highline. Pekniete obie sprezyny.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: Qto » czw sty 08, 2015 15:51

Maciek_Norge pisze:Zagadka dla mnie jest dlaczego zastosowano sprezyny akurat z octavii a nie np z golfa gti.
tak samo występowały np w A3... wszystkie VAGi na wspólnych płytach podłogowych mają wiele wspólnych części
Maciek_Norge pisze:Jako kolejna "ciekawostka" napisze zdanie o kluczu do amortyzatorow. Przegladalem w ktoryms z postow "fotostory" jak zdjac przednia kolumne. Jeden sposob polega na "zbiciu" jej mlotkiem z obejmy zwrotnicy, drugi to specjalny klucz do rozwierania obejmy. Posypaly sie glosy ze klucz jest niepotrzebny, ze nie uzywa sie go czesto itd itp. Sprawdzilem z ciekawosci jego cene na alledrogo, klucz kosztuje ......34 pln. Zainwestuje wiec w niego.

http://allegro.pl/jonnesway-klucz-do-am" onclick="window.open(this.href);return false; ... 05922.html
Tylko że to nie jest klucz do tego co piszesz... także kupisz i ani razu go nie użyjesz ;) Prędzej to się nada: http://allegro.pl/koncowka-udarowa-bit- ... 32460.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: przemal » czw sty 08, 2015 18:34

Co do klucza to można go zrobić samemu np. z uszkodzonej nasadki :hmm: ale oczywiście zrobisz wg uznania. Generalnie polecam tą metodę jako bardziej cywilizowaną od naparzania młotem :grin:


Gran Turismo Iniezione

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: wron » czw sty 08, 2015 19:44

Nie utrudniaj sobie. Wyjmuj całą kolumnę ze zwrotnicą i żadnych specjalnych kluczy nie będziesz potrzebował. Oczywiście pneumatyk miłe widziany, ale o tym chyba wiesz



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: Michał_1977 » pt sty 09, 2015 22:48

Maciek_Norge, w mk4 nie dasz rady zastosować tego klucza,bo wzdłuż szczeliny w zwrotnicy jest wąs zabezpieczający i nie włożysz go :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: Qto » pt sty 09, 2015 22:51

ja to ogarniam płaskim śrubokrętem...lekko podrasowanym :hmm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 11, 2015 09:10

A ja płaskownikiem ściętym do klina.Wbijam trochę od spodu po skręceniu zwrotnicy,później 2-3 razy młotkiem z góry i spada.Jak mam kogoś pod ręką,to proszę o nacisk na wahacz w dół,za pomocą długiej brechy :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Maciek_Norge
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: Maciek_Norge » ndz sty 11, 2015 12:14

Heh.. Mieliście rację co do klucza, rzeczywiście to nie ten.
A co do narzędzi to muszę nabyć drogą kupna ściągacz do sprężyn - jakiej długości ściągacze kupić?
W jaki sposób poradziliście sobie z odkręceniem poduszki amortyzatora z łożyskiem po zdjęciu sprężyny? Trzeba jednocześnie przytrzymać imbusem amor i odkręcić nakrętkę - pytanie czy zdołam tam "podejść" kluczem płasko oczkowym? Jeśli nie to może jakaś nasadka? Myślę że można by było podejść nasadką i przytrzymać ją jakimś kluczem (np do rur) albo może jakaś nasadka do świec?

Obrazek



Awatar użytkownika
ankonian7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: pn lis 25, 2013 22:26
Lokalizacja: Śląskie

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: ankonian7 » ndz sty 11, 2015 12:42

Mi najszybciej poszło pistoletem pneumatycznym, akurat znajomy taki mial na 12V moment i poszlo, jak nie to imbus osadz gleboko, by gwintu nie zerwac i chyba 21 oczkowa- odgięta :bajer:

Korzystając z okazji, mam komplet sprezyn z GTI/ARL, u mnie wszedł gwint, a amortyzatory przy 18'' mialy juz niecale 40 % więc wyleciały, przednie sprezyny maja 2 niebieskie i 3 biale oczka, tylne 2 niebieskie 1 biale (2003 /220kkm). :bajer:


Kupię: -nakładki na pedały audi TT,

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: Qto » ndz sty 11, 2015 13:40

Maciek_Norge, mam klucze którymi można to chwycić...ale jak trzyma to i tak ciężki temat. Najlepiej pneumatem. Można podjechać na wulkanizację gdzieś żeby poluzowali...i później na spokojnie w domu ogarnąć temat, po wymianie sprężyn podjechać aby dokręcili.

Ściągacze mam YT-2547, na razie raz potrzebowałem i wytrzymały :)



Maciek_Norge
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: Maciek_Norge » pn sty 12, 2015 09:20

Dzieki za podpowiedzi.

@ankonian7, dzieki za propo ale juz zakupilem komplet nowych sprezyn Lesjo. Springi wyniosly jednak troche wiecej niz zakladalem ( 100 EUR za kpl) - spytalem w paru sklepach i wszyscy zabijali mnie terminem dostawy za ok. 3 tygodnie. A w D dostepne od reki, tyle ze kpl za 400pln a nie 300 :( Koszt wysylki taki sam ( dla mnie nie ma znaczenia czy przesylka z PL czy z D).

Czy przy tej robocie zdarzylo Wam sie ukrecic/zerwac gwint w ktorej ze srub? Zastanawiam sie czy nie zamowic na wszelki wypadek kompletu srub/nakretek -24,25,11, 17, oraz trzech srub trzymajacych stabiliaztor od spodu a nie pokazanych na rysunku ponizej.. Pytam za wczasu bo auto bede naprawial w weekend, a nie chcialbym stanac z robota z powodu braku sruby "na podmiane".

Obrazek



Awatar użytkownika
ankonian7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: pn lis 25, 2013 22:26
Lokalizacja: Śląskie

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: ankonian7 » wt sty 13, 2015 22:34

Trzymajaca kolumne mc phersona sruba nr 24, ja zaopatrzylem sie w dwie takowe klasa wyrzymałosci wziałem 10.8 oraz nakretki samokontrujace i w tym wypadku wymieniłem rownież 8 z nakrętka 12 (rysunek), 17 bez wymiany, oczywiście dobre psikadło pod ręką oraz smar, by ładnie w zwrotnicę weszło (najlepiej bialy, nie uszkodzi gumy poduszki amortyzatora, by sie rownie dobrze spasowała). :kac:

Jezeli wymieniasz gumy stabilizatora, to tam dobrze miec delikatnie dłuższe niż te aktualne (0.5 -1cm)aby swobodnie zlapac gumy. W przeciwnym wypadku mozesz miec troche problemow :panna:


Kupię: -nakładki na pedały audi TT,

Maciek_Norge
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45

highline. Pekniete obie sprezyny.

Post autor: Maciek_Norge » ndz sty 25, 2015 21:43

Witajcie,

Dokonałem operacji wymiany sprężyn. Obie sprężyny popękały ponieważ zatarły się łożyska amortyzatorów. Przed popękaniem sprężyn, przy skręcaniu kół sprężyny obracały się skokowo, wydając przy tym donośny dźwięk. Dodatkowo kierownica obracała się dość ciężko.
Początkowo to zlekceważyłem, niestety zemściło się znacznie większymi kosztami. W lewym amorze łożysko zupełnie stanęło, w prawym obracało się ale dość ciężko.

Lewa strona jest zdecydowanie przyjemniejsza w pracy, z prawą trzeba pokombinować. Założyłem ściągacz do sprężyn na aucie i tak udało mi się wyciągnąć kolumnę bez wypinania półosi. Ale trochę zachodu z tym było, nie wiem czy gra była warta świeczki.

Dziękuję Wam za podpowiedzi.

pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości