty 19, 2015 10:24

glebaaa pisze: AXR
PD czyli 505.01 a czy Ty mu wlejesz 5W-30 czy 5W-40 to już jak ci tam pasuje i odpowiada.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Elvis_btm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn maja 12, 2014 08:31
Lokalizacja: Bytom

Jaki olej?

Post autor: Elvis_btm » pn sty 19, 2015 11:24

Witam. Mam Szybkie pytano.
Za niedługo przymierzam się do wymiany oleju.
Od kiedy mam moją niunie to leje 5w30 Castrola ponieważ w książce serwisowej ten olej był od nowości lany.
Kupić coś innego czy dalej lać Castrola?
Wiem, że musi spełniać normę 505.01 ale ten olej nie ma takiej normy a mimo to był lany od nowości :bajer:
Castrol 5w30 ma normę taką jaką widać na zdjęciu (504.00, 507.00)
Golf IV 2003r. AXR (pompki, PD)
Obrazek



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Jaki olej?

Post autor: lwlw » pn sty 19, 2015 12:17

Bo te normy chyba jakby "zawierają" w sobie 505.01, więc tego bym się nie obawiał, ale to jest C3, czyli mid saps - jeśli nie ma DPF to nie potrzeba oleju o obniżonej zawartości popiołów, bo w parze z lepszą ochroną DPF idzie gorsza ochrona silnika.



Awatar użytkownika
Elvis_btm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn maja 12, 2014 08:31
Lokalizacja: Bytom

Re: Jaki olej?

Post autor: Elvis_btm » pn sty 19, 2015 13:31

lwlw pisze:Bo te normy chyba jakby "zawierają" w sobie 505.01, więc tego bym się nie obawiał, ale to jest C3, czyli mid saps - jeśli nie ma DPF to nie potrzeba oleju o obniżonej zawartości popiołów, bo w parze z lepszą ochroną DPF idzie gorsza ochrona silnika.
Mam DPF



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pn sty 19, 2015 13:48

to śmiało lej - tylko litr dokup bo chyba 4,3 wymaga


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Buc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt mar 05, 2010 18:04
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

1.6D JP 1987 głośno pracuje, bierze olej + pytanie o olej

Post autor: Buc » pn sty 19, 2015 18:14

Witam,

jestem w trakcie przywracania życia do Golfa mk2 z 1987 roku. Samochód ma silnik JP, jego przebieg to 205 200km. Jest to oryginalny przebieg, 26 lat znajdował się w rodzinie. Samochód przez ostatnie lata był bardzo mało jeżdżony, ale w najbliższym czasie się to zmieni. Pod maską znajduje się stara naklejka z wymiany oleju, datowana na 2003 rok i przebieg 190 000km (późniejsze wymiany nie były odnotowywane). Olej był wymieniany w 2013 roku przy stanie 204 000, przymierzam się teraz do kolejnej zmiany, mimo że auto zrobiło ledwo 1000km, ale olej ma ponad rok. Dodam, że przy stanie 190 000 silnik zaczął znacznie głośniej pracować. Sekcja zasilania paliwa jest w porządku, nic nie trzeba przy tym robić. Tankowany jest zawsze olejem napędowym z Orlenu.

Generalnie, ten samochód dużo bierze oleju, bo nawet 0,5-0,7l na 1000km. Kompresja jest w porządku, gaśnie zaraz po wyłączeniu stacyjki, odpala również bez problemu. Jak to stary Diesel - klekocze niemiłosiernie. Mechanik mówi, że według niego jak dobrze jeździ, to nie trzeba nic robić, tylko jeździć dalej. Z tym że za jakieś 3-4 miesiące ten samochód będzie znacznie mocniej eksploatowany, gdyż przewidywane miesięczne przebiegi będą się wahać między 1000 a 3000km. Martwi mnie, że jak golf będzie mocniej jeżdżony (nie mam ciężkiej stopy, jeżdżę wolno i spokojnie), to po pewnym czasie trzeba będzie jednak zrobić remont. Uszczelka jest OK, w oleju nie widać żadnych jasnych plam od płynu chłodniczego.

