***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pt gru 19, 2014 15:26

Rafal_77 pisze:
kw pisze:
Rafal_77 pisze:Witam,
zastanawiam się na zakupem Golfa 6 z silnikiem benzynowym 1.4 (122KM), ale czytałem, że są problemy z tymi silnikami. Czy ktoś może odpowiedzieć czy rzeczywiście z tymi silnikami jest, aż tak źle, czy może są jakieś partie silników, które się nie psują?

Dzięki za odpowiedzi.
Partie są może i różne, ale ilość błędów konstrukcyjnych w tym silniku (planowane postarzanie produktu jak kto woli) jest tak przerażająca, że nie ma czego brać, zwłaszcza że golf 6 to raczej początek produkcji tego silnika, więc liczba problemów jest masakryczna - pękające tłoki, nagar, padające łańcuchy rozrządu.
To, który silnik benzynowy o podobnej mocy wybrać, żeby nie było problemów?
Jak już koniecznie chcesz benzyne i VW to w mk6 masz 1.6 102 konie. Ja bym wolał kupić passata, tam masz 1.6 i 2.0 fsi które są bez porównania lepsze od 1.4 z turbem.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Rafal_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 28, 2014 21:23

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Rafal_77 » pt gru 19, 2014 15:46

kw pisze:
Rafal_77 pisze:Witam,
zastanawiam się na zakupem Golfa 6 z silnikiem benzynowym 1.4 (122KM), ale czytałem, że są problemy z tymi silnikami. Czy ktoś może odpowiedzieć czy rzeczywiście z tymi silnikami jest, aż tak źle, czy może są jakieś partie silników, które się nie psują?

Dzięki za odpowiedzi.
Jak już koniecznie chcesz benzyne i VW to w mk6 masz 1.6 102 konie. Ja bym wolał kupić passata, tam masz 1.6 i 2.0 fsi które są bez porównania lepsze od 1.4 z turbem.
Passat za bardzo mi się nie podoba. Wracając do silników Golfa to podobno w 2012 roku poprawili te usterki, czy to prawda? Czy silniki są rzeczywiście mniej awaryjne?



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pt gru 19, 2014 16:27

Rafal_77 pisze:
kw pisze:
Rafal_77 pisze:Witam,
zastanawiam się na zakupem Golfa 6 z silnikiem benzynowym 1.4 (122KM), ale czytałem, że są problemy z tymi silnikami. Czy ktoś może odpowiedzieć czy rzeczywiście z tymi silnikami jest, aż tak źle, czy może są jakieś partie silników, które się nie psują?

Dzięki za odpowiedzi.
Jak już koniecznie chcesz benzyne i VW to w mk6 masz 1.6 102 konie. Ja bym wolał kupić passata, tam masz 1.6 i 2.0 fsi które są bez porównania lepsze od 1.4 z turbem.
Passat za bardzo mi się nie podoba. Wracając do silników Golfa to podobno w 2012 roku poprawili te usterki, czy to prawda? Czy silniki są rzeczywiście mniej awaryjne?
Jeśli interesują Cię tylko silniki (wiesz jak sprawdzić czy auto nie było bite) to we w miarę nowych samochodach odpuść sobie jednostki z łańcuchem rozrządu. Łańcuch w aucie z 2012 roku potrafi wytrzymać mniej niż pasek w starych autach, a że nikt tego nie wymienia to strzela i papa. Dodatkowo auto z nowoczesnym silnikiem warto kupić polskie salonowe i takie, które nie było serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta, który zaleca wymianę oleju co 30tys (a mądry użytkownik wymienia co 15tys)


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Rafal_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 28, 2014 21:23

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Rafal_77 » pt gru 19, 2014 22:18

kw pisze:
kw pisze:
Rafal_77 pisze:Witam,
zastanawiam się na zakupem Golfa 6 z silnikiem benzynowym 1.4 (122KM), ale czytałem, że są problemy z tymi silnikami. Czy ktoś może odpowiedzieć czy rzeczywiście z tymi silnikami jest, aż tak źle, czy może są jakieś partie silników, które się nie psują?

Jak już koniecznie chcesz benzyne i VW to w mk6 masz 1.6 102 konie. Ja bym wolał kupić passata, tam masz 1.6 i 2.0 fsi które są bez porównania lepsze od 1.4 z turbem.
Passat za bardzo mi się nie podoba. Wracając do silników Golfa to podobno w 2012 roku poprawili te usterki, czy to prawda? Czy silniki są rzeczywiście mniej awaryjne?
Jeśli interesują Cię tylko silniki (wiesz jak sprawdzić czy auto nie było bite) to we w miarę nowych samochodach odpuść sobie jednostki z łańcuchem rozrządu. Łańcuch w aucie z 2012 roku potrafi wytrzymać mniej niż pasek w starych autach, a że nikt tego nie wymienia to strzela i papa. Dodatkowo auto z nowoczesnym silnikiem warto kupić polskie salonowe i takie, które nie było serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta, który zaleca wymianę oleju co 30tys (a mądry użytkownik wymienia co 15tys)

Zastanawia mnie jedna rzecz, od kilku lat Golf jest jednym z najczęściej sprzedawanych aut w Polsce i Europie to skoro te silniki są takie awaryjne to czemu ludzie kupują te auta?
Wracając do tematu to które obecnie auta są najmniej awaryjne?



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt gru 19, 2014 22:23

Rafal_77 pisze:Wracając do tematu to które obecnie auta są najmniej awaryjne?
Stare :bigok:


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
markk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: wt lis 20, 2012 09:57
Lokalizacja: WPY , WWA

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: markk » pt gru 19, 2014 22:37

te z prosto z salonu na gwarancji :pub:


TOLEDO ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=562978" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » pt gru 19, 2014 23:16

markk pisze:te z prosto z salonu na gwarancji :pub:
czasem i te są zawodne.
Chroni cię tylko gwarancja ale też nie zawsze.
Wiele razy o tym było, że nowe samochody robione są już na takim etapie że do niczego potem się nie będą nadawać a naprawa nie będzie opłacalna.



nanab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lip 03, 2014 00:53

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: nanab » sob gru 20, 2014 00:52

Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy przy kupnie golfa IV. Niestety nigdy takiego nie miałem, więc nie mam pojęcia o typowych usterkach/miejscach których należy się przyjrzeć i o tym jaki silnik wybrać. Zależy mi na silniku w benzynie+lpg, jak najbardziej niezawodnym i w razie czego dość tanim w naprawie. Budżet na samochód(nadwozie 5d) to 10 tys. zł.
Powoli wertuję sobie ten temat, ale ciężko ogarnąć 150 stron, więc liczę na pomoc :)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: jhosef » sob gru 20, 2014 06:48

Rafal_77 pisze:Zastanawia mnie jedna rzecz, od kilku lat Golf jest jednym z najczęściej sprzedawanych aut w Polsce i Europie to skoro te silniki są takie awaryjne to czemu ludzie kupują te auta?
Wracając do tematu to które obecnie auta są najmniej awaryjne?
W czasach internetów opinie jakie się rozprzestrzeniają nie koniecznie oddają prawdziwy obraz sytuacji.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » sob gru 20, 2014 10:28

nanab pisze:Zależy mi na silniku w benzynie+lpg, jak najbardziej niezawodnym i w razie czego dość tanim w naprawie. Budżet na samochód(nadwozie 5d) to 10 tys. zł.
Szukaj zadbanego egzemplarza z silnikiem 1.6 8V (101KM) lub 2.0 8V (116KM) - oba idealnie współpracują z LPG, są tanie w utrzymaniu, naprawach, a części do nich są dostępne wszędzie, od ręki i jakości jakiej potrzebujesz - od taniej chińszczyzny za grosze po zamienniki niekiedy przewyższające jakością oryginały, również w przystępnych cenach.
Rocznikiem się nie kieruj - choć wiadomo, że ze względów psychologicznych, najlepiej by było kupić coś >2000 roku. Ale może być ciężko o znalezienie zadbanego egzemplarza w założonej kwocie, dlatego sugeruję poszukać czegoś dobrego, bez względu na wiek, bo nie ma wielkiej różnicy czy auto ma 14 lat, czy 17 :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

nanab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lip 03, 2014 00:53

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: nanab » sob gru 20, 2014 14:31

Dzięki, więc będę szukał 1.6 lub 2.0 8V. Na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę? Jakie są typowe usterki tych silników, no i typowe usterki całego samochodu, słabe punkty blach itd.?



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » sob gru 20, 2014 14:52

nanab pisze:Dzięki, więc będę szukał 1.6 lub 2.0 8V. Na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę? Jakie są typowe usterki tych silników, no i typowe usterki całego samochodu, słabe punkty blach itd.?
czy naprawdę trudno przeglądnąć kilkanaście stron do tyłu tego tematu ? żeby się dowiedzieć ? czytanie nie boli.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » sob gru 20, 2014 15:35

nanab pisze:Dzięki, więc będę szukał 1.6 lub 2.0 8V. Na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę? Jakie są typowe usterki tych silników, no i typowe usterki całego samochodu, słabe punkty blach itd.?
Generalnie, jak na dzisiejsze standardy, można już powiedzieć, że auto jest bardzo solidne. Usterkowość z wiekiem, na tle rywali, jest bardzo niska, słabych punktów też nie ma.
Jedyne powtarzalne problemy, to falujące obroty w 1.6 (winna zazwyczaj brudna przepustnica - pomaga czyszczenie) oraz zużycie oleju w 2.0 - ale tym bym się nie przejmował. Trzeba co jakiś czas sprawdzić stan i dolać co nieco. Ale to też nie reguła, bo miałem ten silnik i nie brał oleju wcale. Ale ponoć większość bierze. Problem z tym silnikiem jest taki, że nie ma ich za dużo w ogłoszeniach.
Blacharsko Golf po latach prezentuje najwyższy poziom, z gnijącymi poprzednikami nie ma już nic wspólnego. Oczywiście o ile mowa o bezwypadkowym egzemplarzu.
Czasami zastrajkować może czujnik stopu - wymiana to 5 minut, a koszt 40 zł.
Wycierają się plastiki wnętrza. Wygląda to mało estetycznie, ale w jeździe nie przeszkadza.
Jedyna poważna usterka, jaka może wyniknąć, to problemy ze skrzynią biegów, powodowane, przez wadliwe nity. Choć ja i wielu znajomych jeździliśmy i jeździmy tymi autami i nikt z tym problemów nie miał. Ale ponoć może wystąpić.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

rabbit72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:27

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: rabbit72 » sob gru 20, 2014 16:39

Witajcie
Szczerze jeszcze błądzę po forum i nie wiem gdzie moje zapytanie umieścić ale może tutaj ktoś pomoże ??

Mam zapytanie odnośnie Golfa 7 , kupuję auto dla żony, po czasie poszukiwań zostały na placu boju tylko dwie wybrane sztuki obie 1.4 122PS Highline obie dodatkowo z pakietami business i zimowym z tym że jedna w cenie 73K ma 17" Dijony a co za tym idzie sportowy zawias etc, plus alcantarę i ledy do jazdy dziennej Basic,-kolor zwykła czerń(lakier spec czarny bodajże).
A druga ma felgi Dover 16", zwykłe zawieszenie, ale za to Ledy do jazdy dziennej w wersji Top, plus lakier perłowy czarny, fotele ergo active podgrzewane-kierowcy z masażem, ta kosztuje 74k pln.
I teraz którą wybrać, szczerze dużą wagę przywiązuję do ledów, sam posiadając A5 SB nie wyobrażam sobie auta bez nich ,ale może w golfie nie jest to taką ujmą zwłaszcza że te ledy Top są tylko z przodu.
Dodatkowo wolałbym zawieszenie sportowe i felgi 17"(opcja pierwsza) zamiast 16" w opcji drugiej ale ta z kolei ma fotele ergo active- chyba bardziej mi się podobają, szczerze mam niezłą zagwózdkę , bo gdyby ten tańszy miał te ledy to bym się nad nim nie zastanawiał.
Z drugiej strony to normalne zawieszenie nie jest chyba takie złe, a felgi 17" chyba łatwiej wymienić niż światła ledowe. no i jestem w kropce, co robić, ??
Będę wdzięczny za wszelkie porady i wskazówki ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości