1,9SDI ustawienia pompy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

poloSDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 02, 2015 21:48

1,9SDI ustawienia pompy

Post autor: poloSDI » śr sty 14, 2015 01:49

I jeszcze jedno,wczoraj byłem na reklamacji z alternatorem,został poprawiony w dużym warsztacie a dzisiaj jak grzebaliśmy już słyszę łożyska.
Ręce opadają.



Misiek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: 1,9SDI ustawienia pompy

Post autor: Misiek1981 » sob sty 31, 2015 20:02

munior pisze:
Misiek1981 pisze:dawkę mam 4,2 wcześniej miałem 3,4 i był trochę bardziej mułowaty.
ciekawe rzeczy piszesz ,bo akurat dawka 4 jest mniejsza niż 3 :bajer: ...tu jeszcze bardziej " ciekawe"
Misiek1981 pisze:jeżeli ustawisz dawkę na zimnym silniku np 4.2 mg/R to w miarę nagrzewania się silnika dawka jeszcze bardziej się zmniejszy aż w końcu zgaśnie ci samochód
szkoda tylko, że to nie ma nic wspólnego ze rzeczywistością :chytry: bo jak na zimnym ustawisz 4 ,to na rozgrzanym dawka będzie się zwiększała i na pewno auto nie zgasnie ...może co najwyżej zacząć ''bujać ''obrotami ,jak dawka zejdzie ponizej 1 mg,włąsnie z powodu zbyt dużej dawki
Widzę że motoryzacji uczyłeś się na podstawie forum internetowego :). Mogę ci udowodnić że się mylisz bo dawka 4 nie jest mniejsza niż 3 lecz odwrotnie. Skoro wg ciebie 4 to mniej niż 3 to dla czego odpalając zimny silnik podczas mroźnych dni dawka jest dużo większa niż 4 (często ponad 6mg/R). Z bardzo prostego powodu bo zimny silnik potrzebuje większej dawki paliwa i w miarę ogrzewania dawka paliwa spada czyli zmniejsza się do ustawionej fabrycznie dawki 3,4-3,6 mg/R (wg ciebie zwiększa). Tak samo jest w przypadku dawki tzw zimnego startu (adatacja grupa 05) na zimnym 36mg/r a na ciepłym o połowę mniejsza. Idąc tokiem twojego myślenia zimny silnik potrzebuje mniej paliwa niż ciepły hahaha wolne żarty. Jeszcze nie słyszałem żeby silnik zgasł z powodu zbyt dużej dawki (nadmiar paliwa wraca z powrotem do baku) ewentualnie może mocno dymić natomiast ustaw sobie na zimnym np 2mg/R i spróbuj ruszyć samochodem a potem spróbuj go odpalić powodzenia :). Jak dodasz gazu to dawka też się zwiększa powyżej ustawionej a nie zmniejsza więc nie pisz bzdur że 3 jest większe od 4.



Misiek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
Lokalizacja: Radzionków

1,9SDI ustawienia pompy

Post autor: Misiek1981 » sob sty 31, 2015 20:20

Jeszcze jedna sprawa pewien fachowiec ustawiał koledze dawkę paliwa na zimnym silniku i ustawił 4.2 na nie nagrzanym silniku przy -10C* po trudnym odpaleniu i przejechaniu 2km samochód po prostu zgasł bo dawka w miarę nagrzania drastycznie spadła i po prostu zabrakło paliwa. Kolega poprosił mnie o pomoc i samochód udało mi się odpalić dopiero po przestawieniu dawki za pomocą vcds-a i po solidnej dawce autostartu. Ten fachowiec też myślał że 3 jest większe od 4. Samochód śmiga do dzisiaj bez żadnego problemu



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1,9SDI ustawienia pompy

Post autor: munior » sob sty 31, 2015 20:24

Misiek1981 pisze:Widzę że motoryzacji uczyłeś się na podstawie forum internetowego
Jak ktoś tu się uczył z internetu ,czy ksiazek to na pewno nie ja :chytry:
Misiek1981 pisze:więc nie pisz bzdur że 3 jest większe od 4
Mówimy cały czas o cyferkach które widzimy na vagu ? zgadza się ?
Czyli jak komuś zwiększasz dawkę ,to z fabrycznej powiedzmy ok.4 mg ,robisz 5 mg ? ...to teraz ,wytłumacz wszystkim ,dlaczego przy dawce 5 mg ,auto jest wyrażnie słabsze niż przy 4 mg ? ,skoro zwiększyłeś dawkę :chytry: i dlaczego powyżej 10 -15mg zaczyna się duży problem z odpaleniem ...przecież według ciebie zwiększamy :chytry: a to
Misiek1981 pisze:więc jeżeli ustawisz dawkę na zimnym silniku np 4.2 mg/R to w miarę nagrzewania się silnika dawka jeszcze bardziej się zmniejszy aż w końcu zgaśnie ci samochód i będzie problem z odpaleniem w zimę
przetestuj sobie w praktyce ,to się przekonasz że piszesz bzdury :rotfl: i jeszcze skoro nadal upierasz się przy swoim ,wytłumacz wszystkim czemu przy dawce ponizej 1 mg ,silnik zaczyna "przebierać " obrotami i po dodaniu gazu ,dłużej nie chce zejść z obrotów :chytry:
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2015 20:37 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Misiek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: 1,9SDI ustawienia pompy

Post autor: Misiek1981 » sob sty 31, 2015 20:34

munior pisze:
Misiek1981 pisze:Widzę że motoryzacji uczyłeś się na podstawie forum internetowego
Tylko i wyłacznie w praktyce :chytry:
Misiek1981 pisze:więc nie pisz bzdur że 3 jest większe od 4
Czyli jak komuś zwiększasz dawkę ,to z fabrycznej powiedzmy ok.4 mg ,robisz 5 mg ? ...to teraz idąc twoim tokiem myślenia ,wytłumacz wszystkim ,dlaczego przy dawce 5 mg ,auto jest wyrażnie słabsze niż przy 4 mg ? ,skoro zwiększyłeś dawkę :chytry:
Ja ci napisałem solidne argumenty i to nie jest wyłącznie moja opinia a jakie ty masz argumenty ?. Ty twierdzisz że na 5 jest słabsze niż na 4 ja twierdze że nie kwestia sporna ale jedno jest pewne jak zwiększysz z 4 do 5 to wzrośnie ci spalanie a skoro większe spalanie to znaczy że większa dawka. Ustaw sobie fabrycznie te 3.4mg/R a potem 9mg/R i za pół roku napisz jak ci wzrosło spalanie na tych 9mg/R.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1,9SDI ustawienia pompy

Post autor: munior » sob sty 31, 2015 20:40

Misiek1981 pisze: Ty twierdzisz że na 5 jest słabsze niż na 4 ja twierdze że nie kwestia sporna ale jedno jest pewne jak zwiększysz z 4 do 5 to wzrośnie ci spalanie a skoro większe spalanie to znaczy że większa dawka. Ustaw sobie fabrycznie te 3.4mg/R a potem 9mg/R i za pół roku napisz jak ci wzrosło spalanie na tych 9mg/R.
Tak to jest ,jak się ktoś naczyta instrukcji ,że zacytuję "dawka paliwa od 3-9 mg " :jezor: Szacunek dla tych ,którzy ustawią sobie te 9mg i dadzą radę z taką dawką jezdzić :hmm: Oczywiście że przy takiej dawce spalanie wzrośnie ,bo auto przy takiej dawce jest mega zamulone i w ogóle nie jedzie ,więc trzeba cały czas jezdzić z gazem w podłodze żeby wogóle jechać :hmm:
Spalanie rośnie jak zjeżdzamy z cyferkami do 2-3 ,a spada przy 4-5 ,ale jak za dużo zmniejszymy ,czyli zwiększymy cyferkę ,to zamulimy auto i przez to spalanie może tylko wzrosnąć i to nie podlega dyskusji ,bo to są fakty .Wiec zamiast przytaczać "solidne argumenty " ,sprawdż sobie to co napisałeś poniżej w praktyce ,bo gdybyś sprawdził ,to byś nie pisał tego co piszesz :chytry:
Misiek1981 pisze:więc jeżeli ustawisz dawkę na zimnym silniku np 4.2 mg/R to w miarę nagrzewania się silnika dawka jeszcze bardziej się zmniejszy aż w końcu zgaśnie ci samochód i będzie problem z odpaleniem w zimę
i zobaczymy kto ma rację :hmm: i spróbuj odpalić z tzw.półobrotu ,na ogromnej ,według ciebie dawce 15mg ...przypominam że cały czas mówimy o cyferkach widzianych na "vagu " :chytry: bo to że widać tam duże "cyferki ",nie znaczy że dawka też jest duża :chytry:
Misiek1981 pisze:Ja ci napisałem solidne argumenty
solidne argumenty są poparte praktyką ,a ta rózni się diametralnie od tego co piszesz


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Misiek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: 1,9SDI ustawienia pompy

Post autor: Misiek1981 » ndz lut 08, 2015 12:14

poloSDI pisze: Niestety rozrząd wskazuje że jest na już do wymiany.Napinacz daleko a pasek skrzypi i raczej słabo naciągniety.
Wiem że blokuję wal z tyłu i na pompie pręt blokada.Jak mogę to proszę o wskazówki momenty dokręcania itp.
W okienku ze skrzyni powinna być cecha,czy ma być na środku?czy z któregoś boku okienka?
Dzięki za poprzednie informacje.
To akurat z innego samochodu ale momenty te same Obrazek. Co do cechy to nie jest to w 100% dobra metoda bo ciężko wycelować idealnie a poza tym znaki ustawcze ustawiane są na fabrycznym silniku nie posiadającym luzów na wale korbowym a wiadomo że wraz z przebiegiem te luzy się pojawiają. Lepszą metodą jest ustawianie GMP na czujnik zegarowy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości