[MK3] problem z niewylaczajacym sie wentylatorem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kubi79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 00:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubi79 » ndz wrz 17, 2006 23:03

czyli czujnik sproboje wymienic :) nie mam klimy mam zwykle 1.8 gt :) oby to byl ten czujniczek.. ;)
dzieki wszystkim za sugestie..



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 18, 2006 08:52

V12 pisze:ale sam nie wiem na wskaźniku jest 80 a otwiera sie termostat czyli na wskaźniu powinno byc 90 a jest 80 szlag mnie trafi wyglada na to ze kupiłem auto z przegrzanym silnikiem i jeszcze "celowo' uszkodzonym czujnikiem od temp :grrr: :grrr: ano chciało mi sie "klekota"
pozdr
mi sie termostat otwiera jak na wskazniku (wsakźnik mam nowy od soboty :-) ) mam mniej wiecej 92 stopnie (poprzedni wskazywał jakieś 60 stopni C) a faktycznie płyn nie wiem ile ma nie mierzyłem ...
nie martw sie raczej nie masz przegrzanego oleju Ci nie bierze, nie kopci, płynu chłodniczego Ci nie ubywa to powinno być OK :-)

[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 08:56 ]
kubi79 pisze:czyli czujnik sproboje wymienic :) nie mam klimy mam zwykle 1.8 gt :) oby to byl ten czujniczek.. ;)
dzieki wszystkim za sugestie..
czujniczek nie duży koszt, a powiem Ci że kiedyś kupiłem do swojej Audi B3 od poloneza czy fijata 125 i pasował nawet gwint :-) a kosztował 12zł :-) jak nie chcesz na niemiecki jakiś wydawać kasy to spróbuj z tym co napisałem , wykręć i wal do sklepu z częsciami do poldków :-) :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 18, 2006 21:13

Odnowię ten post bo dużo nieprawdy napisano. W MK3 co prawda nie w każdym ale w wielu jest sterownik termowentylatora umnieszczony pod zbiorniczkiem płynu. Ja w Vento mam, żonka w GTI też ma. Zawsze jest gdy jest klima, ja nie mam klimy a sterownik jest.
Działa to mniej więcej tak: pierwsza predkość wentylatora działa i bez tego sterownika. Kable z czujnika w chłodnicy idą bezpośrednio na wentylator poprzez bezpiecznik. Natomiast druga prędkość lub rownież pierwsza może być uruchomiona przez ten sterownik na skutek odpowiedniego impulsu z układu klimy lub ECU.
Teraz awaria tego sterownika, a są w nim 3 przekażniki i sporo elektroniki może spowodować taką niekontrolowaną pracę wentylatora. Mnie się tam woda dostała wszystko pośniedziało i taki był właśnie objaw że wentylator nie wyłączał się.
Czyli po pierwsze trzeba popatrzeć czy jest ten sterownik w danym aucie - czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem. Jeśli jest i wentylator się nie odłącza: to odpiąć od tego sterownika jeden z 2 wtyków - ten z grubymi kablami. Jeśli wentylator się wyłączy to jesteśmy w domu. Sterownik się zepsuł lub dosdtaje fałszywe sygnały.
Można jeździć z wypiętym kablami tego sterownika z zastrzeżeniem że wentylator będzie wtedy chodził tylko na pierwszym biegu, oraz że nie mamy klimy, albo rezygnujem z jej używania na czas usunięcia usterki. Mnie udało się własny sterowniczek zreanimować. Ale kosztowało mnie to 2 dni pracy i przezwajanie popalonych przekaźników. Rozpisałem się. Chcę obalić mit że zawsze brak jest przekaźników do wentylatora bo ten sterownik właśnie taką funkcję pełni


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn wrz 18, 2006 21:48

mam schematy elektryczne przed sobą różnej maści golfa diesla, benzyny , wiatraki jednobiegowe i dwóbiegowe i nie ma zaden przekaznika , sterowanie jest tylko wyłącznikiem termicznym chłodnicy , a czujnik na górnej rurze jest do podawania impulsu na sterownik w benzynie i wskaznik temperatury albo do przekaznika świec zarowych i wskaznika temperatury w silnikach wysokoprężnych

[ Dodano: 18 Wrz 2006 21:56 ]
PAWEŁ MAREK zgadza sie ale to wszystko jest robione pod klime widocznie masz taką opcje ze miała być klima ale jej nie ma



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 18, 2006 22:03

miś fazi pisze:PAWEŁ MAREK zgadza sie ale to wszystko jest robione pod klime
zgadza się, ale widziałem kilka golfów bez klimy które toto za cholerę nie wiem po co ale mialy. Więc trzeba to sprawdzić. U mnie to byl pierwszy problem po zakupie auta i niełatwo doszedłem o co chodzi. Wtedy odłączyłem tą wtyczkę od sterownika i jeździłem mając tylko pierwszy bieg wentylatora 4 lata. Ale w tym roku byłem w Chorwacji, autko dostało w dupę na upale w korku przed tunelem na autostradzie i sie trochę przegrzewało. Więc miałem opcje albo podłączyć drugi bieg na krótko pod wyłącznik w chłodnicy, albo przez dołożony przekaźnik, albo naprawić sterownik. Jak pisałem dwa dni zabawy i hula. Na szczęście elementy elekroniczne były sprawne, tylko 2 z trzech przekaźników musiałm przezwoić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn wrz 18, 2006 22:10

widocznie niemiaszki pakują co mają pod ręką czy jest potrzebne czy nie a potem ludziska muszą kombinowac jak coś sie spartoli

[ Dodano: 18 Wrz 2006 22:14 ]
a najgorsze jest to ze mam sporo schematów do golfa i nie tylko a na zadnym nie mam zaznaczonego tego ustrojstwa



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 18, 2006 22:16

Akurat to jest z tego co się czyta na forum dość częsty problem. Widać sterownik jest źle zrobiony i awaryjny. Nie mam pojęcia czemu u mnie była w nim woda.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pn wrz 18, 2006 22:27

Ależ pouczająca lektura.. Sporo można zaoszczędzić na elektrykach, elektro-mechanikach i mechanikach ;) .
Pozdrawiam


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt wrz 19, 2006 07:29

miś fazi pisze:mam schematy elektryczne przed sobą różnej maści golfa diesla, benzyny , wiatraki jednobiegowe i dwóbiegowe i nie ma zaden przekaznika , sterowanie jest tylko wyłącznikiem termicznym chłodnicy ,
u mnie natomiast są przekaźniki zarówno na I bieg jak i na II bieg wiatraka wentylatora
miś fazi pisze: a czujnik na górnej rurze jest do podawania impulsu na sterownik w benzynie i wskaznik temperatury albo do przekaznika świec zarowych i wskaznika temperatury w silnikach wysokoprężnych
a na Twoich schematch powiedź mi ile jest i jakiego koloru kable są do tego czujnika na "górnej rurze"
jeśli dwa (jak u mnie) to czy ma znaczenie zamiana pomiędzy sobą (nie mam kostki a wsówki i nie wiem czy przypadkiem nie mam zamienionych pomiędzy sobą)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt wrz 19, 2006 09:33

jak masz czujnik oporowy to nie ma znaczenia jak sa dwa kable ale jeśli masz czujnik półprzewodnikowy to ma znaczenie , a co do czujników to powinieneś mieć do jednego kable koloru niebiesko-biały i brązowy a do drugiego żółto-czerwony i brązowo-biały czujniki czy są oporowe czy półprzewodnikowe sprawdzisz omomierzem



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt wrz 19, 2006 09:51

miś fazi pisze:jak masz czujnik oporowy to nie ma znaczenia jak sa dwa kable ale jeśli masz czujnik półprzewodnikowy to ma znaczenie , a co do czujników to powinieneś mieć do jednego kable koloru niebiesko-biały i brązowy a do drugiego żółto-czerwony i brązowo-biały czujniki czy są oporowe czy półprzewodnikowe sprawdzisz omomierzem
kurcze ja myślałem o innym czujniku a Ty piszesz o czujnik do wskaźnika na zegarze w desce rozdzielczej ... to się zgadza są takie kable jak napisałeś
a mi chodziło o inny o ten czujnik ten ze zdjęcia poniżej z kablami czarno-białym i czarnym
Obrazek
ale chyba nie ma znaczenia czy kable się zamienią bo wentylator się załącza od razu na drugi bieg jak się zewrze końcówki



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt wrz 19, 2006 10:08

masz racje bo to nie jest czujnik tylko zwykły wyłącznik termiczny całkiem podobny do tego co jest w chłodnicy i zamiana kabli nic nie szkodzi



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt wrz 19, 2006 10:15

miś fazi pisze:masz racje bo to nie jest czujnik tylko zwykły wyłącznik termiczny całkiem podobny do tego co jest w chłodnicy i zamiana kabli nic nie szkodzi
THX !!! ,
chciałem być już pewny w 100%



kemal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 14:15
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kemal » wt wrz 19, 2006 10:49

Ja mam podobny problem tyle , ze tylko jak wlacze klime. Musze wtedy odpiac kleme na chwile (nie sprawdzalem czy wystarczy sama wtyczke wentylatora ). To samo rozwiazanie?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 305 gości