Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

goguss89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 04, 2015 16:11
Lokalizacja: Hamburg

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: goguss89 » ndz sty 04, 2015 20:01

Mój jest inny plastikowyObrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Michał_1977 » pn sty 05, 2015 08:51

goguss89 pisze:Mój jest inny plastikowy
O mamo...
Przecież pisałem wcześniej,że chodzi mi o producenta,a te co jak wrzuciłem,to przykładowe zdjęcia z neta,nawet nie wiem czy którykolwiek do jakiegoś Golfa pasuje.... :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

goguss89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 04, 2015 16:11
Lokalizacja: Hamburg

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: goguss89 » śr sty 07, 2015 23:02

Witam Michał 1977
wymienilem termostat i dalej jest tak samo tylko tyle ze jest ogrzewanie rury od chlodnicy oby dwie sa cieple i wczoraj po 25km pokazal 90 stopni a za chwile zaczelo opadac dzisiaj doszlo do drugiej kreski i znowu zaczelo opadac pomoz prosze nie mam pojecia o co chodzi!!



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: waski1 » czw sty 08, 2015 00:35

goguss89 pisze:Witam Michał 1977
wymienilem termostat i dalej jest tak samo tylko tyle ze jest ogrzewanie rury od chlodnicy oby dwie sa cieple i wczoraj po 25km pokazal 90 stopni a za chwile zaczelo opadac dzisiaj doszlo do drugiej kreski i znowu zaczelo opadac pomoz prosze nie mam pojecia o co chodzi!!
Bez urazy ale może być opcja że termostat został źle zamontowany lub pokrywa zamykająca termostat jest uszkodzona.Tu masz link do tematu.

viewtopic.php?f=2&t=300291" onclick="window.open(this.href);return false;



krzysiek19tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 19, 2015 00:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: krzysiek19tdi » pn sty 19, 2015 11:52

Witam, piszę bo mam problem z moim MK4 1.9 tdi Chodzi o to ze jakiś czas temu zauważyłem że temp. płynu na zegarach nie osiąga 90 stopni, a więc spróbowałem sam zdiagnozować problem. Podłączyłem pod kompa i na rozgrzanym silniku pokazywało mi max 80 stopni nawet po dłuższej trasie czy grzaniu auta na postoju, dolny wąż idący do chłodnicy letni/zimny powiedziałbym że nagrzany od silnika.. Pomyślałem że to termostat a więc szybka wymiana a problem pozostał z tą różnicą ze zamiast 80 stopni dogrzewa się do 82 stopni. Przed założeniem termostatu sprawdziłem czy się otwiera w domu w gorącej wodzie i było ok.

Ktoś może coś poradzić?
Z góry dzięki.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » pn sty 19, 2015 18:17

może czujnik wymień



krzysiek19tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 19, 2015 00:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: krzysiek19tdi » pn sty 19, 2015 18:20

muszkatobiasz pisze:może czujnik wymień
Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Xandar » pn sty 19, 2015 20:00

krzysiek19tdi pisze:
muszkatobiasz pisze:może czujnik wymień
Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?
Masz racje np. jeżeli włożył byś termostat do gorącej wody to tak samo zobaczysz jego otwarcie.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » pn sty 19, 2015 21:10

krzysiek19tdi pisze: Czujnik ma wpływ na otwarcie termostatu ? Wydaje mi się że nawet jeśli jest uszkodzony to termostat powinien się otworzyć (dolny wąż powinien być ciepły/gorący), mam rację ?
do termostatu niema wpływu ale jak nie dochodzi do 90stopni a przedtem było ok to może czujnik zaniża
a jeśli chodzi o dolny wąż to zagrzej auto porządnie a nie patrzysz na temperaturę na vagu że już nie rośnie to czyli już jest max zagrzej tak że i dolny wąż będzie gorący wtedy masz pewność że termostat otwarty i wtedy sprawdź ile ma stopni i może sprawdź czy w ogóle załącza wentylator chłodnic i jeśli masz vag to sprawdź ile pokazuje na licznik a ile do komputera stopni czujnik ma 4piny dwa na licznik i dwa na komputer i jak tu będzie duża różnica to na pewno czujnik ale może być tak samo a i czujnik może być walnięty do obu wskazań



KOoCurR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt sty 10, 2014 13:37

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KOoCurR » wt sty 20, 2015 02:29

Pamiętajcie zawsze jedną rzecz. Dziś właśnie wywaliło mi cały płyn. Zamroził sie reduktor LPG i klucha pasztet kuniec. Mamy zime. Lecz jestem uparty. Najpierw awaryjna jazda pod warsztat a raczej pod plac warsztatu do znajomych starych mechaniorów juz za PRLu. Mowie Panie Jurek wawaliło mi płyn co jest przeciez termostat robilismy pol roku temu a czujnik wentylatora ja wymienilem. No ale brak czasu bo wjechalo inne auto na kanał wiec ide do sklepu obok i mowie Panie weże jakby sflaczałe nie ma cisnienia ubyło i wywalilo plyn. A on mowi huuu to moze byc uszczelka pod glowicą . Ja sobie mysle niemozliwe z dnia nadzien nie moze byc takiej nagłej awarii. I kręce sie w kółko autem tu i tam co robić! To kupiłem czujnik od wentylatora , mechanior pozwolil mi juz wjechac na kanal i samemu se podłubać. Wymienilem zalałem nowy płyn no i spoko went sie załączył wkoncu termostat też puscił. Tylko cos mi nie pasiło .Przegazowałem przegazowalem odpowietrzalem. Takie wachania temperatury na dolnym wężu raz ciepły a potem troche mniej ciepły. Dolałem pojechalem w trase niby ok sprawdzilem patrze dalej sflaczałe weze i znow gdzies ten płyn na wężach nierównomiernie sie rozprowadza. Jade do domu wkurzony biore sprawe poważnie. Pozaciskalem srubki i ewentualne wycieki. Myśle korek.

Odkręcam ja patrze a tu poprostu uszczelka w korku zbiorniczka sie odkształciła i powykręcała . Widocznie jak ktoregos dnia korek wkręcałem to zle sie ułożyła i poskręcała w różne strony ! I wyciek gotowy+brak ciśnienia. No tak no i sprawa załatwiona dlaczego straciłem tyle czasu i pare dyszek w plecy.
Zawsze dokrecać uważnie korek zbiornika płynu i zawsze do końca bez luzów ! !



Awatar użytkownika
firstborne
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 02, 2014 20:32
Lokalizacja: Poznań

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: firstborne » ndz lut 08, 2015 19:46

Może jestem przewrażliwiony (ale tak to już ze mną jest).Cczy to normalne, że moja Bora AKL potrzebuje ok 10 km przy temperaturze -3 by osiągnąć temperaturę 90 stopni? Nie pałuję auta na zimnym (do 2500 maks 100km/h) może to dlatego tyle czasu to zajmuje - ale jak dla mnie to ciut za długo. Co najważniejsze po osiągnięciu temperatury 90 stopni trzyma ją twardo, czy to nawiew na full czy nie. Profilaktycznie kupiłem już Wahlera i oryginalny czujnik temperatury cieczy (na kiedyś xD).



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KamilP » wt lut 10, 2015 11:38

firstborne, w benzynce to raczej nei jest normalnie, diesel się szybciej grzeje..



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: waski1 » wt lut 10, 2015 12:23

KamilP pisze:diesel się szybciej grzeje..
Fakt 1.9 D bardzo szybko łapie temp. ale TDI , TDI PD już potrzebuje znacznie więcej czasu na osiągnięcie temp. silnika.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: KamilP » wt lut 10, 2015 13:07

waski1, No u mnie te 6 km też trzeba przejechać żeby temp roboczą złapał, ale to może wina nieco opóźnionego kąta wtrysku :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości