Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » ndz sty 18, 2015 21:17

Witam, otóż mój golfik ( 1z ) boryka się z dziwnymi problemami.
Mianowicie odkąd go kupiłem auto nie chce jechać powyżej 140km/h. Przy 140 jest taki stop, jak puszczę gaz i wcisnę na nowo to auto dalej się rozpędza lecz już baardzo powolutku.
Jako że zakupiłem kabelek do komputera to podłączyłem się i zrobiłem dynamiczny test.

http://vaglog.pl/log_200634.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Błędy które auto wywaliło po przejażdżce do 140 km/h

Kod: Zaznacz cały

00777 -  Accelerator Position Sensor (G79)

        31-10 -  Open or Short to Ground - Intermittent

65535 -  Internal Control Module Memory Error

        00-00 -   -

00575 -  Intake Manifold Pressure

        17-10 -  Control Difference - Intermittent

00000 -  End of Output

        00-00 -   -

00000 -  End of Output

        00-00 -   -
Czy to może mieć związek z błędem 00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
A, zauważyłem że u kolegi w mk3 ciśnienie doładowania zmienia się, a w moim jest stałe 1016.
Czy coś można zaradzić ?
Raczej jest 100% że ktoś coś modził bo kolega z drugiego golfa nie miał jakichkolwiek szans ze mną, a wiem że ma zdrowiutki silnik.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: munior » ndz sty 18, 2015 22:31

Djalo pisze:zauważyłem że u kolegi w mk3 ciśnienie doładowania zmienia się, a w moim jest stałe 1016.
Ono nie jest stałe ,tylko nie ma go wcale :chytry: Tzn. nie "widzi " go komp ...a te 1016 to ciśnienie atmosferyczne .
Djalo pisze:Mianowicie odkąd go kupiłem auto nie chce jechać powyżej 140km/h. Przy 140 jest taki stop
Standardowy stan awaryjny ,łapany przez kompa ,gdy nie "widzi" ciśnienia w dolocie ,lub gdy jest zbyt duże
Djalo pisze:Czy to może mieć związek z błędem 00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
Jak masz 1z do 97 roku,to czujnik ciśnienia ,czyli mapsensor ,masz w kompie i ciśnienie do niego jest doprowadzone węzykiem z dolotu ...w samym kompie tez jest wezyk ,który czasem się rozłazi :hmm: Jak auto po chipie ,to czesto się zdarza że stare sparciałe węzyki, nie wytrzymują zwiększonego ciśnienia doładowania


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » ndz sty 18, 2015 22:34

Czyli mam sprawdzić najpierw wężyki które idą do kompa ? Z tego co zdążyłem wyczaić idzie tam jeden i jest właśnie wpięty w dolot.
Jakich wężyków mogę użyć ? Czy tę od n75 także wymienić ? Wężyki od n75 jakiś czas temu sprawdzałem i wyglądały na nie dziurawe, ale jakby je wymienić to raczej na sam plus.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: munior » ndz sty 18, 2015 22:46

Djalo pisze:Czyli mam sprawdzić najpierw wężyki które idą do kompa ? Z tego co zdążyłem wyczaić idzie tam jeden i jest właśnie wpięty w dolot.
Zgadza się ,jest tylko jeden ...tyle że jak wspomniałem ,we wnętrzu kompa ,jest też kawałek weżyka ...rzecz banalna do sprawdzenia .....najlepiej odpalić vaga ,blok 011 z doladowaniem ,odpiąć węzyk z dolotu idący do kompa ,i zapodać ciśnienie ustami ...jak jest szczelnie ,to wartość actual się trochę zmieni ...jak jest nieszczelnie ...to wiadomo :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » pn sty 19, 2015 16:19

munior,
Podpiąłem się vagiem i dmuchałem w wężyk z doloty lecz nic się nie zmieniło, wahało się tylko pomiędzy 1008 a 1016
Więc muszę się dostać do kompa ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: munior » pn sty 19, 2015 23:16

Djalo pisze:Podpiąłem się vagiem i dmuchałem w wężyk z doloty lecz nic się nie zmieniło, wahało się tylko pomiędzy 1008 a 1016
Więc muszę się dostać do kompa ?
Hmm...jak dmuchamy w węzyk idący do kompa ,to ciśnienie powinno wzrosnąć o te 100-200 milibarów ,w zaleznosci od pary w płucach :chytry: skoro się nie zmienia ,to wygląda na padnięty mapsensor w kompie ...na wszelki wypadek sprawdż czy przewód drożny ,bo choć to mało prawdopodobne ,to może się jakimś cudem zatkał...ale padnięty mapsensor bardziej prawdopodobny ...kilka razy zdarzyło mi się z tym spotkać ...na szczęście gratów do tych sterowników mi nie brakuje ,wiec wymieniło się i po kłopocie :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Sztomel » wt sty 20, 2015 04:30

Patrząc na Twój log "dynamiczny" grup 001, 006 i 011 to trudno coś oceniać, zwłaszcza kiedy w logu 006 widać, że ciągle bawiłeś się pedałem sprzęgła i hamulca to ja mam wątpliwości czy to auto w ogóle ruszało z miejsca czy deptałeś w pedały gazu, sprzęgła i hamulca na biegu jałowym na postoju - to jedno.
Drugie to fakt, że nie napisałeś, które z tych ww. błędów po ich próbie skasowania nie pojawiło się już wcale (nawet po ponownym logowaniu - ale faktycznie dynamicznym) a których nie dało się skasować wcale.
Po trzecie - musisz i tak rozebrać obudowę sterownika silnika bo przy jego błędzie 65535 i braku informacji o uzyskaniu granicznie wysokiego ciśnienia doładowania i tak jest na 100% pewne, że jest albo walnięty w jego wnętrzu wężyk ciśnieniowy albo czujnik ciśnienia doładowania G71.
Po czwarte - zloguj dynamicznie grupy : 003 z 011 i 008 z 010 i wklej linki z tych logów. Nie loguj trzech grup jednocześnie a zwłaszcza z grupą 006, która w logach dynamicznych nic nie wnosi. Jak chcesz pokazać nam co ponad to pokazuje potencjometr pedału gazu to zloguj statycznie (bez odpalania nawet silnika) tylko grupę 002 z wciskanym do oporu i odpuszczanym całkowicie pedałem gazu.


Obrazek

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » wt sty 20, 2015 22:26

@Sztomel

Logi były robione dynamicznie, lecz na krótkiej zamkniętej trasie bo nigdzie indziej nie mam takiej możliwości + zawracanie więc dlatego tak to wygląda. Zloguję jutro tę co mówisz i podeślę. Po drugie był to drugi log który nie robiłem nawet z większą myślą o wrzuceniu na forum tylko pobawieniu się bardziej vag'iem więc przepraszam :D
munior,
Więc na weekend sprawdzę jeszcze ten wężyk, a to wahanie się pomiędzy dwoma wartościami było nawet bez mojego dmuchania - zapomniałem dodać



Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » czw sty 22, 2015 22:02

Wrzucam logi które kazałeś zrobić Sztomel, w miarę możliwości starałem się osiągać 140 km/h. Błędy zero, poza tym silnik dalej ciągnie i nie zwiesza się już przy tych 140 :?
http://vaglog.pl/log_201091.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_201090.html" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S Grupy 03,11 trzeba czytać od drugiego podejścia, pierwsze było przez przypadek :)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: munior » czw sty 22, 2015 23:08

Djalo pisze:Wrzucam logi które kazałeś zrobić Sztomel, w miarę możliwości starałem się osiągać 140 km/h. Błędy zero, poza tym silnik dalej ciągnie i nie zwiesza się już przy tych 140 :?
Bardzo to dziwne :hmm: bo sterownik nadal nie widzi doładowania ,a to powinno po chwili skończyć się złapaniem trybu awaryjnego ...no i oczywiscie błędem związanym z ciśnieniem w dolocie... Ja wątpliwości nie mam,bo albo masz całkowicie rozszczelniony wężyk z ciśnieniem do kompa ,albo padł mapsensor ...test z dmuchaniem w weżyk idący do kompa i obeserwacja reakacji mapsensora w bloku 011 ,od razu da odpowiedż co się stało


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » pt sty 23, 2015 20:32

Zapomniałem dodać że silnik jak przed tak i po logach nie wypluł żadnych błędów. Ba, nawet tę co były zanikły.
Jeszcze dmuchnę w wężyk i zobaczę czy jakiś błąd może wyskoczy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: munior » pt sty 23, 2015 20:43

Djalo pisze:Zapomniałem dodać że silnik jak przed tak i po logach nie wypluł żadnych błędów. Ba, nawet tę co były zanikły.
Nie ma takiej opcji ,zeby błedy w tym sterowniku znikły same ,bez ich skasowania ...to samo z niełapaniem błedu z przeładowania ,lub braku doładowania :bajer: ...żebyś nie wiem co z nim robił ,odpinał od zasilania itp....po prostu nie ma ma takiej opcji ...jak nie skasujesz ,to o ile błedy były ,to dalej tam będą .... i powtórzy ci to każdy ,kto dłużej grzebie w tdi ...jedyna możliwość to że sterownik sfiksował,albo ktoś "grzebał " w zawartości epromów :hmm: to pierwsze raczej się nie zdarza ,a jeżeli już to bardzo,bardzo rzadko ...to drugie sie zdarza i ktoś kto wie jak to powinno wyglądać w stanie fabrycznym ,zauważy to od razu ,po zajrzeniu do wnętrza sterownika :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » pt sty 23, 2015 22:14

Nie przypominam sobie żebym coś kasował ale może, pamięć siada już w takim wieku :helm:
Ogólnie to mogę się jakoś dowiedzieć ( poza hamownią i odczuciami z osiagów ) czy auto było podkręcane ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: munior » pt sty 23, 2015 23:05

Djalo pisze:Ogólnie to mogę się jakoś dowiedzieć ( poza hamownią i odczuciami z osiagów ) czy auto było podkręcane ?
Zrób loga dynamicznego 008 ,na 4 tym biegu ,tylko z gazem w podłodze przez chwilę ,albo zajrzyj do sterownika i zrób foto płyty od strony elementów ,gdzie są obok siebie dwie 28 nóżkowe pamięci z naklejką z numerkami ...ale raczej mało prawdopodobne ...ciśnienie doładowania nie widać żeby było "ruszone" ,a taki tuning ,samym podlaniem paliwa ,to raczej marny tuning :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości