1,9SDI ustawienia pompy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,9SDI ustawienia pompy
Witam.Mam prośbę dotyczącą ustawienia pompy w 1.9SDI polo classic/variant wersja silnikowa najsłabsza.
Samochód dwa razy był u mechaników i dwa razy zostało coś źle zrobione.Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak dobrze ustawić pompę?
Jaka jest wartość początku wtrysku ? i jakie parametry powinien mieć on.
Przez długi okres czasu miałem falowanie obrotów 900-1100 obr/min ale niedawno udało mi się ustalić że jest to przez za dużą dawkę.Po przestawieniu nastawnika w stronę do rozrządu na razie wszystko ustąpiło.Jednak ponoć w pierwszej grupie drugi parametr powinien być u mnie 4 do 4,5 lecz jednak przestawianie nastawnika nie zwiększa tej wartości.
https://plus.google.com/photos/11102437 ... 2842499915
Samochód dwa razy był u mechaników i dwa razy zostało coś źle zrobione.Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak dobrze ustawić pompę?
Jaka jest wartość początku wtrysku ? i jakie parametry powinien mieć on.
Przez długi okres czasu miałem falowanie obrotów 900-1100 obr/min ale niedawno udało mi się ustalić że jest to przez za dużą dawkę.Po przestawieniu nastawnika w stronę do rozrządu na razie wszystko ustąpiło.Jednak ponoć w pierwszej grupie drugi parametr powinien być u mnie 4 do 4,5 lecz jednak przestawianie nastawnika nie zwiększa tej wartości.
https://plus.google.com/photos/11102437 ... 2842499915
1,9SDI ustawienia pompy
Podaj jaki masz kod silnika ...
Daj mi @ na PW
Daj mi @ na PW
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
1,9SDI ustawienia pompy
A gdzie to znajdę? W filmie na początku jest 1,9l R4 EDC 00SG 1513
038906013E
038906013E
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
- Lokalizacja: Radzionków
1,9SDI ustawienia pompy
kolego zmień program na vag-com lub VCDS bo inne programy podają inne wartości a większość z nas używa właśnie vaga lub vcds. W ten sposób będzie ci prościej pomóc. Co do falowań to może być nastawnik lub kijowe paliwo ale więcej będzie można powiedzieć jak zrobisz screeny z vaga lub vcds grupa 000, 001. Kąt ustawienia wtrysku dla vag-com, vcds. Silnik nagrzany temperatura paliwa co najmniej 25*C wartość w basic settings grupa 000 okienko nr 2 powinna wahać się w zakresie 50-54. Dawka paliwa Silnik nagrzany temperatura paliwa co najmniej 25*C wartość w measuring bloks grupa 001 między 3.4 mg/R - 4.2 mg/R.
Re: 1,9SDI ustawienia pompy
poloSDI pisze:A gdzie to znajdę? W filmie na początku jest 1,9l R4 EDC 00SG 1513
038906013E
Kielich ... albo wlepa w bagażniku ,,,, ewentualnie jakieś papiery od auta
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
1,9SDI ustawienia pompy
Źle wkleiłeś ewentualne foty w picasa web gdyż nie otwiera się ten album ale poprawne ustawienia pompy wtryskowej to przede wszystkim kąt wtrysku, który powinien oscylować w granicach 46-51 jednostek ale mierzonych na zupełnie rozgrzanym silniku czyli kiedy osiągnie on w grupie 01 Engine - 08 Meas. Blocks - grupa 007 - wartość powyżej 80 stopni czyli 01-08 Meas. Blocks. 007 - kolumna Coolant temp. - <80*C. Nie bierz za pewnik nigdy temperatury paliwa tylko sprawdź też jaką temperaturę paliwa wskazuje czujnik G81 również w grupie 007 - fuel temp. bo nie zawsze te temperatury są zbieżne - tzn. nigdy nie będą ale musisz przynajmniej na wyczucie znać korelację pomiędzy temp. cieczy chłodzącej a temp. paliwa - gdyż nigdy nie wiesz czy czujnik G81 będzie Ci pokazywał prawidłową wartość temp. paliwa w stosunku do rozgrzania cieczy chłodzącej silnika np. po przejechaniu 10 km - te wartości trzeb znać po wcześniejszej praktycznej diagnozie.
Abyśmy mieli jakiekolwiek pole do sprawdzenia poprawności pomiaru z tych czujników to proponuję wklejenie tu logów statycznych lub dynamicznych (obojętnie) z grup 000 lub 007 - albo z silnika zupełnie zimnego jak i rozgrzanego albo z całego zakresu temperatur czyli od zupełnie zimnego aż do całkowicie rozgrzanego. Wtedy też będzie widoczna temperatura zasysanego powietrza, która też ma wiele do powiedzenia.
Identycznie jeśli chodzi o dawkę wtryskiwanego paliwa - czyli tak samo dla SDI jak dla TDI - około 4 mg/skok widać to w grupie 001 po wejściu w 01 Engine i 08 Meas. Blocks. - ruszenie nastawnika pompy wtryskowej w stronę od paska rozrządu powinno zwiększyć dawkę na wartości poniżej 4 mg/skok (wtedy będzie wyższa) i adekwatnie kiedy zbliżysz nastawnik w stronę rozrządu - ma ją zmniejszyć czyli osiągnie wartość w grupie 001 do wartości powyżej 4 mg/skok - nie wiem tylko czy robiłeś zmianę wartości dawki paliwa vagiem czy też mechanicznie przestawiając pozycję nastawnika na pompie wtryskowej bo w picasa web nic nie widać jak to zrobiłeś.
Abyśmy mieli jakiekolwiek pole do sprawdzenia poprawności pomiaru z tych czujników to proponuję wklejenie tu logów statycznych lub dynamicznych (obojętnie) z grup 000 lub 007 - albo z silnika zupełnie zimnego jak i rozgrzanego albo z całego zakresu temperatur czyli od zupełnie zimnego aż do całkowicie rozgrzanego. Wtedy też będzie widoczna temperatura zasysanego powietrza, która też ma wiele do powiedzenia.
Identycznie jeśli chodzi o dawkę wtryskiwanego paliwa - czyli tak samo dla SDI jak dla TDI - około 4 mg/skok widać to w grupie 001 po wejściu w 01 Engine i 08 Meas. Blocks. - ruszenie nastawnika pompy wtryskowej w stronę od paska rozrządu powinno zwiększyć dawkę na wartości poniżej 4 mg/skok (wtedy będzie wyższa) i adekwatnie kiedy zbliżysz nastawnik w stronę rozrządu - ma ją zmniejszyć czyli osiągnie wartość w grupie 001 do wartości powyżej 4 mg/skok - nie wiem tylko czy robiłeś zmianę wartości dawki paliwa vagiem czy też mechanicznie przestawiając pozycję nastawnika na pompie wtryskowej bo w picasa web nic nie widać jak to zrobiłeś.
1,9SDI ustawienia pompy
Chwilowo nic nie piszę bo padł alternator.Możliwe że z stąd miałem falowanie obrotów.W kwietniu był na warsztacie,maja to poprawić niby w ramach reklamacji.
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
- Lokalizacja: Radzionków
Re: 1,9SDI ustawienia pompy
Nie trzeba ruszać nastawnika. Dawkę paliwa można zmienić za pomocą vag-com lub vcds. W okienku "login" lub "coding" wpisać "12233" następnie wchodzimy w okienko "adaptation" kanał 01 i zmieniamy wartość w dół lub górę w zależności jaką dawkę chcemy uzyskać. W silniku SDI bezpieczny zakres to 3-5 mg/R. Oczywiście wszystko ustawiamy na nagrzanym pracującym silniku. Na zimnym silniku dawka jest większa a potem się zmniejsza w miarę nagrzewania (to coś na zasadzie ssania w silnikach benzynowych) więc jeżeli ustawisz dawkę na zimnym silniku np 4.2 mg/R to w miarę nagrzewania się silnika dawka jeszcze bardziej się zmniejszy aż w końcu zgaśnie ci samochód i będzie problem z odpaleniem w zimę znam to z własnego doświadczenia . Ustaw na nagrzanym silniku gdzieś w okolicach 4.2mg/R i będzie git.Sztomel pisze:Źle wkleiłeś ewentualne foty w picasa web gdyż nie otwiera się ten album ale poprawne ustawienia pompy wtryskowej to przede wszystkim kąt wtrysku, który powinien oscylować w granicach 46-51 jednostek ale mierzonych na zupełnie rozgrzanym silniku czyli kiedy osiągnie on w grupie 01 Engine - 08 Meas. Blocks - grupa 007 - wartość powyżej 80 stopni czyli 01-08 Meas. Blocks. 007 - kolumna Coolant temp. - <80*C. Nie bierz za pewnik nigdy temperatury paliwa tylko sprawdź też jaką temperaturę paliwa wskazuje czujnik G81 również w grupie 007 - fuel temp. bo nie zawsze te temperatury są zbieżne - tzn. nigdy nie będą ale musisz przynajmniej na wyczucie znać korelację pomiędzy temp. cieczy chłodzącej a temp. paliwa - gdyż nigdy nie wiesz czy czujnik G81 będzie Ci pokazywał prawidłową wartość temp. paliwa w stosunku do rozgrzania cieczy chłodzącej silnika np. po przejechaniu 10 km - te wartości trzeb znać po wcześniejszej praktycznej diagnozie.
Abyśmy mieli jakiekolwiek pole do sprawdzenia poprawności pomiaru z tych czujników to proponuję wklejenie tu logów statycznych lub dynamicznych (obojętnie) z grup 000 lub 007 - albo z silnika zupełnie zimnego jak i rozgrzanego albo z całego zakresu temperatur czyli od zupełnie zimnego aż do całkowicie rozgrzanego. Wtedy też będzie widoczna temperatura zasysanego powietrza, która też ma wiele do powiedzenia.
Identycznie jeśli chodzi o dawkę wtryskiwanego paliwa - czyli tak samo dla SDI jak dla TDI - około 4 mg/skok widać to w grupie 001 po wejściu w 01 Engine i 08 Meas. Blocks. - ruszenie nastawnika pompy wtryskowej w stronę od paska rozrządu powinno zwiększyć dawkę na wartości poniżej 4 mg/skok (wtedy będzie wyższa) i adekwatnie kiedy zbliżysz nastawnik w stronę rozrządu - ma ją zmniejszyć czyli osiągnie wartość w grupie 001 do wartości powyżej 4 mg/skok - nie wiem tylko czy robiłeś zmianę wartości dawki paliwa vagiem czy też mechanicznie przestawiając pozycję nastawnika na pompie wtryskowej bo w picasa web nic nie widać jak to zrobiłeś.
1,9SDI ustawienia pompy
Czyli dla mnie prawidłowe dane to kont 46-51 lub 50-54 a dawka to 3,4- 4,2mg/R ze wskazaniem na 4,2
A jakie masz spalanie Misiek ?
Temat się rozjaśnia tylko ten kont mnie martwi.Kolega ustawiał ale w innym silniku z pomocą forumowiczów i jest super.
A jakie masz spalanie Misiek ?
Temat się rozjaśnia tylko ten kont mnie martwi.Kolega ustawiał ale w innym silniku z pomocą forumowiczów i jest super.
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
- Lokalizacja: Radzionków
Re: 1,9SDI ustawienia pompy
Mam fabię 1.9 SDI i na trasie przy spokojnej jeździe poniżej 5L. Kąt wtrysku lepiej między 50-54 dawkę mam 4,2 wcześniej miałem 3,4 i był trochę bardziej mułowaty.poloSDI pisze:Czyli dla mnie prawidłowe dane to kont 46-51 lub 50-54 a dawka to 3,4- 4,2mg/R ze wskazaniem na 4,2
A jakie masz spalanie Misiek ?