Proszę o radę bardziej doświadczonych kierowców (zwłaszcza posiadaczy tego archaicznego silnika), czy tak duże branie oleju (mimo że mieści się w normach producenta), nie jest oznaką że silnik powoli kończy żywot i profilaktycznie oddać go do mechanika. Dodam, że przy silniku nigdy nic nie było robione, do tego stopnia, że mój wujek nie zmieniał w nim nigdy rozrządu! Za tydzień umówiony jestem u mechanika na zmianę oleju, filtrów (wszystkich, mimo że mają wyjeżdżone raptem 1000km) i rozrządu. Mechanik postraszył mnie, że ,,jak już zostanie raz silnik otwarty, to trzeba będzie częściej przy nim grzebać" i lepiej zostawić jak jest i jeździć póki działa na konstrukcji fabrycznej.

Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie by robić remont dopiero gdy faktycznie to będzie niezbędne, ale wtedy zostanę bez samochodu, a tak jak mówiłem - w dalszej perspektywie będzie niezbędny i nie chciałbym wtedy zostać bez auta. Co prawda, mam w zapasie motocykl, ale nie ma mowy o jakimkolwiek przewożeniu bagażu.


Dodam, że tydzień temu dostałem od znajomego jakiś magiczny specyfik do oczyszczania sekcji paliwowej kupiony na stacji benzynowej. Przyznam, że silnik troszkę mniej hałasuje i lepiej się zbiera, aczkolwiek dalej jest głośny. Rozważam także zmianę oleju z półsyntetycznego Mobila 2000 10W40 na syntetyczny Mobil 1 5W40, a nawet 0W40. Pytanie do Was, czy taki olej nie wyrządzi więcej szkód niż da pożytku? Całe życie tego silnika był lany półsyntetyczny Mobil, żaden inny. Doradzono mi, że zmiana oleju może usunąć trochę nagaru, przez co silnik będzie trochę ciszej pracował, a branie oleju się zmniejszy. Nie widzę w ofercie producentów syntetycznego 10W40, jak chcę syntetyk, to skazany jestem na 5W40 lub 0W40. Przyznam, że chciałbym zostać przy marce Mobil, oleje tego producenta mają zastosowanie także w innych samochodach, którymi jeździłem.

Co do innych aspektów: po odpaleniu pracuje równo, nie trzeba dodawać gazu. Na zimnym silniku zapala po 3-4 obrotach wału (z wyciągniętym przyspieszaczem). Bez przyspieszacza potrzeba 5-7 obrotów. Po rozgrzaniu pali już po jednym obrocie (czyli książkowo). Oczywiście, jak silnik jest zimny, to deska tak się trzęsie, że rośnie obawa iż się rozpadnie. Ale wystarczy dodać lekko gazu i już jest w porządku. Przy obecnej pogodzie, silnik bardzo wolno się rozgrzewa, po zrobieniu spokojnych 20km bez przyspieszacza ospale odpala.

Napisałem ten temat, ponieważ nie widziałem globalnego tematu dotyczącego silników Diesla (tak jak jest przy felgach), więc zdecydowałem się na stworzenie osobnego wątku.

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam


Wielki, zły Buc

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6D JP 1987 głośno pracuje, bierze olej + pytanie o olej

Post autor: Michał_1977 » pn sty 19, 2015 20:27

Zostań przy półsyntetyku na razie i pojeździj trochę. Ubytki oleju jakie opisujesz są jeszcze do przyjęcia,tragedii nie ma.Mogły zapiec się pierścienie olejowe i stąd te ubytki.Ja jak miałem 1,6 zalany 10W/40 Mobila,to też brał,może nie aż tak jak Twój,ale brał.
Jak się poprawi,możesz zalać full syntetyk.
Co do hałasy,to zapewne wtryskiwacze napierniczają,bo piszesz,że po zaaplikowaniu środka czyszczącego była poprawa.
Jak zrobisz 1-2 tyś.km i nie przestaną dzwonić,zmień rozpylacze we wtryskiwaczach.
Na razie jeździj i nie szukaj problemów na siłę :bigok:
Buc pisze:nie widziałem globalnego tematu dotyczącego silników Diesla
Ale jest dział dotyczący tych silników :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości