Wymiatajace 1.6 TD z Polski
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Trochim - powoli składam silnik ale ciągle jakieś problemy. Błędem moim było że kupiłem silnik AFN od passata B a nie od golfa. W silniku od passata który w b5 jest umieszczony wzdłużnie nawet blok jest inny niz w golfie. Schody zaczęły sie gdy chciałem przykręcić koło zamachowe - blacha pod kołem jest inna niz w golfie - już załatwiłem od gościa który sprzedał mi napęd od mk3 - w serwisie ta blacha 140pln i trzeba czekać dwa tygodnie. Następne schody to pompa wodna - w golfie jest mała obudowa z pompą starego typu a w passacie jest to za....ście wielki aluminiowy wspornik do pomy wspomagania, alternatora, wisco i śmigła. Ta obudowa pompy do golfa nie pasuje do bloku od passata (ma inny rozstaw śrub) i będę musiał poobcinać zbędne rzeczy od z tej łapy od passata tak by pozostała sama obudowa pompy. Silnik mam od automata więc nie było koła zamachowego - załatwiłem koło od 1Z to okazało sie że brakuje mi śrubek by je przykręcić - jutro jadę do serwisu ale jak sie okaże że trzeba czekać na 6 śrubek 2tygsy to sie wk...ię. Skrzynie z przednim napędem juz zamontowałem - tylni naped zamontuje jak wcisne nowe tuleje w tą belkę co trzyma most. Zastosowałem tam tuleje od zawiechy tylniej z A6 (C4) 25/szt x 2 - oryginały kosztuja wASO 170 za sztuke i są to 4 połówki (680pln - makabra). Ciągle jakieś schody - pękniety mam jeszcze wspornik który trzyma ta małą rolkę w rozrządzie ale to juz pospawam (żeliwo). Największym problemem oprócz tych małych, ciągłych braków czegos tam jest brak czasu. Mogę to robic co drugi dzień przez 3 godziny dziennie co nie pozwala na zbyt szybkie prace. Następny problem do rozwiązania to wspornik filtra oleju który w pasku jest pod skosem a w golfie w dół. No i jeszcze kolektor wydechowy ale juz namierzyłem od 1Z.
Niedługo założę stronke (na to też muszę znaleźć czs) na serwerze firmowym to będziecie mieli wgląd na prace.
Pozdrawiam.[/b]
Niedługo założę stronke (na to też muszę znaleźć czs) na serwerze firmowym to będziecie mieli wgląd na prace.
Pozdrawiam.[/b]
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
kurde całe szczęście, że nie skusiłem się na silnik ułozony wzdłużnie.Zapewne auto by jeszcze całą zime stało.
dla mnie terz ta blacha osłaniajaca koło zamachowe jest potrzebna jak nie dostane to coś dorobię nie dam za to dziadostwo 140zł, zresztą już jedna łapęprzerabiałem od starej skrzyni i blaszke mocująca linki zmiany biegów robiłem od podstaw, wszystko celem oszcędności.
Na dziś plan minimum to pompa na stół i test. jak sie uda to wsadznie jej do silnika, wymiana pasków, wsadzenie silnika ze skrzynią do auta (jak dojdzie jeszcze jedna łapa hehe), zalanie silnika olejem no i moze uruchomienie
szkoda,że nie pisałeś o tym kole zamachowym bo mam jedno nadstanowe (od G60 -ale to to samo).
powodzenia w pracach
[ Dodano: Sro Wrz 20, 2006 10:08 pm ]
plan minimum wykonany. jednak nie jestem do końca zadowolony z tej pompy ale na tym etapie modyfikacji silnika powinna wystarczyć, wszystko okaże się dopiero jak uruchomię silnik i ruszę samochodem z miejsca.
dla mnie terz ta blacha osłaniajaca koło zamachowe jest potrzebna jak nie dostane to coś dorobię nie dam za to dziadostwo 140zł, zresztą już jedna łapęprzerabiałem od starej skrzyni i blaszke mocująca linki zmiany biegów robiłem od podstaw, wszystko celem oszcędności.
Na dziś plan minimum to pompa na stół i test. jak sie uda to wsadznie jej do silnika, wymiana pasków, wsadzenie silnika ze skrzynią do auta (jak dojdzie jeszcze jedna łapa hehe), zalanie silnika olejem no i moze uruchomienie
szkoda,że nie pisałeś o tym kole zamachowym bo mam jedno nadstanowe (od G60 -ale to to samo).
powodzenia w pracach
[ Dodano: Sro Wrz 20, 2006 10:08 pm ]
plan minimum wykonany. jednak nie jestem do końca zadowolony z tej pompy ale na tym etapie modyfikacji silnika powinna wystarczyć, wszystko okaże się dopiero jak uruchomię silnik i ruszę samochodem z miejsca.
Nissan Patrol K160
Trochim, jak tam prace? Do przodu? U mnie jak zwykle schody - jak w końcu kupiłem śrubki do założenia docisku i włożyłem silnik do auta to poza tym że inny blok z paska b5 nie pozwala na przykręcenie uchwytu który na zdjęciu leży po lewej stronie pod łomem a służy do przykręcenia mechanizmu do bloku silnika - cos trzeba będzie rzeźbic.
Drugi problem to tylnia łapa silnika - jest zbyt wystająca i w miejscu oznaczonym na żółto łeb śruby zahacza o śruby przegubu wew. a miejsce czerwone zahacza o osłone przegubu wew. - tu też trzeba będzie rzeźbić....
Tą łapę może spróbuję pociąc i pospawać inaczej albo dorobić ze stali ale to juz większy problem.
A jak tam Twój motór - odpalił?
Drugi problem to tylnia łapa silnika - jest zbyt wystająca i w miejscu oznaczonym na żółto łeb śruby zahacza o śruby przegubu wew. a miejsce czerwone zahacza o osłone przegubu wew. - tu też trzeba będzie rzeźbić....
Tą łapę może spróbuję pociąc i pospawać inaczej albo dorobić ze stali ale to juz większy problem.
A jak tam Twój motór - odpalił?
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
nie jeszcze nie odpalałem. dzisiaj jeszcze raz rozbierałem pompe. Bo po zamontowaniu w silniku przekrecając silnik na sucho kluczem okazało się, że coś w niej strzela
okazało się że podkładka między tarczą kułaczkową a tłokorozdzielaczem wyskoczyłą ze swojego miejsca (błąd przy składaniu). teraz jest ok. i całkiem możliwe, że poprawią się osiągi pompy.
jutro jest party day, więc praca dopiero w sobotę. a plan na sobotę to właśnie odpalić silnik
jeszcze czekam na kilka elementów między innymi na właśnie takie mocowanie co pod łomem leży.
a ta drugą łapę od czego masz? ja przykręciłem od syncro benzynki ale jeszcze nie przymierzałem tego do skrzyni i ciekawe czy to będzie pasować, najwyżej bedę kombinował coś jak ty
okazało się że podkładka między tarczą kułaczkową a tłokorozdzielaczem wyskoczyłą ze swojego miejsca (błąd przy składaniu). teraz jest ok. i całkiem możliwe, że poprawią się osiągi pompy.
jutro jest party day, więc praca dopiero w sobotę. a plan na sobotę to właśnie odpalić silnik
jeszcze czekam na kilka elementów między innymi na właśnie takie mocowanie co pod łomem leży.
a ta drugą łapę od czego masz? ja przykręciłem od syncro benzynki ale jeszcze nie przymierzałem tego do skrzyni i ciekawe czy to będzie pasować, najwyżej bedę kombinował coś jak ty
Nissan Patrol K160
Witam.
Ta druga łapa jest od benzynowego silnika i pasowała by gdyby nie to że napęd jest z golfa III i cały ten mechanizm jest po prosu dłuższy. W napędzie od golfa II w miejscu gdzie mi to zahacza była by już półośka a nie przegub tak jak u mnie. Przemyślałem sprawę i przerobię trochę tą łapę. Mam znajomka który dobrze spawa aluminium i cos pokombinujemy. W ostateczności będę dorabiał stalową łape.
[ Dodano: 22 Wrz 2006 07:47 ]
Trochim, mam prośbe do Ciebie jakbyś mógł zrobić zdjęcie z dwóch stron tej tylniej prawej łapy i spisać z niej nr to byłbym wdzięczny. Nie widziałem łapy od syncro ale czy ona jest przykręcana na 3 śruby? Bo może to właśnie taka mi będzie potrzebna - w ETCE łapa od syncro ma inny nr niz łapa od normalnego golfa ale rysunki są takie same z tym że rysunki nie zawsze zgadzają się z rzeczywistością.
Ta druga łapa jest od benzynowego silnika i pasowała by gdyby nie to że napęd jest z golfa III i cały ten mechanizm jest po prosu dłuższy. W napędzie od golfa II w miejscu gdzie mi to zahacza była by już półośka a nie przegub tak jak u mnie. Przemyślałem sprawę i przerobię trochę tą łapę. Mam znajomka który dobrze spawa aluminium i cos pokombinujemy. W ostateczności będę dorabiał stalową łape.
[ Dodano: 22 Wrz 2006 07:47 ]
Trochim, mam prośbe do Ciebie jakbyś mógł zrobić zdjęcie z dwóch stron tej tylniej prawej łapy i spisać z niej nr to byłbym wdzięczny. Nie widziałem łapy od syncro ale czy ona jest przykręcana na 3 śruby? Bo może to właśnie taka mi będzie potrzebna - w ETCE łapa od syncro ma inny nr niz łapa od normalnego golfa ale rysunki są takie same z tym że rysunki nie zawsze zgadzają się z rzeczywistością.
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
łapa z syncro ma wyciecie i pasi idealnie. przykrecałem przegub i nic nie dotykało.
łapa jest przykrecana do bloku na cztery śruby aby ładnie pasowała potrzebowałem w jednym miejscu podłozyc podkładką (tam gdzie jest zółta strzałka)
dzis tylko połączyłem silnik ze skrzynią. sobota niestety nie jest dla mnie za szczęśliwym dniem, więcej czasu ale jakoś robota nie idzie
łapa jest przykrecana do bloku na cztery śruby aby ładnie pasowała potrzebowałem w jednym miejscu podłozyc podkładką (tam gdzie jest zółta strzałka)
dzis tylko połączyłem silnik ze skrzynią. sobota niestety nie jest dla mnie za szczęśliwym dniem, więcej czasu ale jakoś robota nie idzie
Nissan Patrol K160
Hmm, faktycznie ta łapa jest inna niż w normalnym golfie - będę musiał taka wykombinować - w ASO kosztuje 200 pln - jeśli nie znajdę jej gdzieś w używkach (mało prawdopodobne) to będę musiał zakupic - już pytałem - dwa tygodnie trzeba czekać. Fajnie by było gdybys mógł spisać nr z tej łapy - niby mam w ETCE ale nie chciał bym kupic czegoś innego za dwie stówy co później mi sie nie przyda. Na razie podciąłem moja łapę i doraźnie zamontuje ja ale później będę musiał cos z tym zrobić.
[ Dodano: 23 Wrz 2006 19:03 ]
W tym miejscu na dole o śrubę (której na zdjęciu nie ma) lepek sruby od przegubu zahaczał a osłona tarła po łapie.
Tu skrzynia - po prawej stronie widać dwa wolne uchwyty - u ciebie jest tam stalowy wspornik który idzie do poduszki a w ETCE dla Golfa III nie ma tego wspornika - pewnie będę musiał dokupic od Golfa II (?pln )
[ Dodano: 23 Wrz 2006 19:03 ]
W tym miejscu na dole o śrubę (której na zdjęciu nie ma) lepek sruby od przegubu zahaczał a osłona tarła po łapie.
Tu skrzynia - po prawej stronie widać dwa wolne uchwyty - u ciebie jest tam stalowy wspornik który idzie do poduszki a w ETCE dla Golfa III nie ma tego wspornika - pewnie będę musiał dokupic od Golfa II (?pln )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości