Problem z ładowaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
Problem z ładowaniem
Postanowilem wsadzic do swojego RF'a gaźnik webera, tak tez zrobiłem. Przy okazji wyjmowałem zegary. Po całej przerobce zaczeła mi sie siwecic lampka od ładowania. Sprawdziłem ze problem nie lezy w samej lampce tylko nie mam ładowania. Podejrzewam regulator napięcia, ale w golfa bawie sie od niedawna wiec nie znam go zbyt dokładnie. Co myślicie, jak moze byc przyczyna i jak ten problem rozwiazac?
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 22:15 przez InspBober, łącznie zmieniany 1 raz.
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Tak ja stonefree pisze - zacznij od voltomierza. Jak nie bedzie ladowania, albo bedzie za niskie to szukaj przyczyny.
Sprawdz regulator napiecia czy aby szczotki sie juz nie wytarly (trzyma sie na dwoch srubkach), no i czy pasek jest wystarczjaco naciagniety. Ja kiedys tez mialem za niskie ladowanie i szukalem godzinami przyczyny, i nwet kupilem nowy reg. napiecia, a okazlo sie ze mialem kiepsko naciagniety pasek
W razie czego, to jak bedziesz mial w regulatorze tylko wytarte szczotki to go przypadkiem nie wyrzucaj! Kup same szczotki (ok 5-10zl) i wlutuj
Aha, wytarte szczotki da sie czesto sprawdzic poluzowujac te 2 srubki na ktorych on sie trzyma i sprobowac go docisnac do pierscieni wirnika (na wlaczonym silniku).
Pozdrawiam
Sprawdz regulator napiecia czy aby szczotki sie juz nie wytarly (trzyma sie na dwoch srubkach), no i czy pasek jest wystarczjaco naciagniety. Ja kiedys tez mialem za niskie ladowanie i szukalem godzinami przyczyny, i nwet kupilem nowy reg. napiecia, a okazlo sie ze mialem kiepsko naciagniety pasek
W razie czego, to jak bedziesz mial w regulatorze tylko wytarte szczotki to go przypadkiem nie wyrzucaj! Kup same szczotki (ok 5-10zl) i wlutuj
Aha, wytarte szczotki da sie czesto sprawdzic poluzowujac te 2 srubki na ktorych on sie trzyma i sprobowac go docisnac do pierscieni wirnika (na wlaczonym silniku).
Pozdrawiam
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
to juz zrobiłem i nie ładuje. pokazuje 12,2V przy pracy silnikastonefree pisze:Po pierwsze podpiąć woltomierz do aku i sprawdzić,czy po zapaleniu silnika rzeczywiście nie ładuje
dla pewnosci sprawdzilem wszystkie kable ktore widzialem po otwarciu maski.stonefree pisze:sprawdź po kolei przewody do alternatora
Teraz wezme sie za szczotki, a co z sygestią regulatora napiecia? On jest pod pokrywą w alternatorze a nie gdzies poza alternatorem prawda?
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Regulator napiecia jest przykrecony do jego tylnej czesci, tam gdzie kabel pradowy.
A szczotki sa wlasnie w regulatorze napiecia. Daltego walsnie najpierw sprawdz stan szczotek bo moga one byc za krotkie a sam regulator moze byc sprawny
Przy okazj, jak wyjmiesz regulator, sprawdz stan pierscieni po ktorych chodza szczotki. Nie powinny one miec duzych zaglebien, jak maja to alternator bedzie sie niedlugo kwalifikowal do wymiany. Moze sie tez tak zdarzyc ze ktorys pierscien byl na tyle cienki, ze sie rozlecial i tez ladowania nie bedzie (ale to raczej alternator musialby miec duuuuuzo przejechane )
[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 13:08 ]
Moze nie jest to identyczny alternator jak w twoim golfie, ale regulator wyglada bardzo podobnie:
A szczotki sa wlasnie w regulatorze napiecia. Daltego walsnie najpierw sprawdz stan szczotek bo moga one byc za krotkie a sam regulator moze byc sprawny
Przy okazj, jak wyjmiesz regulator, sprawdz stan pierscieni po ktorych chodza szczotki. Nie powinny one miec duzych zaglebien, jak maja to alternator bedzie sie niedlugo kwalifikowal do wymiany. Moze sie tez tak zdarzyc ze ktorys pierscien byl na tyle cienki, ze sie rozlecial i tez ladowania nie bedzie (ale to raczej alternator musialby miec duuuuuzo przejechane )
[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 13:08 ]
Moze nie jest to identyczny alternator jak w twoim golfie, ale regulator wyglada bardzo podobnie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
moze jakies rady jak to zrobic? musiałbym odkrecic 2 srubki do ktorych nie ma dostepu, trzeba by miec srubokret dlugosci 17mm a takiego nie posiadam. Moze to sie robi jakos inaczej, mial ktos juz takie doswiadczenie z takim regulatorem?miś fazi pisze:da sie wymienić same szczotki
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 202 gości