[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- sajmon2282
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 00:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
Witam , zakładam temat ponieważ nigdzie nie znalazłem porad odnośnie wymiany nagrzewnicy w MK4. Mi zajęło to jeden dzionek , jest sporo rozkręcania , wyciągania itp.
Na początku proponuje znaleźć sobie jakiś pojemnik na śrubki , ponieważ trochę się ich nazbiera przy rozkręcaniu elementów.
Nie jestem fachowcem w dziedzinie motoryzacji no ale myślę ,że wszystko będzie jasne.
Do tematu załączam fotki na których widać jak się do niej dobierałem (chodzi o nagrzewnice ) Miejsca niektórych śrubek zaznaczyłem czerwonym punktem.
Do każdego podpunktu załączam fotkę.
1.Od strony silnika znajdują się 4 śruby , które należy odkręcić oraz zdjąć węże od nagrzewnicy. Dwie śruby znajdują się koło węży od nagrzewnicy.
2. Następne dwie śruby znajdują się pod matą przy rurkach od klimatyzacji , rurki też rozłączamy.
3. Ściągam kierownicę.
4.Odhaczam zaczepy trzymające airbag.
5.Tak to wygląda w środku (zaczepy)
6.Odkręcam kierownicę .
7.Demontuje całą deskę rozdzielczą oraz różne drobniejsze plastiki , które należy odkręcić aby dostać się do miejsca docelowego , odłączam kable.
8.Odkręciłem śrubki , ponieważ ułatwiło mi to wyciągnięcie nagrzewnicy. Tego całego elementu nie wyciągałem , da się on jednak lekko przesunąć.
9.Odkręciłem ten element całkowicie.
10. AD 8 cd.
11.Mamy już jako taki dostęp , niestety ten cały element trzeba wyciągnąć , trochę się przy tym namęczyłem no ale w końcu wyciągnąłem łobuza.
12. Do pokonania zostały dwie śrubki ,dwa zaczepy oraz jeden nit , którego nie widać na fotce ale on gdzieś tam siedzi ( załatwiłem go młotkiem i śrubokrętem)
Wymiana zajęła mi 10 minut , żeby do nagrzewnicy się dostać to trzeba się naprawę pomęczyć. Także radzę sobie jeden dzionek zarezerwować.
Pozdrawiam
[ Dodano: 31 Sty 2010 00:08 ]
[ Dodano: 31 Sty 2010 00:09 ]
Zdjęcia są ponumerowane , sorry ,że nie po kolei.
[ Dodano: 02 Lut 2010 00:53 ]
Chciałbym jeszcze koledzy dodać ,że warto dokupić nowe uszczelki do złączek , które wchodzą do nagrzewnicy .Ja u siebie wymieniłem nagrzewnice , po złączeniu z wężami był przeciek na złączkach , zarówno na jednej jak i drugiej. Uszczelki dokupiłem trochę szersze od środka i teraz jest ok.
Niestety u mnie po wymianie nagrzewnicy problem pozostał bez rozwiązania , jak dmuchało tak i teraz dmucha letnim powietrzem , jeżeli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie mojego problemu to chętnie zapoznam się z Waszym zdaniem na ten temat.
Pozdrawiam
Na początku proponuje znaleźć sobie jakiś pojemnik na śrubki , ponieważ trochę się ich nazbiera przy rozkręcaniu elementów.
Nie jestem fachowcem w dziedzinie motoryzacji no ale myślę ,że wszystko będzie jasne.
Do tematu załączam fotki na których widać jak się do niej dobierałem (chodzi o nagrzewnice ) Miejsca niektórych śrubek zaznaczyłem czerwonym punktem.
Do każdego podpunktu załączam fotkę.
1.Od strony silnika znajdują się 4 śruby , które należy odkręcić oraz zdjąć węże od nagrzewnicy. Dwie śruby znajdują się koło węży od nagrzewnicy.
2. Następne dwie śruby znajdują się pod matą przy rurkach od klimatyzacji , rurki też rozłączamy.
3. Ściągam kierownicę.
4.Odhaczam zaczepy trzymające airbag.
5.Tak to wygląda w środku (zaczepy)
6.Odkręcam kierownicę .
7.Demontuje całą deskę rozdzielczą oraz różne drobniejsze plastiki , które należy odkręcić aby dostać się do miejsca docelowego , odłączam kable.
8.Odkręciłem śrubki , ponieważ ułatwiło mi to wyciągnięcie nagrzewnicy. Tego całego elementu nie wyciągałem , da się on jednak lekko przesunąć.
9.Odkręciłem ten element całkowicie.
10. AD 8 cd.
11.Mamy już jako taki dostęp , niestety ten cały element trzeba wyciągnąć , trochę się przy tym namęczyłem no ale w końcu wyciągnąłem łobuza.
12. Do pokonania zostały dwie śrubki ,dwa zaczepy oraz jeden nit , którego nie widać na fotce ale on gdzieś tam siedzi ( załatwiłem go młotkiem i śrubokrętem)
Wymiana zajęła mi 10 minut , żeby do nagrzewnicy się dostać to trzeba się naprawę pomęczyć. Także radzę sobie jeden dzionek zarezerwować.
Pozdrawiam
[ Dodano: 31 Sty 2010 00:08 ]
[ Dodano: 31 Sty 2010 00:09 ]
Zdjęcia są ponumerowane , sorry ,że nie po kolei.
[ Dodano: 02 Lut 2010 00:53 ]
Chciałbym jeszcze koledzy dodać ,że warto dokupić nowe uszczelki do złączek , które wchodzą do nagrzewnicy .Ja u siebie wymieniłem nagrzewnice , po złączeniu z wężami był przeciek na złączkach , zarówno na jednej jak i drugiej. Uszczelki dokupiłem trochę szersze od środka i teraz jest ok.
Niestety u mnie po wymianie nagrzewnicy problem pozostał bez rozwiązania , jak dmuchało tak i teraz dmucha letnim powietrzem , jeżeli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie mojego problemu to chętnie zapoznam się z Waszym zdaniem na ten temat.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
kolego mam pytanie a jak zdemontować poduszkę pasażera oraz tunel środkowy deski rozdzielczej tam gdzie jest radio
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
witam wszystkich ja właśnie jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy , najgorzej jest się dobrać do śrub od strony silnika jest ich tam parę dobrze oo chowanych szczególnie przy dieslu nie ma jak podejść bo mało miejsca trzeba odpinać przewody aby mieć jaki kolwiek dostęp ogólnie robota mało przyjemna mnóstwo srubek i zatrzasków
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
czy jest koniecznosc sciagania kierownicy?
ma ktos schemat gdzie sa srubki calego kokpitu?
ok znalazłem cos
http://uk-mkivs.net/forums/p/254098/165 ... px#1658586" onclick="window.open(this.href);return false;
ma ktos schemat gdzie sa srubki calego kokpitu?
ok znalazłem cos
http://uk-mkivs.net/forums/p/254098/165 ... px#1658586" onclick="window.open(this.href);return false;
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
jestem po wymianie. 12 godzin roboty. straty: pęknięta ramka wylotu powietrza na szybę z górnej części kokpitu,złamany kruciec ten do podłączenia jednego z węży nagrzewnicy. szkoda że nikt nie napisał o jednej ważnej śrubie pod klucz 13 którą trzeba odkręcić by odsunąć grubą rurę stalową tą pod deską rozdzielczą. do tej 13 trzeba się dostać od wycieraczek więc i zdjęcie wycieraczek,podszybia oraz mechanizmu wycieraczek trzeba. tak czy inaczej reportaż ze zdjęciami się przydał
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: śr wrz 18, 2013 17:03
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
sajmon2282, witam biore sie za nia w sobote. czy moglbys mi powiedziec jakich kluczy bede potrzebowal? nie mam swoich musze pozyczec .z gory dzieki
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
Kolego gdzie znalazłeś te uszczelki?sajmon2282 pisze:Chciałbym jeszcze koledzy dodać ,że warto dokupić nowe uszczelki do złączek , które wchodzą do nagrzewnicy .Ja u siebie wymieniłem nagrzewnice , po złączeniu z wężami był przeciek na złączkach , zarówno na jednej jak i drugiej. Uszczelki dokupiłem trochę szersze od środka i teraz jest ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 15:55
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
2. Następne dwie śruby znajdują się pod matą przy rurkach od klimatyzacji , rurki też rozłączamy.
panowie jak rozlaczymy rurki od klimy ucieknie czynnik trzeba bedzie dobijac ??
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
przed rozłączeniem - podjeżdżasz do zakladu gdzie odciągną czynnik a potem po robocie jedziesz i z powrotem nabijają - mniejsze kosztyRadziu KOLEA69 pisze:panowie jak rozlaczymy rurki od klimy ucieknie czynnik trzeba bedzie dobijac ??
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
Witam
Pytanie jak wyjąć cały tunel wentylacyjny. Przy okazji wymiany nagrzewnicy chciałem wymyć parownik, odkręciłem 6 śrub od strony silnika i nic..
Tunel od strony nagrzewnicy nieco da się wysunąć, ale od strony parownika nadal coś trzyma( rurki do parownika oczywiście odkręcone)
Nie chcę niczego połamać, czas leci, w poniedziałek do roboty a auto jakby dopiero wjeżdżało na linie montażową
Pomocy, jeśli ktoś to robił i wie co dalej..
ok, po temacie, jest jeszcze 7 śruba widać ją pod osłoną jak się odkręci (reduktor? )
Pytanie jak wyjąć cały tunel wentylacyjny. Przy okazji wymiany nagrzewnicy chciałem wymyć parownik, odkręciłem 6 śrub od strony silnika i nic..
Tunel od strony nagrzewnicy nieco da się wysunąć, ale od strony parownika nadal coś trzyma( rurki do parownika oczywiście odkręcone)
Nie chcę niczego połamać, czas leci, w poniedziałek do roboty a auto jakby dopiero wjeżdżało na linie montażową
Pomocy, jeśli ktoś to robił i wie co dalej..
ok, po temacie, jest jeszcze 7 śruba widać ją pod osłoną jak się odkręci (reduktor? )
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw kwie 16, 2015 11:27
- Lokalizacja: RZ > RLU
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
Witam forumowiczów,
Chciałbym się podzielić z wami następującym problemem.
Po włączeniu ogrzewania w aucie czuć zapach płynu i szyby robią się tłuste - czyli wg waszych wskazań - uszkodzona (rozszczelniona) nagrzewnica. Ubywanie płynu chłodniczego nie zauważalne. Byłem u jednego i drugiego jak i trzeciego mechanika - każdy stwierdza uszkodzenie nagrzewnicy. Ale ale... problem w tym że żadnych wycieków nie widać, dywanik suchy, żadnych zacieków, nic.
Wertując po warsztatach w końcu znalazłem taki który zaproponował bardzo solidną cenę za usługę wymiany (370zł gdzie inne proponowały po 500zł). Podjąłem decyzję o remoncie.
Przyjechałem do warsztatu, opisałem problem, panowie potwierdzili moje przypuszczenia że może tak być, ale zapytali czy jestem pewien w 100% że to to. Powiedziałem po raz kolejny że przypuszczam, wiec proszę o sprawdzenie i wykonanie testu szczelności i jak coś to żeby kontaktowali się ze mną jak znajdą coś niepokojącego.
Po 5 godzinach otrzymałem telefon z informacją, że uszkodzony jest jakiś króciec przy silniku (wchodzący w skład układu chłodzenia) i że są wycieki z niego. Co do nagrzewnicy to zapewnili mnie że jest ona szczelna ponieważ nie widać wycieków, a ta usterka tego króćca może mieć wpływ na zapach płynu w kabinie i tłuste czyby. Do tego wymienili jeszcze uszkodzony aparat który steruje obiegiem zamkniętym/otwartym, ponieważ też był uszkodzony. Zgodziłem się na naprawę i na drugi dzień odebrałem auto, płacąc 500zł za naprawę (nie sądzicie że trochę dużo?). Na usługę dostałem rok gwarancji.
Wyjechałem z warsztatu i pojechałem do pracy bo byłem spóźniony.
Dwa dni później, wracając do domu (120km), włączam ogrzewanie a tu.. chwilowa para z kratek, smród i tłuste szyby. Byłem bardzo zdenerwowany. Jako że była to sobota, w poniedziałek pojechałem do tego warsztatu i zażądałem wyjaśnień. Usłyszałem że nagrzewnica była sprawdzana w taki sposób, że nie było śladów cieczy w skroplinach, więc stwierdzono że jest szczelna, bo po co rozbierać deskę skoro nie widać wycieków, a wyciek z króćca był widoczny i to on kwalifikował się do wymiany. Zawołałem mechanika który to naprawiał, włączyłem mu ogrzewanie i zamknąłem go w aucie, poczuł zapach płynu i stwierdził ze może istnieć jakieś mikrorozszczelnienie. Jednak upierał się cały czas przy tym, że mógł to być zapach zaciągany od strony silnika, z tego pękniętego króćca. Jako że żądałem wymiany nagrzewnicy w ramach usługi gwarancyjnej, poinformowano mnie że nie ma takiej możliwości, lecz mogą umówić mnie na kolejny termin i będą wymieniać tym razem nagrzewnicę. I znowu chcą za to 550zł (usługa+nagrzewnica+obsługa klimy).
Ręcę mi opadają, nie mam zamiaru wywalać kolejnych pieniędzy ponieważ nie zarabiam kokosów.
Przepraszam z góry że taką litanie wam tu napisałem, ale chcę zapytać o jedną rzecz: czy faktycznie nagrzewnica może być szczelna? W takim razie skąd dochodzi ten zapach i tłuste szyby?
Dodam że tłuste szyby zwalczyć mogę w czasie jazdy włączeniem klimatyzacji.
Czekam na jakieś propozycję z waszej strony, niech ktoś podrzuci jakieś pomysły co to może być, bo nie wiem czy wymieniać tą nagrzewnicę, skoro "mechanicy-magicy" stwierdzili że jest szczelna i po jej wyciągnięciu będzie to samo, to 550zł znów w błoto..
Chciałbym się podzielić z wami następującym problemem.
Po włączeniu ogrzewania w aucie czuć zapach płynu i szyby robią się tłuste - czyli wg waszych wskazań - uszkodzona (rozszczelniona) nagrzewnica. Ubywanie płynu chłodniczego nie zauważalne. Byłem u jednego i drugiego jak i trzeciego mechanika - każdy stwierdza uszkodzenie nagrzewnicy. Ale ale... problem w tym że żadnych wycieków nie widać, dywanik suchy, żadnych zacieków, nic.
Wertując po warsztatach w końcu znalazłem taki który zaproponował bardzo solidną cenę za usługę wymiany (370zł gdzie inne proponowały po 500zł). Podjąłem decyzję o remoncie.
Przyjechałem do warsztatu, opisałem problem, panowie potwierdzili moje przypuszczenia że może tak być, ale zapytali czy jestem pewien w 100% że to to. Powiedziałem po raz kolejny że przypuszczam, wiec proszę o sprawdzenie i wykonanie testu szczelności i jak coś to żeby kontaktowali się ze mną jak znajdą coś niepokojącego.
Po 5 godzinach otrzymałem telefon z informacją, że uszkodzony jest jakiś króciec przy silniku (wchodzący w skład układu chłodzenia) i że są wycieki z niego. Co do nagrzewnicy to zapewnili mnie że jest ona szczelna ponieważ nie widać wycieków, a ta usterka tego króćca może mieć wpływ na zapach płynu w kabinie i tłuste czyby. Do tego wymienili jeszcze uszkodzony aparat który steruje obiegiem zamkniętym/otwartym, ponieważ też był uszkodzony. Zgodziłem się na naprawę i na drugi dzień odebrałem auto, płacąc 500zł za naprawę (nie sądzicie że trochę dużo?). Na usługę dostałem rok gwarancji.
Wyjechałem z warsztatu i pojechałem do pracy bo byłem spóźniony.
Dwa dni później, wracając do domu (120km), włączam ogrzewanie a tu.. chwilowa para z kratek, smród i tłuste szyby. Byłem bardzo zdenerwowany. Jako że była to sobota, w poniedziałek pojechałem do tego warsztatu i zażądałem wyjaśnień. Usłyszałem że nagrzewnica była sprawdzana w taki sposób, że nie było śladów cieczy w skroplinach, więc stwierdzono że jest szczelna, bo po co rozbierać deskę skoro nie widać wycieków, a wyciek z króćca był widoczny i to on kwalifikował się do wymiany. Zawołałem mechanika który to naprawiał, włączyłem mu ogrzewanie i zamknąłem go w aucie, poczuł zapach płynu i stwierdził ze może istnieć jakieś mikrorozszczelnienie. Jednak upierał się cały czas przy tym, że mógł to być zapach zaciągany od strony silnika, z tego pękniętego króćca. Jako że żądałem wymiany nagrzewnicy w ramach usługi gwarancyjnej, poinformowano mnie że nie ma takiej możliwości, lecz mogą umówić mnie na kolejny termin i będą wymieniać tym razem nagrzewnicę. I znowu chcą za to 550zł (usługa+nagrzewnica+obsługa klimy).
Ręcę mi opadają, nie mam zamiaru wywalać kolejnych pieniędzy ponieważ nie zarabiam kokosów.
Przepraszam z góry że taką litanie wam tu napisałem, ale chcę zapytać o jedną rzecz: czy faktycznie nagrzewnica może być szczelna? W takim razie skąd dochodzi ten zapach i tłuste szyby?
Dodam że tłuste szyby zwalczyć mogę w czasie jazdy włączeniem klimatyzacji.
Czekam na jakieś propozycję z waszej strony, niech ktoś podrzuci jakieś pomysły co to może być, bo nie wiem czy wymieniać tą nagrzewnicę, skoro "mechanicy-magicy" stwierdzili że jest szczelna i po jej wyciągnięciu będzie to samo, to 550zł znów w błoto..
- pawelek1z2
- Użytkownik
- Posty: 284
- Rejestracja: ndz lip 04, 2010 21:10
- Lokalizacja: LBN
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
andrzej117golda, Czy coś sie zmieniło w twojej sprawie? Ja też mam problem parujących szyb i też już niemal wszystko ogarnąłem, łącznie z wymianą nagrzewnicy i przeklejeniem szyby czołowej. I wraz jak bumerang wraca do mnie temat czy coś jednak nie jest właśnie z nagrzewnicą lub jej okolicą - niby płynu nieubywa widocznie ale na szybach coś się ten osad robi a kto ogląda zdjęcia zaparowanych szyb kieruje mnie na zasraną nagrzewnicę...
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw kwie 16, 2015 11:27
- Lokalizacja: RZ > RLU
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
pawelek1z2, No niestety nagrzewnica, magicy z warsztatu byli pewni że na 100% jest szczelna, kierowali się tym że nie ma śladów cieczy w skroplinach od klimy i że dywaniki są suche. Powiem Ci tak, robiłem to sam ze znajomym, po wyjęciu nagrzewnicy była cała różowa od płynu, lecz w tej "puszcze" co siedzi w niej ta nagrzewnica nie było widać płynu, ale była cała zaklejona (tak jakbyś słodką herbatę rozlał ). Prawdopodobnie jakieś bardzo małe rozszczelnienie na nagrzewnicy, oczywiście przed złożeniem wszystkiego trzeba dokładnie umyć cały ten zespół korytarzy (jak tego nie zrobisz to ciągle będzie specyficzny zapach). Wymienione i teraz wszystko fuguje jak powinno Godzinę czasu zajął mi demontaż kierownicy No ale pierwszy raz robiłem taką rzecz i powiem ci że zajęło mi to hmm... około 3h demontaż i składanie około 4h Oczywiście pomagał mi przy tym mój znajomy mechanik Nową nagrzewnicę kupiłem firmy Nissens, jako że była najbardziej polecana (nie kupuj nagrzewnicy za 40zł bo po pewnym czasie może stać się to samo).
Tak czy siak, całość naprawy wyniosła mnie: 150zł (montaż+demontaż), 80zł nagrzewnica, 90zł obsługa klimy(odciągniecie 400g czynnika, po naprawie test szczelności azotem, ponowne napełnienie klimy z dobiciem 375g czynnika + zaworek (był przestarzały i podczas nabijania azotu nie wytrzymał ) co daje razem 320zł, gdzie ww. serwis śpiewał za wymianę razem z nagrzewnicą 550zł.
Tak czy inaczej, na dzień dzisiejszy wszystko fuguje jak trzeba a ja straciłem zaufanie do dużych warsztatów samochodowych
Tak czy siak, całość naprawy wyniosła mnie: 150zł (montaż+demontaż), 80zł nagrzewnica, 90zł obsługa klimy(odciągniecie 400g czynnika, po naprawie test szczelności azotem, ponowne napełnienie klimy z dobiciem 375g czynnika + zaworek (był przestarzały i podczas nabijania azotu nie wytrzymał ) co daje razem 320zł, gdzie ww. serwis śpiewał za wymianę razem z nagrzewnicą 550zł.
Tak czy inaczej, na dzień dzisiejszy wszystko fuguje jak trzeba a ja straciłem zaufanie do dużych warsztatów samochodowych
-
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: wt kwie 21, 2009 21:24
- Lokalizacja: ChrzanóVW/CzyżóVWka
- Kontakt:
[MK4] Wymiana nagrzewnicy krok po kroku - Fotoporada
Witam, gdzie są te wszystkie śruby od strony silnika, wykręciłem tylko te 2 co znajdują się pod matą
a gdzie reszta, bo nie mogę znaleźć, trzeba tak samo odkręcać mechanizm wycieraczek tak jak pisał raffi69?
Jestem na etapie
Ale to ustrojstwo puki co nie chce drgnąć.
Pozdrawiam
a gdzie reszta, bo nie mogę znaleźć, trzeba tak samo odkręcać mechanizm wycieraczek tak jak pisał raffi69?
Jestem na etapie
Ale to ustrojstwo puki co nie chce drgnąć.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości