[mk4] za duży poziom oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szczeniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

[mk4] za duży poziom oleju

Post autor: szczeniak » wt wrz 19, 2006 14:28

Moj kolega zmienial jakies czas temu olej w silniku, dokladnie taki jak moj i sie okazuje, ze zalali mu go za duzo!!! :goof:

Sprawdzalismy na zimnym silniku i jak jest wciecie na miarce, to olej byl jeszcze 0,5 cm nad tym wcieciem czyli zdecydowanie za duzo.

Przejechal tak ok. 7 tys km i nic nie ubylo. :rotfl:

Tu pytanie co moze sie stac jesli jest zbyt wyskoki poziom oleju?
i jaki jest sposob zeby obnizyc? :okej:



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » wt wrz 19, 2006 15:06

nie jestem mechanikiem ale o ile pamietam to kiedys mi mowili ze pierscienie zbierajace dostaja w dupe ( jezeli cos takie w ogole jest) prawdopodonie moze to spowodowac ze wywali gdzies jakas uszczelke albo jak silnik nie bral oleju to zacznie :)


A zeby obnizyc to potrzeba spuscic troche odkrecajac srube przy misce olejowej :)


Tak jakos to bylo


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt wrz 19, 2006 15:33

Zdecydowanie upuść nadmiar. Jest to niezbyt bezpieczne dla silnika. Zwiększone jest ciśnienie i może coś wywalić!



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt wrz 19, 2006 15:36

Tylko czy czy poziom oleju jest powiązany z ciśnieniem jesli za ciśnienie odpowiada pompa i prosty zawór ? Może to ktoś wytłumaczyć jak ten poziom przekłada się (o ile to prawda a nie plotka) się na wzrost ciśnienia ?

Przez śrube w misce olejowej lepiej nie spuszczać bo ciężko jest spuścić tą drogą tylko troche oleju. Niech podjedzie do jakiegoś mechanika co ma odsysacz to mu odciągnie przez otwór bagnetu nadmiar.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt wrz 19, 2006 15:58

Pinhead pisze:Przez śrube w misce olejowej lepiej nie spuszczać bo ciężko jest spuścić tą drogą tylko troche oleju. Niech podjedzie do jakiegoś mechanika co ma odsysacz to mu odciągnie przez otwór bagnetu nadmiar.
racja, ale mozna samemu sprobować wprowadzic jakąś rurke lub wężyk w otwór bagnetu i odciągnąć



Awatar użytkownika
szczeniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: szczeniak » wt wrz 19, 2006 16:09

Z ta rurka sprobujemy odciagnac, bo od spodu to chyba slaby pomysl.

Bardziej mnie interesuje zle skutki takiej jazdy. Gdzies czytalem ze nadmiar oleju moze zostac wessany do ukladu wydechowego i katalizator moze dostac.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/164379.html][img]http://images.spritmonitor.de/164379.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt wrz 19, 2006 16:16

Jedyne połączenie oleju jest z układem wydechowym jest przez odme i ukł. dolotowy. Tylko czy ilość oleju w misce przekłada się na ilość oleju wtłaczanego do górnych części silnika ? Osobiście w to bardzo wątpie bo pompa tłoczy tyle ile maksymalnie tłoczyć może (zaleznie od obrotów) a zaworek reguluje ciśnienie, jak jest za duże to upuszcza olej. Jeździłem kiedyś z około 1cm powyżej maksimum na miarce bagnetu i nic się nie stało, odessałem u mechaników przy okazji naprawy uszczelniaczy zaworowych to nawet nic za odessanie nie skasowali.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt wrz 19, 2006 16:22

Chodzi Otto że wał korbowy jest częściowo zanurzony w oleju i podczas pracy (rozchlapuje olej po całym wnętrzu smarując go i odbierając ciepło)
Jeżeli jest go za dużo to wał jest bardziej zanurzony i niema tej możliwości o której pisałem ponieważ tylko będzie olej kotłował w misce olejowej a nie chlapał



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » wt wrz 19, 2006 17:53

kiss pisze:
Pinhead pisze:Przez śrube w misce olejowej lepiej nie spuszczać bo ciężko jest spuścić tą drogą tylko troche oleju. Niech podjedzie do jakiegoś mechanika co ma odsysacz to mu odciągnie przez otwór bagnetu nadmiar.
racja, ale mozna samemu sprobować wprowadzic jakąś rurke lub wężyk w otwór bagnetu i odciągnąć

no jak kolega ma grubo ponad stan to raczej nie ma obaw ze od razu po odkreceniu sruby upusci go za duzo przy takim sposobie :) a nawet jezeli to zawsze mozna dolac akurat troszke tego co wylecialo, podalemnajprostszy sposob i zaloze sie ze w warsztacie zrobia pewnie tak samo :)


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt wrz 19, 2006 18:15

robal264 pisze:no jak kolega ma grubo ponad stan to raczej nie ma obaw ze od razu po odkreceniu sruby upusci go za duzo przy takim sposobie a nawet jezeli to zawsze mozna dolac akurat troszke tego co wylecialo, podalemnajprostszy sposob i zaloze sie ze w warsztacie zrobia pewnie tak samo
Lepiej dlatego odessać bo po odkręceniu śruby należałoby od razu nawą uszczelkę dać



Awatar użytkownika
szczeniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: szczeniak » wt wrz 19, 2006 23:11

olej juz odessany za pomoca rurki, bylo ok.0.5 litra za duzo, szok


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/164379.html][img]http://images.spritmonitor.de/164379.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr wrz 20, 2006 10:45

Zasadniczo twierdzi się iż powinno być ok. 3/4 miarki na bagnecie , 0,5 litra to jednak stanowczo za dużo było ---pozdrawiam.



kiepe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:35
Lokalizacja: Germania

Post autor: kiepe » śr wrz 20, 2006 20:49

Kazde zalanie silnika zbyt duza iloscia oleju jest szkodliwe dla silnika jednak najgorsza rzecza jest mozliwosc uszkodzenia katalizatora.Jezeli te 0.5 litra ponad stan bylo zmierzone na zimnym silniku tzn.cala ilosc oleju splynela do miski olejowej to nie jest to zadna tragedia,po uruchomieniu silnika te 0.5 litra poszlo w obieg i poziom byl o.k.Czesto na pokrywie zaworowej jest naklejka informujaca ze poziom oleju ponad max.moze spowodowac uszkodzenie katalizatora.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 481 gości