Problem z ładowaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Problem z ładowaniem

Post autor: InspBober » pn wrz 18, 2006 22:20

Postanowilem wsadzic do swojego RF'a gaźnik webera, tak tez zrobiłem. Przy okazji wyjmowałem zegary. Po całej przerobce zaczeła mi sie siwecic lampka od ładowania. Sprawdziłem ze problem nie lezy w samej lampce tylko nie mam ładowania. Podejrzewam regulator napięcia, ale w golfa bawie sie od niedawna wiec nie znam go zbyt dokładnie. Co myślicie, jak moze byc przyczyna i jak ten problem rozwiazac?
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 22:15 przez InspBober, łącznie zmieniany 1 raz.


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt wrz 19, 2006 11:33

Po pierwsze podpiąć woltomierz do aku i sprawdzić,czy po zapaleniu silnika rzeczywiście nie ładuje.Jeśli tak jest, to sprawdź po kolei przewody do alternatora ( czerwony od aku) i szczotki,czy nie są za krótkie , to na początek.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt wrz 19, 2006 12:05

Tak ja stonefree pisze - zacznij od voltomierza. Jak nie bedzie ladowania, albo bedzie za niskie to szukaj przyczyny.
Sprawdz regulator napiecia czy aby szczotki sie juz nie wytarly (trzyma sie na dwoch srubkach), no i czy pasek jest wystarczjaco naciagniety. Ja kiedys tez mialem za niskie ladowanie i szukalem godzinami przyczyny, i nwet kupilem nowy reg. napiecia, a okazlo sie ze mialem kiepsko naciagniety pasek :bigok:

W razie czego, to jak bedziesz mial w regulatorze tylko wytarte szczotki to go przypadkiem nie wyrzucaj! Kup same szczotki (ok 5-10zl) i wlutuj :)

Aha, wytarte szczotki da sie czesto sprawdzic poluzowujac te 2 srubki na ktorych on sie trzyma i sprobowac go docisnac do pierscieni wirnika (na wlaczonym silniku).

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » wt wrz 19, 2006 12:12

stonefree pisze:Po pierwsze podpiąć woltomierz do aku i sprawdzić,czy po zapaleniu silnika rzeczywiście nie ładuje
to juz zrobiłem i nie ładuje. pokazuje 12,2V przy pracy silnika
stonefree pisze:sprawdź po kolei przewody do alternatora
dla pewnosci sprawdzilem wszystkie kable ktore widzialem po otwarciu maski.

Teraz wezme sie za szczotki, a co z sygestią regulatora napiecia? On jest pod pokrywą w alternatorze a nie gdzies poza alternatorem prawda?


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt wrz 19, 2006 12:55

Regulator napiecia jest przykrecony do jego tylnej czesci, tam gdzie kabel pradowy.
A szczotki sa wlasnie w regulatorze napiecia. Daltego walsnie najpierw sprawdz stan szczotek bo moga one byc za krotkie a sam regulator moze byc sprawny :)

Przy okazj, jak wyjmiesz regulator, sprawdz stan pierscieni po ktorych chodza szczotki. Nie powinny one miec duzych zaglebien, jak maja to alternator bedzie sie niedlugo kwalifikowal do wymiany. Moze sie tez tak zdarzyc ze ktorys pierscien byl na tyle cienki, ze sie rozlecial i tez ladowania nie bedzie (ale to raczej alternator musialby miec duuuuuzo przejechane :grin: )

[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 13:08 ]
Moze nie jest to identyczny alternator jak w twoim golfie, ale regulator wyglada bardzo podobnie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt wrz 19, 2006 18:59

Dac mu punkta!



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt wrz 19, 2006 19:43

piotrek1313 pisze:Moze nie jest to identyczny alternator jak w twoim golfie, ale regulator wyglada bardzo podobnie:
a tak wygląda napewno


:-k ...

Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » wt wrz 19, 2006 22:25

misiek10111, masz moze cała tą książke w wersji elektronicznej?


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr wrz 20, 2006 07:00

InspBoberniestety nie mam, miałem mieć załatwiony scaner ale nic z tego nie wyszło


:-k ...

Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » śr wrz 20, 2006 19:34

wyjalem regulator i rzeczywiscie szczotki sa juz wytarte, szczgolnie jedna. Ale jak sie temu przyjrzalem to chyba nie da sie wymienic samych szczonek. Jak bede w domu to wysle zdjecia

[ Dodano: 20 Wrz 2006 20:33 ]
Obrazek

Obrazek


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr wrz 20, 2006 21:29

da sie wymienić same szczotki



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » śr wrz 20, 2006 21:37

miś fazi pisze:da sie wymienić same szczotki
moze jakies rady jak to zrobic? musiałbym odkrecic 2 srubki do ktorych nie ma dostepu, trzeba by miec srubokret dlugosci 17mm a takiego nie posiadam. Moze to sie robi jakos inaczej, mial ktos juz takie doswiadczenie z takim regulatorem?


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » śr wrz 20, 2006 22:01

Szczotki sa przylutowane z góry i na dodatek drucik od szczotki jest jeszcze jakby zagnieciony. Musisz obcinaczkami odciąć tą częćś w której jest drucik zagnieciony, a później to już normalnie lutujesz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr wrz 20, 2006 22:04

mattip86 pisze:Szczotki sa przylutowane z góry i na dodatek drucik od szczotki jest jeszcze jakby zagnieciony. Musisz obcinaczkami odciąć tą częćś w której jest drucik zagnieciony, a później to już normalnie lutujesz.
nie w każdym regulatorze. Widziałem zanitowane, i praktycznie nie do wymiany



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 130 gości