Temat się rozjaśnia tylko ten kont mnie martwi.Kolega ustawiał ale w innym silniku z pomocą forumowiczów i jest super.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1,9SDI ustawienia pompy
ciekawe rzeczy piszesz ,bo akurat dawka 4 jest mniejsza niż 3 ...tu jeszcze bardziej " ciekawe"Misiek1981 pisze:dawkę mam 4,2 wcześniej miałem 3,4 i był trochę bardziej mułowaty.
szkoda tylko, że to nie ma nic wspólnego ze rzeczywistością bo jak na zimnym ustawisz 4 ,to na rozgrzanym dawka będzie się zwiększała i na pewno auto nie zgasnie ...może co najwyżej zacząć ''bujać ''obrotami ,jak dawka zejdzie ponizej 1 mg,włąsnie z powodu zbyt dużej dawkiMisiek1981 pisze:jeżeli ustawisz dawkę na zimnym silniku np 4.2 mg/R to w miarę nagrzewania się silnika dawka jeszcze bardziej się zmniejszy aż w końcu zgaśnie ci samochód
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
1,9SDI ustawienia pompy
Alternator zrobiony.Temat jest taki że początek wtrysku mam 1 a dawka szaleje nie jest stała.Błąd czujnika temp powietrza i cieczy.
Rozumie że muszę zacząć od początku,najpierw ustawić początek wtrysku ustawię,potem dawkę,potem błędy sprawdzę i czy do wymiany czujniki.
Rozumie że muszę zacząć od początku,najpierw ustawić początek wtrysku ustawię,potem dawkę,potem błędy sprawdzę i czy do wymiany czujniki.
1,9SDI ustawienia pompy
No i chodzi bdb.U mnie był błąd czujnika płynu chłodzącego i powietrza-obwód otwarty.
Czujnik zdiagnozowaliśmy bo w programie pokazywał -35 stopni a po wypięciu go zero,nowy koszt 20zł.
Obwód otwarty bo z czujnika powietrza czujnik uszkodzony przewód.Koło filtra pęknięty przewód został skręcony i jest ok.
Kąt 50-52 przestawiony a dawka na 3 i różnica potężna.
Nie wiem za co płaciłem kasę w tych warsztatach.Ludzie co na co dzień naprawiają samochody i z tego żyją tak mi to ustawili że męczyłem się 3 lata myśląc że silnik lub pompa pada.
Niestety rozrząd wskazuje że jest na już do wymiany.Napinacz daleko a pasek skrzypi i raczej słabo naciągniety.
Wiem że blokuję wal z tyłu i na pompie pręt blokada.Jak mogę to proszę o wskazówki momenty dokręcania itp.
W okienku ze skrzyni powinna być cecha,czy ma być na środku?czy z któregoś boku okienka?
Dzięki za poprzednie informacje.
Czujnik zdiagnozowaliśmy bo w programie pokazywał -35 stopni a po wypięciu go zero,nowy koszt 20zł.
Obwód otwarty bo z czujnika powietrza czujnik uszkodzony przewód.Koło filtra pęknięty przewód został skręcony i jest ok.
Kąt 50-52 przestawiony a dawka na 3 i różnica potężna.
Nie wiem za co płaciłem kasę w tych warsztatach.Ludzie co na co dzień naprawiają samochody i z tego żyją tak mi to ustawili że męczyłem się 3 lata myśląc że silnik lub pompa pada.
Niestety rozrząd wskazuje że jest na już do wymiany.Napinacz daleko a pasek skrzypi i raczej słabo naciągniety.
Wiem że blokuję wal z tyłu i na pompie pręt blokada.Jak mogę to proszę o wskazówki momenty dokręcania itp.
W okienku ze skrzyni powinna być cecha,czy ma być na środku?czy z któregoś boku okienka?
Dzięki za poprzednie informacje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości