9A Czujnik spalania stukowego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
9A Czujnik spalania stukowego
Witam!
Mam pytanko odnosnie czujnika spalania stukowego w 2.0 16V 9A.
Po zalozeniu nowych przewodow zaplonowych zdemontowalem owy czujnik, gdyz wydaje mi sie ze nowe przewody zaplonowe sa nie rozpinane, tzn w miejscu fajka-przewod. Czy to prawda??? Stare, fabryczne to wiem ze sie rozpinaly bo byly zwykle miedziane styki, a w tych nowych jest jakies wlokno bla bla bla i w sumie to boje sie cos rozerwac. Jak tak sobie mysle to taki przewod powinien byc rozpinany, bo producent przeciez robi przewody (BERU) do danego auta i chyba przewidzial montaz czujnika?
Druga sprawa jest taka, ze czuniczek wyglada tak jak na ponizszym zdjeciu. Jak widac gumowa obudowa jest calkiem sporo naderwana, ale tam NIE MA zadnych elementow laczacych przewody z wtyczki z tym nazwijmy to rdzeniem!!! Czy to mozliwe ze w rozerwanym miejscu jest jakis czujnik ktory zczytuje wartosci z "rdzenia". Doslownie - poza rozerwna guma nie widac ZADNYCH rozerwan, rozklejen itp. Moge to jakos skleic i tak jezdzic??
Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi i pomysly.
Pozdrawiam
Mam pytanko odnosnie czujnika spalania stukowego w 2.0 16V 9A.
Po zalozeniu nowych przewodow zaplonowych zdemontowalem owy czujnik, gdyz wydaje mi sie ze nowe przewody zaplonowe sa nie rozpinane, tzn w miejscu fajka-przewod. Czy to prawda??? Stare, fabryczne to wiem ze sie rozpinaly bo byly zwykle miedziane styki, a w tych nowych jest jakies wlokno bla bla bla i w sumie to boje sie cos rozerwac. Jak tak sobie mysle to taki przewod powinien byc rozpinany, bo producent przeciez robi przewody (BERU) do danego auta i chyba przewidzial montaz czujnika?
Druga sprawa jest taka, ze czuniczek wyglada tak jak na ponizszym zdjeciu. Jak widac gumowa obudowa jest calkiem sporo naderwana, ale tam NIE MA zadnych elementow laczacych przewody z wtyczki z tym nazwijmy to rdzeniem!!! Czy to mozliwe ze w rozerwanym miejscu jest jakis czujnik ktory zczytuje wartosci z "rdzenia". Doslownie - poza rozerwna guma nie widac ZADNYCH rozerwan, rozklejen itp. Moge to jakos skleic i tak jezdzic??
Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi i pomysly.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
x27 pisze:kto ci nagadal bzdu ze na tych kablach masz czujnik stukowego. taki czujnk masz z przodu na bloku przykrecony 3 pinowy w ekranowanym przewodzie
a tamno tammto na kablach to olej.
No, mi tez cos NIE pasowalo Z tym, ze znalazlem to "cos" i jest to 3-pinowy kabel i JEST on ekranowany!!!BeBe_1 pisze:Czujnik spalania stukowego na przewodach WN???.
Jezeli to nie jest to, to wytlumaczcie mi co to jest!! Ma 3 piny, jest ekranowane i ma koncowke jak czujnik spalania stukowego
Druga opcja jest taka, ze poprzedni wlasciciel lub jakis jego cudowny mechanik powiedzmy znalezli wiszacy kabelek i zalozyli go tam gdzie sie dalo, czyli w moim przypadku na przewod WN na 4tym cylindrze
Jezeli jednak to cos ze zdjecia powyzej to faktycznie czujniczek spalania stukowego to gdzie jest jego miejsce? Jedyne rozsadne miejsce ktore znalazlem wyglada tak (1.jpg):
[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 19:17 ]
Po wlozeniu "czujnika" w to miejsce wyglada to mniej wiecej tak jak na zdjeciu "2.jpg". Kabel pasuje idealnie na dlugosc, "koronka" czujnika wchodzi na styk do srodka. Problem w tym, ze ta koronka (te 6 plastikowych "listkow" trzymajacych przewod na zdjeciu z pierwszego postu) mnie troche zmyla, bo nie moge jej przeciez zmiazdzyc lbem sruby, a z drugiej strony jak ja wloze do srodka otworu to jej kawalek bedzie juz siegal gwintu...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
czujnik spalania stukowego jest wpęty do sterownika numer 7,34,35 kolory kabli to czarny,żółty i biały ma być założony z przodu bloku koło tej blachy pionowej do której masz przykręcone kable masowe
[ Dodano: 19 Wrz 2006 20:05 ]
a u Ciebie jak masz 16 V to właśnie w tym miejscu co pokazałeś na zdjęciu
[ Dodano: 19 Wrz 2006 20:09 ]
bez tego mozna jezdzić bo ten czujnik to czujnik ( piezo ) on ma za zadanie przestawić zapłon przy duzym obciązeniu silnika jak zaczynaj sie odzywać zawory
[ Dodano: 19 Wrz 2006 20:05 ]
a u Ciebie jak masz 16 V to właśnie w tym miejscu co pokazałeś na zdjęciu
[ Dodano: 19 Wrz 2006 20:09 ]
bez tego mozna jezdzić bo ten czujnik to czujnik ( piezo ) on ma za zadanie przestawić zapłon przy duzym obciązeniu silnika jak zaczynaj sie odzywać zawory
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://volkswagen.msk.ru/injector/ke-mo ... t_elem.jpg
Masz mieć dwa czujniki (nr 12 i 13)
Masz mieć dwa czujniki (nr 12 i 13)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
No i dzieki za odpowiedz Tego wlasnie szukalem Czujniczki sa faktycznie 2, choc musze przyznac ze ciezko je dostrzec.Paweł Marek pisze:http://volkswagen.msk.ru/injector/ke-mo ... t_elem.jpg
Masz mieć dwa czujniki (nr 12 i 13)
Czyli jak go mam zdjetego to co sie dzieje? Bo przeciez komputer bierze predkosc obrotowa z halla, nie?TAZ pisze:To o co tobie biega to czujnik prędkości obrotowej. Jest on zamontowany na przewodzie zapłonowym i ma za zadanie podawać do komputera aktualną prędkość obrotową. dane te są przekazywane do komputera.
A druga sprawa to jak to zamontowac na przewodzie WN?? Dalej nie wiem czy te nowe przewody sa jakos rozpinane czy nie.
[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 22:36 ]
A ETKA pokazuje ten moj zagadkowy kabelek jako "NADAJNIK IMPULSOW" (jakkolwiek by to rozumiec )
[ Dodano: Sro Wrz 20, 2006 23:55 ]
W "V.A.G. Service", ktorego wykopalem kiedys gdzies na niecie (chyba na http://www.volkswagen.msk.ru/ ) znalazlem ten czujniczek jako "zundezeitpunktgeber". Niemca sie nigdy nie uczylem wiec nie mam pojecia co to moze znaczyc Moze ktos z was moze pomoc?? Z tego co sam wyczailem to zaraz nad tym rysuneczkiem byl rysunek czujnika spalnia stukowego i zwalo sie to "klopfsensoren" no i jak widac w opisie tegoz czujniczka jest rowiez uzyte to slowo ("klopfsensorsignal"). Jaki to moze miec ze soba zwiazek??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
To raczej nie jest nic waznego bo silnik chodzi bez tego normalnie (dziala i pokazuje obroty, wlacznie z tymi elektronicznymi w MFA). Jezeli faktycznie jest to czujnik predkosci obr. to ew jakis dodatkowy, ale po co??
Z tego co doszedlem po obrazkach to tak jak napisalem wyzej - to COS ma cos wspolnego z czujnikami spalania stukowego. Jaki? Nie mam pojecia ale z checia bym sie dowiedzial Moze sie zaraz nawinie ktos kto dobrze nawija po niemiecQ
Z tego co doszedlem po obrazkach to tak jak napisalem wyzej - to COS ma cos wspolnego z czujnikami spalania stukowego. Jaki? Nie mam pojecia ale z checia bym sie dowiedzial Moze sie zaraz nawinie ktos kto dobrze nawija po niemiecQ
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to by było mniej więcej tak: czujnik wystąpienia zapłonu jest indukcyjnym czujnikiem obejmującym kabel zapłonowy 4-go cylindra. Po zastartowaniu silnika daje on sterownikowi KE-Motronic w momencie zapłonu na 4 cylindrze sygnał napięcia, poprzez co elektroniczny wlącznik jest poinformowany, któremu cylindrowi odpowiada sygnał z czujnika spalania stukowego. (tak pi razy oko)
Czyli chodzi o to, że dzięki temu czujnikowi sterownik wykrywa na którym cylindrze powstaje ewentualne spalanie stukowe.
Czyli chodzi o to, że dzięki temu czujnikowi sterownik wykrywa na którym cylindrze powstaje ewentualne spalanie stukowe.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jesteś wielki i należy ci się więcej niż tylko jeden punkt za pomoc.Paweł Marek pisze:to by było mniej więcej tak: czujnik wystąpienia zapłonu jest indukcyjnym czujnikiem obejmującym kabel zapłonowy 4-go cylindra. Po zastartowaniu silnika daje on sterownikowi KE-Motronic w momencie zapłonu na 4 cylindrze sygnał napięcia, poprzez co elektroniczny wlącznik jest poinformowany, któremu cylindrowi odpowiada sygnał z czujnika spalania stukowego. (tak pi razy oko)
Czyli chodzi o to, że dzięki temu czujnikowi sterownik wykrywa na którym cylindrze powstaje ewentualne spalanie stukowe.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Czyli jak? Jednostka sterujaca laczy inormacje o zaplonie z czujnika z 4tego cylindra z ew informacja z czujnikow spalanai stukowego? Jakos chyba na to wychodzi.Paweł Marek pisze:Czyli chodzi o to, że dzięki temu czujnikowi sterownik wykrywa na którym cylindrze powstaje ewentualne spalanie stukowe.
A tak w ogole to w praktyce jest to bardzo potrzebne? I w jakich sytuacjach? Podczas normalnej pracy silnika, czy moze tylko przy jego uruchamianiu? No bo jezeli to drugie to by tlumaczylo jeden z moich problemow - czasami przy zpalaniu (na goracym silniku) oddzywa sie kotrens z zaworow...
Jak na razie wielkie dzieki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 355 gości